زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی تیم ترکیه در یورو 2016

معرفی تیم ترکیه در یورو 2016

ترکیه ماموریت دارد در یورو 2008 آنها مقابل جمهوری چک و کرواسی در آخرین دقایق به گل رسیده‌اند و به نیمه نهایی راه پیدا کرده‌اند.

تیم ملی ترکیه در یورو 2016

هواداران قدیمی‌تر این تیم به یاد دارند که تیمشان در جام‌جهانی 2002 مقابل ‏برزیل و کاستاریکا در همین دقایق گل خورد و تیم فعلی فاتح‌ تریم هم به همین شکل به یورو 2016 رسید. ‏یک ضربه آزاد دیدنی از سلجوق اینان یک پیروزی با ارزش مقابل ایسلند را رقم زد و صعود غیرمنتظره ‏این تیم به فینال رقابت‌ها را موجب شد. در گروهی که هلند، جمهوری چک و ایسلند هم حضور داشتند، ‏استانبول باعث شد تا ترکیه به عنوان ‏بهترین تیم سوم به طور مستقیم صعود کند و به این ترتیب از دیدارهای دشوار پلی‌آف معاف شدند.

‏ تریم که پیش از این در رقابت‌های یورو 1996 و 2008 حضور داشت، در فرانسه برای سومین بار در ‏این رقابت‌ها شرکت می‌کند؛ با این وجود این‌بار مشکلات قابل ملاحظه در ترکیب این تیم وجود دارد. تریم ‏به یک هاکان‌شوکر دیگر در تیمش نیاز دارد اما بهترین گلزن تیم او بوراک ایلماز است که از فرم مطلوب ‏به دور است. نه تنها از نظر فیزیکی که از نظر ذهنی نیز بعد از انتقالش از گالاتاسرای به لیگ چین در ‏ژانویه شرایط خوبی ندارد.

بسیاری از هواداران ترکیه از انتقال بوراک به لیگ چین انتقاد کردند و باید ‏دید که او در فرانسه چه شرایطی خواهد داشت. ‏ مشکلاتی نیز در خط دفاعی این تیم وجود دارد و به همین دلیل ترکیه گل‌های زیادی دریافت می‌کند. البته ‏آنها در دیدارهای اخیر تا اندازه‌ای مستحکم‌تر ظاهر شدند اما مشکلات دفاعی معمولا در تورنمنت‌ها بیشتر ‏به چشم می‌آید. تریم که که در آگوست 2013 (در میانه رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی)جانشین عبدالله ‏آوچی شد، سابقه درخشانی به عنوان سرمربی ترکیه دارد. او بود که ترکیه را به اولین تورنمنت بزرگش ‏یعنی یورو 96 رساند و در سال 2008 نیز این تیم را به جمع 4 تیم پایانی رقابت‌ها رساند.

او در رده ‏باشگاهی نیز موفقیت‌های زیادی داشت و با گالاتاسرای قهرمان جام یوفا در سال 2000 شد. ضمن اینکه ‏در ایتالیا هدایت تیم‌هایی مانند فیورنتینا و میلان را برعهده گرفت. با این وجود علیرغم جایگاه و تجربه او، ‏تریم برای برآورده کردن انتظارات هواداران در رقابت های پیش رو با چالش دشواری روبه‌روست. ترکیه ‏پیش از این عنوان سومی جام‌جهانی و رسیدن به نیمه نهایی یورو را تجربه کرده بنابراین هواداران به ‏اهداف بزرگتری فکر می‌کنند. ساده‌ترین جواب این است که ترکیه هدفش را رسیدن به فینال باید قرار دهد. ‏پیروزی در دیدارهای دوستانه مقابل سوئد و اتریش در ماه مارس روند شکست‌ناپذیری این تیم را به یک ‏سال رساند.

