زمان مطالعه: 7 دقیقه
موجودات ناشناخته در ایران

موجودات ناشناخته در ایران

ردپای آدم فضایی ها در تهران! سفینه های فضایی در ایران شاید باور این واقعیت مشكل باشد كه همین بیخ گوش ما در...
موجودات ناشناخته در ایران
موجودات ناشناخته در ایران

ردپای آدم فضایی ها در تهران! سفینه های فضایی در ایران

شاید باور این واقعیت مشکل باشد که همین بیخ گوش ما در تهران آدم‌های زیادی زندگی می‌کنند که به وجود آدم فضایی‌ها یا حداقل موجودات فضایی باور دارند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ترس از خرافاتی تلقی شدن یا فکر کردن به اینکه اگر باور خود مبنی بر وجود موجودات فضایی را علنی کنند، دیگران نگاهی متفاوت به آنها خواهند داشت، اغلب باعث می‌شود این فکر از خودآگاه افراد پس رانده شود. آنها وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرند که می‌توانند درباره این مساله حرف بزنند به یک‌باره به ناخودآگاه خود مراجعه می‌کنند و از باورهایی حرف می‌زنند که حتی فکر کردن به آنها هم دلهره‌آور است.

اقشار مختلفی از شهروندان تهرانی در پاسخ به سوال خبرنگار «آرمان» درباره موجودات فضایی پاسخ‌های جالب می‌دهند که مرور آنها ابعاد تازه‌ای از باوری را نشان می‌دهد که در پس‌زمینه ذهن برخی پایتخت‌نشینان وجود دارد. فرض کنید وسط یک خیابان ایستاده‌اید و بناگاه یک نفر به سمت شما می‌آید و می‌پرسد: «به آدم فضایی یا موجودات فضایی اعتقاد داری؟» در ابتدا احتمالا از این سوال تعجب خواهید کرد و بعد سعی می‌کنید به طنز جواب او را بدهید تا برود دنبال کار خودش. به احتمال زیاد هنگامی‌که آن فرد به شما می‌گوید که روزنامه‌نگار است و دارد درباره این مساله تحقیق می‌کند، آنگاه برایتان موضوع جدی‌تر خواهد شد. جدی شدن موضوع باعث می‌شود، حرف‌ها و اظهارنظرهایی مطرح شوند که مرور کردن آنها خالی از لطف نیست.

ufo-in-iran
ufo-in-iran



مراقب ارتباط با فضایی‌ها باشید

«موجودات فضایی خارج از زمین وجود دارند و بهتر است زمین مراقب ارتباط با آنها باشد.»

این جمله‌ای از یک فیلم علمی‌تخیلی نیست، بلکه چند سال قبل پروفسور هاوکینگ دانشمند انگلیسی این جمله را بیان کرد و دنیا را تکان داد.

او در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید: «با توجه به مغز ریاضی من اعداد به تنهایی حضور موجودات فضایی را معقول می‌داند.

بحث اصلی بر سر این مساله است که آنها احتمالا چه شکلی خواهند بود.» هاوکینگ در کنار اعتقاد به وجود آدم فضایی‌ها به برقراری ارتباط با آنها خوشبین نیست و می‌گوید: «چنین موجودات فضایی پیشرفت‌های احتمالا به دنبال جمع‌آوری تمام سیارات غنی هستند.»

او سفر آدم فضایی‌ها به زمین را این‌گونه توصیف می‌کند: «درصورتی که موجودات فضایی به زمین بیایند، نتیجه آن مشابه سفر کریستف کلمب به قاره آمریکا خواهد بود که برای ساکنان بومی‌این قاره پیامد مثبتی نداشت.»

حدود دوسال قبل یک سند محرمانه اف ‌بی ‌آی درباره اینکه چگونه افسران پلیس و ارتش شاهد انفجار یک بشقاب پرنده در شهر یوتا بودند، پس از 62 سال فاش شد.

عکس‌هایی از آدم فضایی‌ها در این سند وجود داشتند، هر چند که درباره صحت این سند شبهه وجود دارد اما اتفاقاتی این‌چنینی که هرازگاهی روی می‌دهند باعث می‌شوند که باورها درباره وجود آدم فضایی‌ها جانی دوباره بگیرند.

مهم‌تر از این سند و گفته‌های هاوکینگ، یافته‌های علمی‌هستند که باور به وجود آدم فضایی‌ها را تقویت می‌کنند.

کشف شدن کهکشان راه شیری و احتمال وجود کهکشان‌های دیگر در کنار پیدا شدن آثار حیات در سیارات دیگر باعث شده است که باور به وجود آدم فضایی‌ها رنگی واقعی‌تر به خود بگیرد.

