زمان مطالعه: 9 دقیقه
کشور اوکراین

کشور اوکراین

اوکراین، کشوری در شرق اروپاست. پایتخت آن شهر کی­یِف و زبان رسمی آن زبان اوکراینی است.

اوکراین، از 24 استان تشکیل شده و دارای یک بخش خودمختار یا کریمه می باشد. اوکراین و روسیه ازجمله کشورهای بزرگ اروپا هستند. اوکراین پس از روسیه، بعد از فروپاشی شوروی، بزرگ ترین ارتش اروپا را از آن خود ساخته است. زبان رسمی این کشور، اوکراینی است اما زبان روسی هم کاربرد زیادی دارد. سکونت انسان در اوکراین به سال های قبل از میلاد باز می گردد. این سرزمین در عصر آهن، محل سکونت کیمری ها، سکاها و سرمتی ها بوده است. بین 700 تا 200 سال قبل از میلاد، بخشی از سرزمین سکاها به حساب می آمد. در ادامه مطلب آسمونی با کشور اوکراین آشنایی بیشتری پیدا می کنید.

پایتخت:

کی­­یف (کیف)

حکومت:

حکومت متمرکز نظام نیمه ریاستی جمهوری

زبان رسمی:

اوکراینی

واحد پول:

گریونا (UAH)

نژاد:

اسلاو شرقی

کد تلفن کشور:

380+

اختلاف ساعت با تهران:

یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است

جهت رانندگی:

راست

فرودگاه های بین المللی:

فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل

فرودگاه بین‌المللی چرنیوتسی

فرودگاه بین‌المللی دونتسک

 

اوکراین کجاست؟

موقعیت جغرافیایی اوکراین
موقعیت جغرافیایی اوکراین

طبق نقشه اوکراین (اوکراین به انگلیسی: Ukraine) از سمت شرق با کشور روسیه، از سمت شمال با کشور بلاروس، از سمت غرب با کشورهای لهستان، اسلواکی و مجارستان، از جنوب غربی با کشورهای رومانی و مولداوی هم مرز است، و از سمت جنوب در کنار دریای سیاه و دریای آزوف قرار دارد. این کشور دارای حکومتی متمرکز و نظام نیمه ریاستی است. استقلال اوکراین نیز در تاریخ 23 اوت 1991 اعلام شد.

اوکراین روی نقشه

کشور اوکراین روی نقشه

کشور اوکراین روی نقشه

کشور اوکراین 24 اوبلاست (یا استان) دارد که هرکدام به 490 رایون (بخش) تقسیم می شوند. این کشور دارای یک منطقه خودمختار با عنوان کریمه است. شهر سواستوپول از لحاظ موقعیت نظامی خاص، از وضعیت قانونی ویژه ای برخوردار است. در تاریخ روز جمعه مورخ 21 مارس 2014 (1 فروردین 1393) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور فعلی روسیه، مصوبه پارلمان روسیه درباره الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور را امضا کرد و بدین ترتیب این مصوبه از نظر قوانین روسیه رسمیت پیدا کرده است.

آب و هوای اوکراین چگونه است؟

اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره‌ای است، هرچند در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه‌ای وجود دارد. بارش باران در نقاط مختلف اوکراین متفاوت است، بطوری که بیشترین میزان بارش در شمال و غرب این کشور صورت می‌گیرد و کمترین میزان بارش در شرق و جنوب شرقی است، بطور مثال بارش سالیانه در منطقه غربی حدود 1200 میلی‌متر است، در حالی که بارش سالانه در کریمه 400 میلی‌متر است. آب و هوا این کشور در تابستان 35+ و در زمستان نهایت 25- است .

بهترین زمان برای سفر به اوکراین چه فصلی است؟

سفر به اوکراین در تمام طول سال امکان‌پذیر است اما بهترین زمان برای سفر به این کشور، فصل بهار و پاییز است. سواحل دریای سیاه در روزهای تابستانی بسیار گرم و شلوغ هستند. زمستان فصل بسیار سردی در اوکراین است اما گنبدها و مناره‌های شهر کی‌یف زیر لایه‌های برف، منظره‌ای بسیار دیدنی دارند.

آداب و رسوم، زبان و فرهنگ اوکراین

مردم اوکراین از طرفداران رقص سنتی و بازی های قدیمی خود هستند. رقص قدیمی آنها نشات گرفته از فرقه های مذهبی بوده است. جشن های زیادی ازجمله کریسمس، عید پاک، عید گلریزان و عید ایوانا در این کشور برگزار می شوند. پاییز هر سال هم یک جشنواره طولانی برگزار می شود.

