زمان مطالعه: 5 دقیقه
معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان

معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان

معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی زمردهای ترکمنستان نیازمند...

معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

زمردهای ترکمنستان نیازمند تجربیات بیشتر

ترکمنستان در یک نگاه

لقب : زمردها ، جنگجویان قراقروم ، سبزها ، آخال تکه ( اسب نژاد ترکمن ) رنکینگ در فیفا : 127 بهترین عنوان در فیفا : 86 ( آوریل 2004 ) بدترین عنوان در فیفا : 174 ( سپتامبر 2017 ) اولین بازی رسمی : ترکمنستان (0 - 1) قزاقستان ( 1 جولای 1992 ، آلماآتی ، قزاقستان ) بهترین پیروزی : ترکمنستان (11 - 0) افغانستان ( 19 نوامبر 2003 ؛ عشق آباد ، ترکمنستان ) سنگین ترین شکست : ترکمنستان (0 - 5) تاجیکستان ( 22 ژوئن 1997 ، دوشنبه ، تاجیکستان ) ترکمنستان (1 - 6) کویت ( 10 فوریه 2000 ، کویت سیتی ، کویت ) ترکمنستان (0 - 5) قطر ( 31 می 2004 ، دوحه ، قطر ) ترکمنستان (0 - 5) بحرین ( 3 آگوست 2005 ، الرفاع ، بحرین )

turkmenistan-national-football-team
turkmenistan-national-football-team

یازگولی هوجاگلدیف سرمربی ترکمنستان

از اروپا تا آسیا

سال 1990 سالی بود که اتحاد جماهیر شوروی به آستانه فروپاشی رسید . یک سال بعد و در اکتبر 1991 بود که جمهوری هایی که در دل شوروری بودند ، همگی استقلال پیدا کردند و به این ترتیب کشور ترکمنستان متولد شد . تا قبل از این تاریخ ، چهره های نخبه ورزش ترکمنستان هم باید مثل سایر جمهوری های شوروی ، برای تیم ملی شوروی بازی می کردند اما به دنبال فروپاشی شوروی ، همه این تیمها به رقبای یکدیگر تبدیل شدند . این جمهوری ها آخرین بار در سال 1992 با نام کشورهای مستقل مشترک المنافع در جام ملت های اروپا شرکت کردند و از آن پس ، هر یک در مسیری جداگانه کار خود را آغاز کردند . ترکمنستان نیز عضوی از کنفدراسیون فوتبال آسیا شد .

معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان
معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان

لوگوی فدراسیون فوتبال ترکمنستان

اولین حضور در یک تورنمنت رسمی

فوتبال ترکمنستان خیلی زود و بلافاصله بعد از استقلال ، در مسابقات بازیهای آسیایی هیروشیما شرکت کرد . گل دقیقه 6 نورمورادوف در بازی با چین ، شروعی فوق العاده برای زمردها بود اما در پایان ترکمن ها با یک پنالتی دقیقه 89 بازی را به تساوی (2 - 2) کشاندند . در روز  5 اکتبر ، ترکمنستان در بازی با ایران توسط موخادوف در دقیقه 62 پیش افتاد اما با یک گل به خودی در دقیقه 86 بازی به تساوی (1 - 1) کشید تا سرنوشت صعود ترکمنستان به روزهای بعد کشیده شود . این تیم در بازی با یمن با هت تریک موخادوف (4 - 0) به برتری دست یافت و به لطف گل دقیقه 89 آنادوردیف در برابر بحرین به تساوی (2 - 2) رسید و پس از چین و بالاتر از ایران ، راهی دور دوم شد . اما در روز 11 اکتبر و در مسابقه مرحله یک چهارم نهایی ، ترکمنستان در برابر ازبکستان حرفی برای گفتن نداشت و با شکست (3 - 0) از صعود به نیمه نهایی بازماند . این بهترین عملکرد ترکمنستان در بازیهای آسیایی بود ؛ عملکردی که فقط یک بار دیگر تکرار شد .

