زمان مطالعه: 3 دقیقه
15 نکته کلیدی افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

15 نکته کلیدی افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

خرید های ما امروزه همه و همه توسط فروشگاه های اینترنتی انجام میشوند و بسیاری از ما از خدمات آنها نیز راضی هستیم.

خرید های ما امروزه همه و همه توسط فروشگاه های اینترنتی انجام میشوند و بسیاری از ما از خدمات آنها نیز راضی هستیم. اما وقت هایی وجود دارد که فروشگاه اینترنتی مورد نظرمان کالای مورد نظر را ندارد یا در فروشگاه های اینترنتی دیگر قیمت مناسب تری دارد. در این جور وقت ها ممکن است از فروشگاه اینترنتی جدیدی خرید کنیم که از اعتبار آن مطمئن نیستیم و تا زمانی که کالا به دستمان برسد استرس میگیریم!

دلایل افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی

ضمانت اصالت کالا

زمانی که جنسی را به مشتری فروخته اند آن را از نظر سالم بودن ضمانت دهند و در صورت داشتن مشکل وجه را به مشتری عودت و یا جایگزین ارسال نمایند.

ضمانت بازگشت وجه

در صورت خرابی یا عدم مطابقت اجناس خریداری شده توسط مشتری آن را مرجوع نمایند.

تحویل اکسپرس

امکان ارسال اجناس با سریع ترین زمان ممکن برای مشتریان فروشگاه.

ارسال اجناس به کل شهرها

از هر استانی مشتریان اقدام به خرید کردند اجناس به دستشان برسد.

پرداخت درب محل

در صورتی که فروشگاه در شهر مورد نظر می باشد پرداخت درب محل انجام گیرید به طور مثال انبار فروشگاه تهران می باشد مشتریانی که از تهران خرید می نمایند امکان پرداخت درب محل داشته باشند.

درگاه پرداخت اینترنتی

از خصوصیات یک فروشگاه معتبر داشتن درگاه اینترنتی است. به این معنا که این فروشگاه برای خدمات پرداخت به بانکها متصل میشود و این موضوع به تنهایی میتواند بسیار معتبر باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی 

اینماد

نحوه تشخیص اعتبار سایت به صورت های مختلفی انجام میشود اما داشتن نماد اعتماد الکترونیکی همیشه به این معناست که سایت مورد نظر مجوزی دریافت کرده و مراحلی را طی کرده که مستحق داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است. نماد اعتماد الکترونیکی را میتوانید انتهای صفحه اصلی سایت پیدا کنید و با کلیک کردن روی آن از امتیاز نماد مورد نظر مطلع شوید.

نماد اعتماد الکترونیکی به این شکل است و تمام سایت های معتبر آن را دریافت کرده و معمولا یک ستاره دارند. اینماد آسمونی 3ستاره است.

عکس های معتبر از اجناس

اصولا در صورتی که عکس ها غیرواقعی باشند یا از اینترنت دانلود شده باشند قابل تشخیص خواهد بود. یک فروشگاه واقعی و معتبر عکس اجناس خودش را در اختیار مشتری و کاربر وبسایتش قرار میدهد. هوشیار باشید و هر عکسی را نپذیرید. اگر فروشگاه کفش و لباس است حتما توجه کنید که عکس ها مربوط به کالای مورد نظر باشند و در صورتی که فروشگاه لوازم دیگر مانند موبایل و دیگر کالاهاست، خوب بررسی کنید که عکسها همه مربوط به همان کالا باشند.

پشتیبانی وبسایت فروشگاه

پشتیبانی فروشگاه
پشتیبانی فروشگاه

فروشگاه منتخب شما باید حتما پشتیبانی مناسب داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بدانید کسی از آن سوی فروشگاه به کمک شما خواهد آمد. در غیر این صورت باید روشی وجود داشته باشد تا مطمئن شوید فروشگاه مورد نظر حتما پیگیر امور خرید شماست و به خریدار و بازدید کننده خود اهمیت کافی میدهد. راههای ارتباطی از طریق فضای مجازی تلگرام و یا واتساپ.

به روز بودن اطلاعات سایت

فروشگاه اینترنتی ای که قطع به یقین کالای مورد نظر را به فروش میرساند و قصد کلاه برداری ندارد و در یک کلام معتبر و ثبت شده باشد، حتما آمار اجناس خود را خواهد داشت و آن را به روز نگه میدارد. میلیون ها کالا در انبار فروشگاه هاست و یا میلیون ها کالا در فروشگاه به فروش میرسد، اگر قصد صاحب سایت کلاهبرداری و تنها دریافت پول شما باشد هیچوقت آمار دقیقی از اجناس و رنگهای موجود اجناس و سایز آنها فراهم نخواهد کرد.

تولید محتوای سایت

فروشگاه های معتبر برای آنکه شناخته شوند و اجناس خود را نیز به عموم بشناسانند و سپس به فروش موثر و رضایت بخش کاربران خود برسانند در زمینه تولید محتوا تا حدود خوبی کوشا خواهند بود. برای فروشگاه معتبر موضوع مهمی است که بازدید کننده بداند خصوصیات یک کالا دقیقا چیست یا حتی پیرامون خرید کالا های مختلف و مقایسه آنها اطلاعات لازم را از فروشگاه کسب کند. درست مثل زمانی که به فروشگاهی مراجعه میکنید و اپراتور فروشگاه اطلاعات لازم را در مورد محصولات در اختیارتان میگذارد.

فعالیت در سوشال مدیا

حتما توجه داشته باشید که سایت مورد نظرتان در جاهای دیگر اینترنت یعنی همان شبکه های مجازی هم به طور مستمر فعال بوده باشد. معمولا فروشگاه های معتبر اینترنتی آدرس حساب شبکه های مجازی خود را در انتهای صفحه اول وبسایت در اختیار شما قرار میدهند. با کمی جست و جو و بالا و پایین کردن این صفحات میتوانید اعتماد خود را نسبت به فروشگاه افزایش دهید.

سرچ گوگل

سایت فروشگاه که دنبال آن هستید، از نظر گوگل چقدر اعتبار دارد؟ آیا پربازدید است؟ آیا در صفحات اول و دوم گوگل دیده میشود؟ اگر در صفحه اول گوگل دیده شود نشان دهنده اعتبار سئو سایت فروشگاه آنلاین مورد نظر است و به این معناست که از آن بارها توسط افراد دیگری بازدید شده. همچنین تعداد فالوور های واقعی و لایک ها و دیگر بازخوردهای اجتماعی و خواندن کامنت ها میتوانند برای کسب اطلاعات در خصوص اعتبار فروشگاه اینترنتی مورد نظرتان موثر باشد.

مدیریت سفارشات با پیامک

آیا حین عملیات خرید از شما شماره تلفن همراه خواسته میشود؟ تقاضای شماره تلفن همراه از طرف سایت فروشگاه آنلاین مورد نظر به معنای این است که این فروشگاه پیگیر امور خرید شما خواهد بود.

درگاه پرداخت امن

درگاهی که مشتری قصد وارد کردن اطلاعات بانکی خود را دارد ایمن باشد.

نظر خود را درباره «15 نکته کلیدی افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 15 نکته کلیدی افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.