موجودات ناشناخته در ایران
موجودات ناشناخته در ایران

آدم فضایی‌ها در قاب تصویر

«من نمی‌دانم موجودات فضایی وجود دارند یا نه، ولی تحقیقاتی که ناسا انجام داده است و کشف کردن علائم حیات در سیارات دیگر باعث می‌شود احتمال وجود آدم فضایی‌ها بیشتر شود.»
اینها گفته‌های سوما 32ساله است که معتقد است ساکنان سیارات دیگر شاید آدم نباشند ولی موجود زنده هستند.

او ادامه می‌دهد: «تصویری که از آدم فضایی‌ها در ذهن من وجود دارد همان تصویری است که رسانه‌ها از آدم فضایی‌ها ارائه می‌دهند و به نظرم شبیه انسان‌ها هستند.»

او از آدم فضایی‌ها نمی‌ترسد و احتمال می‌دهد که آنها از انسان‌ها مهربان تر باشند.

رسانه و به ویژه فیلم‌های تخیلی در ایجاد ذهنیت درباره آدم فضایی‌ها خیلی تاثیر داشته‌اند، به حدی که بیشتر افراد تصویری که از آدم فضایی‌ها دارند همان است که از رسانه‌ها گرفته‌اند.

نه تنها تصویری که از آدم فضایی‌ها داریم بلکه ترس یا عدم ترس ما از آنها هم می‌تواند برخاسته از رسانه‌ها باشد.

صبا 28 ساله می‌گوید که آدم فضایی‌ها را دیده است و حتی می‌تواند تصویر آنها را هم نقاشی کند.

او به «آرمان» می‌گوید: «من یک برنامه مستند درباره آدم فضایی‌ها دیدم و از آن موقع به وجود آدم فضایی‌ها باور پیدا کردم.» به نظر او آدم فضایی‌ها ترسناک هستند و شروع به کشیدن تصویر آدم فضایی‌ها می‌کند.

آدم فضایی مورد نظر صبا کله درشتی دارد با چشمی‌های بزرگ و گرد. این آدم فضایی بینی ندارد، دهانش عادی است، پوستی براق دارد و کچل است.

زمینی‌ها در انتظار فرازمینی‌ها

توحید 21 ساله آدم فضایی‌ها را موجوداتی تخیلی می‌داند و درباره آنها به «آرمان» می‌گوید: «من از چیزی که ندیدم نمی‌ترسم. من تا حالا آدم فضایی‌ها رو ندیدم پس نمی‌تونم درباره‌شون چیزی بگم و وقتی ندیدمشون نمی‌تونم بگم که ترسناک هستند.» برخلاف توحید که آدم فضایی‌ها را موجوداتی تخیلی می‌داند، حمید 25 ساله معتقد است که آدم فضایی‌ها وجود دارند ولی ترسناک نیستند. او به «آرمان» می‌گوید: «آدم فضایی‌ها را ندیده‌ام ولی بر حسب تصوری که از آنها دارم، می‌توانند هر شکلی باشند.»

شاید خیلی از افراد به وجود آدم فضایی باوری نداشته باشند یا درباره وجود آنها مطمئن نباشند اما با این وجود اتفاقات مختلف ثابت کرده‌اند که زمینی‌ها تمایل زیادی به برقراری ارتباط با فرازمینی‌ها دارند و هر خبری که ردپایی از آسمان در آن باشد می‌تواند با یک سرعتی باورنکردنی انتشار یابد. سه ماه قبل بود که خبر برخورد شهاب سنگ با چند شهر ایران جنجال خبری به پا کرد. هر چند این خبر تکذیب شد اما در پستوی جنجال خبری پیرامون آن گرایشی عمیق به اجسام فضایی نهان بود. مهسا 25 ساله مطمئن نیست که آدم فضایی‌ها وجود داشته باشند. او می‌گوید: «به نظر من وقتی که آدم‌ها کهکشان‌های دیگر را کشف کنند، احتمال برخورد آنها با آدم فضایی‌ها و حمله آدم فضایی‌ها به زمین وجود دارد.» او درباره خبری که چند روز پیش در یکی از خبرگزاری‌ها خوانده است، می‌گوید: «در این خبر نوشته شده بود که روز 22 آبان یک شیء ناشناس که شهاب سنگ هم نیست به زمین برخورد خواهد کرد. به نظر من وجود این اشیای ناشناس احتمال وجود آدم فضایی را بیشتر می‌کند.»

ufo-in-iran
ufo-in-iran

«آدم فضایی‌ها» مرهم تنهایی انسان

زمانی که اسم آدم فضایی‌ها یا موجودات فضایی به میان می‌آید، قبل از اینکه وجود داشتن یا وجود نداشتن‌شان مساله باشد، تمایلی که به وجود این موجودات وجود دارد، مهم است.

