زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی تیم اوکراین در یورو 2016

معرفی تیم اوکراین در یورو 2016

اوکراینی‌ها در مورد شانس تیم‌شان در رقابت‌های یورو 2016 چندان خوشبین نیستند. تعداد کمی فکر می‌کنند که تیم میخایلو فومنکو از مرحله گروهی صعود کند.

تیم ملی اوکراین در یورو 2016

بسیاری معتقدند تیم او از ‏بازیکنان مسن زیادی تشکیل شده مانند مدافع چپ تیم ویاچسلاو شفچوک و کاپیتان تیم روسلان روتان که ‏به ترتیب 34 و 37 سال دارند. ‏ امیدهای اصلی اوکراین بال‌های هجومی این تیم هستند؛ یعنی یوگن کونوپلیانکا بازیکن سویا که در سمت ‏چپ بازی می‌کند  و آندری یارمولنکو، بال خلاق دیناموکیف که در سمت راست به میدان می‌رود. هر چند ‏آنها معدود ستاره‌های تیمی هستند که بازیکنان متوسط زیادی دارند. یارمولنکو در این باره گفته:" فکر ‏می‌کنم در طول یورو 2016 بازی‌های زیبایی نخواهیم دید. هر تیم به دنبال نتیجه گرفتن است. ما هم باید ‏به همین شکل بازی کنیم‎.‎‏"‏ سرمربی اوکراین به دلیل احتیاط بیش از اندازه بارها مورد انتقاد قرار گرفته زیرا به وضوح دفاع کردن ‏را به حمله ترجیح می‌دهد اما او از حمایت فدراسیون فوتبال اوکراین برخوردار است.

آندره پاولکو، رئیس ‏فدراسیون فوتبال اوکراین، در مورد او گفته:" فومنکو در انگیزه دادن به بازیکنان بسیار خوب است. ‏مشکلی در رختکن وجود ندارد و همه بازیکنان آماده هستند تا ایده‌های سرمربی را در فرانسه به اجرا ‏بگذارند. حداقل کاری که فومنکو برای نگه داشتن پستش باید انجام دهد، صعود از مرحله گروهی است‎.‎‏"‏ اما مشخص نیست که این هدف، هدفی واقع‌بینانه است یا نه. اوکراین در اولین دیدارش در مرحله گروهی ‏یورو 2016 به مصاف آلمان، قهرمان جهان، خواهد رفت؛ در حالی که بهترین شانس آنها برای کسب ‏امتیاز در مرحله گروهی دیدار دوم مقابل ایرلند شمالی خواهد بود.

آنها در آخرین دیدار باید به مصاف ‏لهستان بروند، کشوری که 4 سال قبل به همراه آنها یورو 2012 را برگزار کردند. در مرحله مقدماتی بین ‏اوکراین و دو تیم اول گروه یعنی اسپانیا و اسلوواکی فاصله قابل ملاحظه‌ای بود و به همین دلیل تیم ‏فومنکو برای صعود به یورو باید در مرحله پلی‌آف از سد اسلوونی عبور می‌کرد. مهمترین مشکل تیم ‏فعلی اوکراین این است که رقابت چندانی در درون تیم برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی وجود ندارد. ‏بازیکنانی مانند دنیس گارماش، سرگی سیدورچوک و روتان از حضورشان در ترکیب اصلی مطمئن ‏هستند. در خط حمله هم این تیم فاقد بازیکنی است که بتواند چندان روی او حساب کند.

مهاجم اصلی تیم ‏رومن زوزولیا است که به تازگی مصدومیت را پشت سر گذاشته است. کونوپلیانکا و یارمولنکو مهمترین ‏گزینه‌های تیم در فاز هجومی هستند. هر دو می‌توانند ضرباهنگ بازی را تنظیم کنند، از تکنیک خوبی ‏برخوردارند و در ضدحملات بسیار موثر هستند. به ویژه کونوپلیانکا که از دید بالایی برخوردار است. ‏البته یارمولنکو هم با به ثمر رسیدن 23 گل بهترین گلزن حال حاضر تیم‌ملی اوکراین است‎. آندره شوچنکو، مهاجم اسطوره‌ای اوکراینی‌ها، که در حال حاضر کمک فومنکو در تیم اوکراین است، مطمئن است که این تیم در فرانسه از پیش باخته نخواهد ‏بود یا حداقل این اتفاقات در مرحله گروهی رخ نخواهد داد.