هر چند این روند در دیدار دوستانه مقابل انگلیس در ومبلی شکسته شد و آنها 2 ـ یک شکست ‏خوردند البته یکی از گل‌های سه شیرها در موقعیت آفساید به ثمر رسید. ‏ خوشبینی‌ها در مورد تیم ترکیه بالاست و هواداران ترکیه هم برای حمایت از تیمشان از سراسر اروپا و نه ‏فقط ترکیه به فرانسه خواهند رفت. البته برای رسیدن به آنچه هواداران می‌خواهند بازیکنان باید در بهترین ‏شرایط باشند. آرادا توران ستاره خط میانی تیم باید به فرم مناسب برسد. بوراک ایلماز نیاز دارد تا از لحاظ ‏فیزیکی و بدنی آماده شود و هاکان چالهان اوغلو باید بتواند ضربات آزاد دقیقش را تکرار کند. مهمتر از ‏همه فاتح تریم باید مانند تورنمنت‌های قبلی کمی خوش‌شانس باشد اگر همه این‌ها با هم فراهم شود، ترکیه ‏می‌تواند تیم شگفتی‌ساز یورو 2016 لقب بگیرد.‏

سیستم بازی ترکیه در بازی یورو 2016

در تورنمنت‌های قبلی به ویژه در جام‌جهانی 2002 با حضور هاکان شوکور و ایلهان مانسیز در سیستم ‏‏2ـ5ـ3، ترکیه گزینه‌های هجومی زیادی در اختیار داشت اما این‌بار با مصدومیت بوراک ایلماز از زمان ‏رفتنش به چین در ژانویه، فاتح تریم گزینه‌های کمی در خط حمله دارد و تقریبا به طور قطع 1ـ5ـ4 بازی ‏خواهد کرد. فاتح تریم همیشه به بازی هجومی اعتقاد داشته اما در فرانسه او روی هافبک‌های کلیدی‌اش ‏حساب باز خواهد کرد. بازیکنانی مانند آردا توران، سلجوق اینان، هاکان چالهان اوغلو و اوگوژان ‏اوزیاکوپ که باید با رساندن توپ به محوطه جریمه حریف هر چقدر می‌توانند از تک مهاجم تیم حمایت ‏کنند.

‏ تردیدهایی در مورد خط دفاعی وجود دارد جایی که سردار عزیز اگر آماده باشد، در قلب خط دفاعی قرار ‏خواهد گرفت. این ترکیبی است که در مدتی که ترکیه شکستی نداشت عملکرد مناسبی را به نمایش گذاشت. ‏اگر بوراک ایلماز نتواند به آمادگی مطلوب برسد، ممکن است فاتح تریم سیستم تیمش را به 1ـ4ـ1ـ4 تغییر ‏بدهد که در این صورت تنها هافبک دفاعی تیم اوزان طوفان خواهد بود یا 1ـ3ـ2ـ4 بازی کنند که در ‏اینصورت جِنک توسون در نوک حمله قرار می‌گیرد و ولکان شن و آلپر پوتوک بال‌های کناری خواهند ‏بود. ترکیه با هر سیستمی بازی کند، کلید بازی این تیم از خط میانی پرانرژی این تیم می‌آید. آمادگی آردا ‏توران و هاکانلچارهان اوغلو برای رسیدن این به موفقیت کلیدی است‎.

فاتح تریم سرمربی تیم ملی ترکیه در یورو 2016

او که در ترکیه با لقب امپراتور شناخته می‌شود، اکنون سومین مقطع حضورش در ترکیه را تجربه می‌کند. ‏او ابتدا به عنوان مربی موقت در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2014 هدایت ترکیه را برعهده گرفت و پس ‏از جدایی از گالاتاسرای مربی تمام وقت این تیم شد. او که موفق‌ترین مربی تاریخ ترکیه است، در اولین ‏مقطع حضورش در تیم‌ملی ترکیه، ان تیم را به یورو 1996 رساند. او در سری‎ A ‎هدایت فیورنتیا و ‏میلان را برعهده داشت و با گالاتاسرای قهرمان جام یوفا در سال 2000 شد.

فهرست نهایی ترکیه برای یورو 2016

دروازه بان ها‎: ‎ ولکان باباکان، اونور رجب کیوراک، هارون تکین مدافعان: ‎ گوخان گونول، سنر اوزبایارکلی، سمیح کایا، احمد جالیک، ‏هاکان بالتا، جانر ارکین، اسماعیل ‏کویباسی، مهمت توپال هافبک ها‎:‎ سلجوق اینان، اوزان طوفان، اگوژان اوزیاکوپ، هاکان کالهان اوغلو، نوری ‏شاهین، آردا ‏توران، اولجای شاهان، وولکان سن، امره ‏مور ‎ مهاجمان: ‎ بوراک ایلماز، جنک توسون، یونوس مالی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی تیم ترکیه در یورو 2016» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم ترکیه در یورو 2016 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.