زمان مطالعه: 1 دقیقه
معنی تفاهم وتوافق چیست؟

معنی تفاهم وتوافق چیست؟

تفاهم يعني فهـم نزديـك بـه هـم داشتن تفاهم در ازدواج به معناي فهم مشترك يا فهم نزديك همسران نسبت به يک موضوع...

تفاهم یعنی فهـم نزدیـک بـه هـم داشتن تفاهم در ازدواج به معنای فهم مشترک یا فهم نزدیک همسران نسبت به یک موضوع است. تفاهم بدون نیاز به صرف انرژی است اما توافق یعنی تلاش برای رسیدن به یک فهم نزدیک به هم.

زمانی که دختر و پسر تقریبا درتمام ابعاد اشتراکات زیادی با هم دارند و در مورد مسائل مختلف زندگی فهم مشترکی دارند می توان گفت بین آنها تفاهم وجود دارد.افرادی که با هم تفاهم دارند به راحتی و سهولت با هم روزگار میگذرانند اما آنها یی که با هم توافق کرده اند ممکن است در طول زمان توافقات خود را فراموش کنند و پایبند نباشند.


درتوافق لازم است انرژی مصرف کنیم تا نظراتمان را به هم نزدیک کنیم.


واین درطول زمان خسته کننده است


دلیل اصلی اینکـه ذکـر مـیشـود افـرادی کـه تفـاوت زیـاد سـنی دارند باعث میشود که زوجین در بیشتر مسائل باهم تفاهم نداشته باشند.


با توجه به شرایط پیچیده امروزی تفاهم در ازدواج به صورت صد در صد امکان پذیر نیست و یافتن فردی که به طور کامل از نظر فکری ، اخلاق و باورها در یک سطح باشد ، سخت است.
مطمئناً آنچه که خیلی در زندگی مشترک مهم است تفاهم است برای آنکه بفهمیم با چه کسی تفاهم داریم لازم است خودمان را و خواسته های خودمان را بشناسیم.

با توجه به اینکه تفاهم اشتراک فکری و اخلاقی و عملی است، لازم است این اشتراک قبل ازدواج وجود داشته باشد چون ایجاد تفاهم بعد ازدواج در گرو تغییر فرد درفکر و اخلاق و رفتار است که در معمول کار مشکلی می‌باشد.

 

 نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معنی تفاهم وتوافق چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معنی تفاهم وتوافق چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.