دومین حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا

ترکمنستان در بازیهای آسیایی 1998 موفق شد در اولین بازی خود، با دو گل ویتنام را شکست دهد . برد (3 - 2) مقابل کره جنوبی ، بهترین نتیجه ترکمنستان در تورنمنتی بود که کره ای ها ترجیح دادند با نفرات جوان خود در مسابقات شرکت کنند . مرحله دوم به صورت گروهی برگزار شد و ترکمن‌ها در ابتدا برد سه گله مقابل هند را با برد خفیف (3 - 2) عوض کردند . پس از آن ، دو تساوی (1 - 1) مقابل کره شمالی و ازبکستان در انتظار این تیم بود تا این تیم یک بار دیگر به جمع هشت تیم برتر آسیا برسد . اما این بار هم باخت (3 - 0) در برابر چین ، به ماجراجویی سبزها پایان داد و این تیم پس از آن ، هرگز حضور در این مرحله بازی‌ها را تجربه نکرد .

turkmenistan-national-football-team
turkmenistan-national-football-team

صعود به لطف غیبت حریف

به گزارش آسمونی ، تیم ملی ترکمنستان برای رسیدن به جام ملتهای 2004 با تیمهای امارات ، سوریه و سری‌لانکا همگروه شد . روی کاغذ دو تیم امارات و سوریه پرامیدتر بودند اما هر دو تیم در بدترین روزهای فوتبالی خود قرار داشتند و نتیجه آن شد که ترکمنستان با چهار برد و دو تساوی صدرنشین گروه شود . از جمله یک برد خانگی (1 - 0) و تساوی (1 - 1) مقابل امارات . دیدار با سوریه هم آسان تر از آنچه تصور می شد به پایان رسید . ترکمنستان در خانه حریف (1 - 1) کرد و در روز 3 دسامبر 2003 ، سوریها برای برگزاری مسابقه به عشق آباد نیامدند که نتیجه آن ، برد (3 - 0) ترکمنستان و صدرنشینی گروه بود !

تنها حضور در جام ملتها

ترکمنستان در جام ملتها کار را با خلق یک شگفتی آغاز کرد و در دقیقه 6 توسط نظر بایراموف دروازه عربستان را بازکرد . هر چند در ادامه یاسرالقحطانی دو بار دروازه ترکمنستان را گشود اما زمردها در دقیقه 3+90 توسط بگنچ محمد کولیف بازی را به تساوی کشاندند . چهار روز بعد و در 22 جولای ، آنها یک بار دیگر نبردی پایاپای را به نمایش گذاشتند و در دقیقه 85 گل تساوی را توسط کولیف وارد دروازه عراق کردند اما در دقیقه 88 دروازه این تیم باز شد و ترکمنستان بازی را (3 - 2) باخت . آخرین بازی ترکمنستان هم با یک شکست خفیف (1 - 0) مقابل ازبکستان همراه شد و به این ترتیب ، این تیم با یک امتیاز به کار خود در این مسابقات خاتمه داد .

معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان
معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان

نقشه و پرچم ترکمنستان

در مسیر امارات

تیم ملی ترکمنستان برای صعود به جام ملتهای آسیا در گروه چهارم مسابقات ، پایین تر از ایران و عمان قرار گرفت تا راهی دومین مسابقات مرحله گروهی شود . نتایج ترکمنستان در مرحله اول بازیها چنین بود : ترکمنستان (1 - 1) ایران / ترکمنستان (2 - 1) عمان / ترکمنستان (1 - 0) گوام / ترکمنستان (2 - 1) هند ایران (3 - 1) ترکمنستان / عمان (3 - 1) ترکمنستان / گوام (1 - 0) ترکمنستان / هند (1 - 2) ترکمنستان ترکمنستان در دومین مرحله گروهی بازیهای انتخابی جام ملتها موفق شد با نتایج زیر ، عنوان دوم را بعد از بحرین کسب کرده و راهی مرحله نهایی جام ملتهای آسیا شود . بحرین (4 - 0) ترکمنستان/ چین تایپه (1 - 3) ترکمنستان / سنگاپور (1 - 1) ترکمنستان ترکمنستان (1 - 2) بحرین / ترکمنستان (2 - 1) چین تایپه / ترکمنستان (1 - 2) سنگاپور از ابتدا هم مشخص بود که حضور در این مسابقات بیشتر برای کسب تجربه است و ترکمنستان در برابر ژاپن ، ازبکستان و عمان نمی تواند شانس چندانی قائل باشد . بازی با ازبکستان و شکست (4 - 0) در این بازی ، گویای این واقعیت بود .   اختصاصی آسمونی 

نظر خود را درباره «معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم‌های جام ملت‌های آسیا 2019 ؛ ترکمنستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.