در این کشور حدود 5000 تا 45000 کتابخانه عمومی وجود دارد! 14 تا از این کتابخانه ها دولتی هستند. حدود 7 میلیون نسخه کتاب در کشور اوکراین ثبت شده است.

زبان مردم اوکراین از زبان های اسلاو شرقی است و به زبان روسی شباهت دارد. البته لغات مورد استفاده در زبان اوکراینی بیشتر برگرفته از زبان لهستانی است و گرامر آن شبیه زبان روسی می باشد. پس از زبان اوکراینی، زبان روسی کاربرد بیشتری دارد. الفبای زبان اوکراینس مانند روسی سیریلیک است.

موسیقی بخش عمده ای از فرهنگ اوکراین را تشکیل می دهد. موسیقی بومی سنتی تا موسیقی کلاسیک و مدرن راک، همگی در این کشور طرفداران بسیاری دارد. چایکوفسکی و اوکآن الزی، موسیقی دانان برجسته در سطح بین الملل هستند.

  • مراسم ازدواج در اوکراین

مراسم ازدواج در اوکراین
مراسم ازدواج در اوکراین

مراسم ازدواج در اوکراین بسیار مفصل است؛ با رقص و آواز و بازی های مختلف انجام می شود. لباس عروس اوکراین در هر منطقه از این کشور تفاوت دارد. اما معمولاً متشکل از گلدوزی ها و نقوش سنتی می باشد. بر روی موهای عروس نیز روسری های گلدار یا گلهای طبیعی قرار می گیرد. زنان اوکراین این مراسم را دوست دارند و از این مراسم بسیار لذت می برند.

طبیعت اوکراین

این کشور از زمین‌های مسطح و دشت‌های حاصلخیز یا استپ تشکیل شده‌ است که از میان آن‌ها رودخانه‌هایی چون دنیپر، سورسکی دونتس، دنیستر و بوگ جنوبی می‌گذرند و به دریای سیاه و دریای کوچک آزوف منتهی می‌شوند. در جنوب غربی اوکراین دلتای دانوب در مرز این کشور با رومانی قرار گرفته‌ است. تنها کوه‌های این کشور بخشی از رشته کوه‌های کارپات است که بلندترین نقطه آن در اوکراین، کوه هورلا نام دارد که 2061 متر ارتفاع دارد و از شبه جزیره کریمه تا ساحل جنوبی آن امتداد دارد.

دولت اوکراین

نظام سیاسی اوکراین، جمهوری است که با نیمه پارلمان و نیمه ریاست جمهوری ترکیب شده که در آن قوه مقننه، مجریه و قضاییه مستقل هستند. رئیس جمهور به مدت 5 سال در انتخابات عمومی تعیین می شود. رییس جمهور فعلی اوکراین، ولودیمیر زلنسکی 44 ساله است که حدود 70 درصد از آرا را در سال 2019 از آن خود کرد.

وضعیت اقتصاد اوکراین

اوکراین، بعد از روسیه، پهناورتین کشور اروپاست. ذخایر فراوانی از معادن فلزی دارد. نیمی از آهن و فولاد شوروی از اوکراین به دست می آمد. 40% از کل سنگ منگنز دنیا در دوران شوروی از اوکراین صادر می شد. همچنین از منابع زغال سنگ، جیوه، تیتانیوم و نیکل هم برخوردار است. کشور اوکراین یکی از ارزشمندترین کشورهای معدنی جهان است، هم تنوع بسیار و حجم فراوان دارد. 8000 معدن از 90 کانی با ارزش در سراسر کشور اوکراین وجود دارد.

اوکراین کشاورزی خوبی هم دارد زیرا خاک بسیار حاصلخیزی دارد. خاک این کشور، خاک سیاه (یا سرزمین سیاه) نامیده می شود. اوکراین حاصلخیزترین خاک کره زمین را دارد. همچنین صاحب یک چهارم از خاک سیاه در کل سیاره زمین است. این خاک سرمایه ملی اوکراین محسوب می شود. به همین خاطر کشاورزی بدون کود صورت می گیرد.

  • صنعت گردشگری

اوکراین در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری، جایگاه 8 را از آن خود کرده است. عجایب هفتگانه اوکراین یکی از جاذبه های گردش گری این کشور محسوب می شود. شهرهای مهم توریستی اوکراین عبارتند از کریمه، کیف و خارکف.