او گفته:" ما 3 سال قبل تیم قدرتمندی داشتیم ‏اما نتوانستیم از گروه دشواری که انگلیس، فرانسه و سوئد در آن حضور داشتند، صعود کنیم که البته ‏دلایل مختلفی داشت. تیم فعلی ترکیبی از بازیکنان باتجربه و از چند استعداد جوان آینده‌دار است بنابراین ‏صعود به مرحله بعد یک ماموریت امکانپذیر است. بنابراین می‌توانیم دستاورد بهتری از یورو 2012 به ‏دست بیاوریم‎.‎‏"‏

سیستم بازی اوکراین در یورو 2016

میخایلو فومنکو ترجیح می‌دهد تیمش با آرایش 1ـ3ـ2ـ4، با تاکید بر کارهای دفاعی بازی کند. دروازه‌بان ‏اصلی تیم آندری پیاتوف باتجربه است و یاروسلاو راکیتسکی و یوگن خاچریدی مدافعان میانی تیم هستند. ‏دو مدافع کناری تیم هم ویاچسلاو شفچوک و آرتم فدتسکیهستند. هر دو مدافع کناری در باشگاه‌هایشان ‏نقش‌های هجومی برعهده دارند اما فومنکو از آنها می‌خواهد که روی کارهای دفاعی تمرکز کنند و ‏نفوذهای آنها را محدود کرده است.

یوگن کونوپلیانکا و آندری یارمولنکو دو بال تیم هستند که وظیفه نفوذ ‏از کناره‌ها را برعهده دارند. آنها معمولا از کمی عقب‌تر در زمین خودشان بازی می‌کنند و وظیفه دارند ‏ضدحملات سریع تیم را سازماندهی کنند. آنها تکنیکی و خلاق هستند نه تنها در پاسکاری‌ها بلکه در هدایت ‏حملات. ‏ پست هافبک دفاعی تیم را تاراس استپاننکو و کاپیتان 34 ساله تیم روسلان روتان پر می کنند؛ هرچند هر ‏دو بازیکنانی کند هستند و دیر در درگیری‌ها وارد می‌شوند. به همین خاطر با خطر دریافت کارت زرد و ‏حتی کارت قرمز مواجه هستند. ‏ دنیس گارماش، هافبک هجومی دیناموکیف  پشت سر تک مهاجم تیم بازی می‌کند.

اولویت اصلی او ایجاد ‏ارتباط بین خطوط و تلاش برای برقراری ارتباط بین کوپولیانکا و یارمولنکو است. گارماش به خوبی ‏بازی‌خوانی می‌کند و قدرت تصمیم‌گیری خوبی دارد. گزینه‌های فومنکو در خط حمله محدود است؛ هر 3 ‏مهاجم او یوگن سلزنیوف، رومن زوزولیا و  فیلیپ پودویتسکی، همگی بازیکنان سختکوش هستند اما از غریزه ‏کافی در گلزنی برخوردار نیستند. زوزولیا، مهاجم دنیپرو، جدی‌ترین گزینه برای قرار گرفتن در ترکیب ‏اصلی و دلیل آن دوندگی بالای او و تعهد او به کارهای تیمی است‎.

سرمربی اوکراین میخایلو فومنکو

او که در دوران بازی مدافع بود با دیناموکیف قهرمان جام برندگان جام سال 1975 شد و پس از آن با ‏شکست دادن بایرن مونیخ در مجموع دو دیدار، سوپرکاپ اروپا را فتح کردند. در سال 1993 او با دینامو ‏در لیگ اوکراین دابل کرد و پس از آن از این تیم جدا شد. او برای دو دهه هدایت تیم‌های کوچکی مانند ‏تیم‌ملی گینه و باشگاه روسی سالیوت دلگروت را برعهده داشت. او بعد از یورو 2012 هدایت اوکراین را ‏برعهده گرفت و بعد از صعود به یورو 2016،  قراردادش تا پایان این رقابت‌ها تمدید شد‎. 

فهرست کامل اوکراین برای یورو 2016

دروازه بان‌هاآندری پیاتوف (شاختار دونتسک) دنیس بویکو (بشیکتاش)  میکیتا شوچنکو (زوریا) مدافعان: یوگن خاچریدی (دیناموکیف) بودان بوتکو (آمکار) آرتم فدتسکی (دنیپرو) الکساندر کاراوایف (زوریا) الکساندر کوچر (شاختار دونتسک) یاروسلاو راکیتسکی (شاختار دونتسک) یاچسلاو شوچوک (شاختار دونتسک) هافبک ها: سرگی ریبالکا (دیناموکیف) دنیس گارماش (دیناموکیف) سرگی سیدورچوک (دیناموکیف) آندری یارمولنکو (دیناموکیف)  یوگن کونوپلیانکا (سویا) روسلان روتان (دنیپرو) تاراس استپاننکو (شاختار دونتسک) ویکتور کووالنکو (شاختار دونتسک) آندری زینچنکو (اوفا) آناتولی تیموشچوک (کایرات آلماتی) مهاجمان: رومن زوزولیا (دنیپرو)  یوگن سلزنیوف (شاختار دونتسک) فیلیپ پودویتسکی (زوریا)  

نظر خود را درباره «معرفی تیم اوکراین در یورو 2016» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم اوکراین در یورو 2016 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.