به نظر می‌رسد که احساس تنهایی در این کره خاکی انسان‌ها را کلافه کرده و همین باعث شده است که آنها به دنبال موجودات دیگری در جاهای دیگر باشند. انسان از این تک بودن خسته است و می‌خواهد همانندهایی برای خودش بیابد تا به این طریق از تنهایی‌اش کاسته شود.

ساکن این کره برای یافتن این موجودات دیگر به فضا رو آورده است و نامشان را آدم فضایی گذاشته است. این تمایل انسان به یافتن همتایان، زمانی که نام این غریبه‌های فضایی را «آدم فضایی» می‌گذارد به خوبی خود را نشان می‌دهد.

اسم آدم فضایی که می‌آید لبخند می‌زند و با تعجب می‌گوید: «نمی‌دانم! شاید وجود داشته باشند.»

سیاوش 24 ساله می‌افزاید: «خیلی از مکان‌ها وجود دارند که انسان‌ها هنوز به آنجا نرفته‌اند، به همین دلیل احتمال اینکه در آینده آدم فضایی‌ها یا آثار آنها کشف شوند، وجود دارد.» انسان‌ها از زمانی که به کرات دیگر قدم گذاشتند دائما به دنبال کشف آثار حیات و ردپای موجوداتی دیگر در این سرزمین‌های ناشناخته بودند.

کشف آثار حیات در مریخ و سایر سیارات باعث شده است که امید انسان‌ها به یافتن همتایان فضایی بیشتر شود. جبار 42 ساله در مجلات علمی، مطالبی را درباره آدم فضایی‌ها خوانده و معتقد است که آنها وجود دارند. او به «آرمان» می‌گوید: «به نظر من آدم فضایی‌ها غول پیکر و درشت هستند ولی ترسناک نیستند و احتمال آمدن آنها به زمین کم است.»

بچه‌ها آدم فضایی‌ها را می‌شناسند

تصورات و تخیلات کودکان و نوجوانان درباره آدم فضایی‌ها با آدم بزرگ‌ها فرق دارد اما به نظر می‌رسد که آنها تخیل بازتری در این زمینه دارند و راحت‌تر می‌توانند درباره‌اش صحبت کنند.

فیلم‌ها، کارتون‌ها و حتی اسباب‌بازی‌هایشان پر از تصویرها و داستان‌های مختلف از این دیگری‌های ناشناخته است و همین آدم فضایی‌ها را برای آنها تبدیل به دیگری‌های دوست‌داشتنی یا غریبه‌های نفرت‌انگیز می‌کند.

صدف 14 ساله برایش تصورنشدنی است که آدم فضایی وجود داشته باشد، با این وجود از آدم فضایی‌ها می‌ترسد. او به «آرمان» می‌گوید: «اگر بخوام آدم فضایی‌ها رو تصور کنم به نظر موجودات ترسناکی هستند به خاطر همین هیچ‌وقت دوست ندارم ببینمشون.» بعضی از بچه‌ها از آدم فضایی‌ها می‌ترسند و بعضی دیگر آنها را دوست دارند. نیما نه ساله آدم فضایی‌ها را دوست دارد و می‌گوید که اگر یک روز آنها را ببیند با آنها دوست خواهد شد.

شاید روزی آدم فضایی‌ها بیایند

محمد 24 ساله شک دارد که آدم فضایی‌ها وجود داشته باشند و به «آرمان» می‌گوید: «چون تصویری از آدم فضایی‌ها ندارم از آنها نمی‌ترسم.» او ادامه می‌دهد: «به نظر من باید بین آدم فضایی و موجود فضایی فرق گذاشت.

احتمال وجود موجودات فضایی قابل‌قبول‌تر است.» محمد معتقد است که آدم فضایی‌ها به اندازه انسان‌ها هوشمند نیستند و می‌گوید: «به نظر من دو تصویر درباره آدم فضایی‌ها می‌توان داشت. می‌توان آنها را موجوداتی قوی دید یا موجوداتی غیرمتفکر.

به نظر من اگر موجود فضایی هم وجود داشته باشد حیوان غیرمتفکر است و از انسان‌ها پایین‌تر است.» با وجود تمام پیشرفت‌های علمی‌اما نمی‌توان درباره وجود یا عدم وجود موجودات فضایی به قطعیت قضاوت کرد، اما به قطعیت می‌توان گفت که بسیاری از ساکنان این کره خاکی چشم انتظار دیدار این فضایی‌ها هستند.

مانند هزاران اتفاق دیگر که 300 سال قبل روی دادن آنها آن زمان باورکردنی نبود، شاید روزی در آینده شاهد حضور آدم فضایی‌ها در زمین باشیم.

نظر خود را درباره «موجودات ناشناخته در ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره موجودات ناشناخته در ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.