زندگی و کار در اوکراین به چه صورت است؟

وضعیت کار در اوکراین بسیار مناسب است. برای زندگی و کار در اوکراین باید به زبان اوکراینی تسلط داشت، چنانچه  زبان اوکراینی یا حتی روسی بلد نیستید پس زبان انگلیسی تان باید خوب باشد تا از پس خود بر آیید. شغل معلم زبان انگلیسی در کشور اوکراین معمولا برای مهاجرین راحت تر است. و دستمزدی حدود 300 تا 400 گریونا به ازای هر درس می توانید بعنوان شروع دریافت کنید. کار ترجمه، آشپزی یا کافه و رستوران هم در این کشور خوب است و اوکراینی ها از آن حمایت می کنند. بازار آی تی و کامپیوتر برای تازه واردان به این کشور مناسب است. خصوصاً اگر به کدنویسی تسلط داشته باشید.

از جمله شغل های پردرآمد اوکراین می توان به مشاغلی مانند پزشکی، جراحی، قضاوت، وکالت، مدیریت اجرایی، دندان پزشکی، خلبانی، مدیریت مالی، تدریس در دانشگاه و مدیریت بازرگانی اشاره کرد.

جزئیات هزینه های سفر به اوکراین

هزینه های سفر به اوکراین
هزینه های سفر به اوکراین
  • هزینه اقامت در اوکراین چقدر است؟

به دلیل مناقشات اخیر میان روسیه و اوکراین و کم ارزش شدن ارز اوکراین نسبت به دیگر کشورها، مقدار قابل توجهی از هزینه‌ها برای گردشگران خارجی کاسته شده است و دولت اوکراین هم برای حفظ صنعت گردشگری خود، این کاهش قیمت‌ها را متحمل شده است. هاستل‌ها برای هر شب قیمتی بین 105 تا 200 گریونا دارند که این قیمت‌ها برای خانه‌های شخصی یا ویلایی حدود 315 گریونا است. اتاق هتل‌های یک تخته 425 گریونا و هتل‌های مجلل و 4 ستاره به بالا برای اتاق‌های دو تخته خود، حدود 845 گریونا قیمت دارند.

  • هزینه غذا در اوکراین چقدر است؟

هزینه خورد و خوراک هم طبق توضیحات داده شده، ارزان‌تر از چیزی است که انتظار دارید در سفر به یک کشور خارجی ببینید. هزینه یک غذای خوب در یک رستوران معمولی تنها 85 گریونا قیمت دارد. رستوران‌های فست‌فودی بین‌المللی مانند مک دونالد وKFC ، هر وعده غذا همراه با مخلفات را 105 گریونا قیمت‌گذاری کرده‌اند. حتی اگر در یک رستوران مجلل، وعده‌ای همراه با پیش غذا و دسر میل کنید معمولاً قیمتی تا 300 گریونا دارد که چندان گران محسوب نمی‌شود. پس تا آنجایی که می‌توانید در اوکراین، دلی از عزا دربیاورید و غذاهای لذیذ این کشور امتحان کنید.

  • هزینه حمل و نقل در اوکراین چقدر است؟

کی‌یف پایتخت اوکراین از سیستم متروی گسترده‌ای بهره می‌برد که معمولاً نیازهای سفر شما را در تمام سطح این شهر برطرف می‌کند. بلیط مترو فقط 2 گریونا قیمت دارد که می‌توانید با همین یک بلیط تمام طول شهر را بپیمایید. در سطح شهر اتوبوس‌هایی برای حمل و نقل عمومی قرار داده شده‌اند اما علاوه بر قیمت بالاتر، خیلی از آن‌ها فرسوده و قدیمی هستند؛ به همین دلیل بهترین گزینه شما همان مترو است. قطارهای بین شهری هم وضعیت مناسبی دارند و طولانی‌ترین مسیرها را هم می‌توان در بهترین قطارها و با قیمتی حدود 840 گریونا طی کرد.

  • هزینه مکان های دیدنی و تفریحی در اوکراین چقدر است؟

مکان‌های عمومی تفریحی هم که شامل موزه‌ها، گالری‌ها، باغ وحش، تورهای طبیعت‌گردی و... می‌شوند، معمولاً بلیطی به قیمت 105 تا 220 گریونا دارند. پچرسک لاورا کیف، یکی از مهمترین جاهای دیدنی اوکراین است. قیمت بلیط ورودی برای این جاذبه گردشگری برای بزرگسالان 50 و برای کودکان 25 گریونا است.

قیمت بلیط ورودی کلیسای جامع سنت سوفیا برای بزرگسالان 50 و برای کودکان 25 گریونا است. بازدید از برج ناقوس این کلیسا به تنهایی نیز امکان پذیر است و قیمت بلیط آن به ترتیب برای بزرگسالان و کودکان 10 و 6 گریونا خواهد بود. همچنین اگر بخواهید تنها وارد حیات کلیسا شوید باید مبلغ 3 گریونا را پرداخت کنید.

آکادمی ملی باله و اپرای لویو یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی لویو است. تماشای یک کنسرت اپرا در این سالن را از دست ندهید. جالب است بدانید قیمت بلیط کنسرت در آکادمی ملی باله و اپرای لویو چندان هم بالا نیست. شما می‌توانید تنها با مبلغ 360 گریونا در یکی از بهترین صندلی‌های سالن آکادمی به تماشای کنسرت بپردازید.

جاهای دیدنی رایگان اوکراین عبارتند از:

  1. میدان استقلال کیف
  2. کلیسا جامع سنت جورج
  3. منطقه اندریوسکی
  4. پارک شهر اودسا

هزبینه تور اوکراین + بلیط هواپیما اوکراین

قیمت تور اوکراین به فاکتورهای بسیاری ازجمله نوع هتل، نوع پرواز و نرخ ارز بستگی دارد. خوشبختانه تور اوکراین به ندرت شامل افزایش نرخ قرار می گیرد. برای سفر به اوکراین باید پول خود را به گریونا تبدیل کرد. هر گریونا معادل 4.22 دلار است. هزینه دریافت ویزای اوکراین برای ایرانیان حدود 130 دلار است. قیمت بلیط هواپیما از حدود 5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان می باشد. هزینه هتل نیز در زیر فهرست شده است:

  1. هتل های 1 ستاره: از 200 تا 800 گریونا
  2. هتل های 2 ستاره: از 300 تا 2500 گریونا
  3. هتل های 3 ستاره: از 320 تا 2700 گریونا
  4. هتل های 4 ستاره: از 400 تا 3500 گریونا
  5. هتل های 5 ستاره: از 600 تا 8000 گریونا

چیزهای جالبی که باید درباره کشور اوکراین بدانید!

  1. اوکراین جزو شینگن است.
  2. کشور اوکراین برای مهاجرت گزینه بسیار خوبی محسوب می شود.
  3. اوکرانی ها آدم هایی دوست داشتنی، خونگرم و آرام هستند؛ اما دارای احکامی سخت هم هستند.
  4. در آغوش گرفتن و بوسیدن در اماکن عمومی خوشایند نیست.
  5. با انگشت اشاره نباید به اشخاص، و جاها و اشیاه اشاره کرد! ترجیحاً از انگشت دست راست درحالیکه 4 انگشت در زیر آن تا شده اند استفاده می شود.
  6. در شهر کیف خرید نکنید! پایتخت اوکراین نسبت به بقیه شهرهایش گران تر است.
  7. در رستوران های بومی غذا بخورید! قیمت غذا در اوکراین آنچنان بالا نیست اما غذا خوردن در رستوران های بین المللی خرج بیشتری دارد. بدین صورت هم هزینه کمتری پرداخت می کنید هم با طعم های جدید غذاهای بومی اوکراین آشنا می شوید.
  8. برای کاهش هزینه سفر، ترجیحاً از سوپرمارکت ها خرید کنید. وپرمارکت‌های در اوکراین تقریباً تمام مایحتاج یک گردشگر را با قیمتی بسیار مناسب در خود دارند.

تصاویری از کشور اوکراین

کلیسای سنت اندروز اوکراین
کلیسای سنت اندروز اوکراین
کلیسای بویم اوکراین
کلیسای بویم اوکراین
کلیسای جامع سنت جورج اوکراین
کلیسای جامع سنت جورج اوکراین
کلیسای جامع سنت سوفیا اوکراین
کلیسای جامع سنت سوفیا اوکراین
کاخ ورونتسو اوکراین
کاخ ورونتسو اوکراین
چرنوبیل اوکراین
چرنوبیل اوکراین
مارکت اسکوئر لویوز اوکراین
مارکت اسکوئر لویوز اوکراین
آکادمی ملی باله و اپرای لویو اوکراین
آکادمی ملی باله و اپرای لویو اوکراین
میدان استقلال کیف
میدان استقلال کیف
پچرسک لاورا کیف
پچرسک لاورا کیف
گلدن گیت اوکراین
گلدن گیت اوکراین
پارک شهر اودسا اوکراین
پارک شهر اودسا اوکراین
منطقه اندریوسکی
منطقه اندریوسکی
لباس سنتی زنان اوکراین
لباس سنتی زنان اوکراین
شهر لووف اوکراین
شهر لووف اوکراین
شهر اودسا اوکراین
شهر اودسا اوکراین
شهر میرهورود  اوکراین
شهر میرهورود اوکراین
ساحل یالتا
ساحل یالتا
پرچم کشور اوکراین
پرچم کشور اوکراین
نظر خود را درباره «کشور اوکراین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور اوکراین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.