زمان مطالعه: 2 دقیقه
کلاهبرداری به روش پیدا کردن گنج

کلاهبرداری به روش پیدا کردن گنج

پیامک هایی از پیش شماره 0916 و با موضوع پیدا کردن گنج کلاهبرداری است و بعد از دریافت این پیامک با پلیس تماس بگیرید.

مدت هاست که برای برخی از شهروندان پیامک هایی از پیش شماره 0916 دریافت می شود، که شخص خودش را فردی روستایی و عشایر معرفی می کند که مقداری سکه و طلای قدیمی پیدا کرده است و از گیرنده پیام می خواهد که به او کمک کند تا این اشیای قیمتی را با هم بفروشند و سودش را تقسیم کنند و نکته ی جالب اینکه با استفاده از نام های ائمه و قرآن کریم شخص را قسم می دهد که شماره ی شما را با استخاره پیدا کرده است.

با بررسی که پورتال آسمونی از این موضوع انجام داده است و همکاری که با پلیس 110 صورت گرفته است، این روش نوعی کلاهبرداری به روش پیامکی است که شهروندان زود باور را هدف قرار داده تا بتواند از این طریق کلاهبرداری و سوءاستفاده نماید. لطفاً در چنین مواردی این پیامک را نادیده گرفته و موضوع را با اعلام شماره موبایل فرد به پلیس 110 اطلاع دهید. برای تماس با پلیس، شماره 110 را از طریق موبایل یا تلفن ثابت بگیرید.

نمونه هایی از این دست پیام ها را در ادامه مطلب می توانید ببینید:

«سلام من سیدمراد حسینی از عشایر چادرنشین هستیم. حقیقت چند وقت پیش باپسرعموم دنبال گوسفندا مقداری وسیله زیر خاکی پیدا کردیم 1000 تاسکه طلا با دو تا مجسمه شماره شما را گرفتم قران وکیلی گوفتم شما برادری در حقم بکن برامون بفروش نسف برای شما نسف برای ما اما تو را به امام حسین قسم به کسی چیزی نگو. زنگ بزن»

«آقا سلام علیکم.من سیدعلی یار از منطقه اراک مرکزی هستم.گوسفند و گاو داریم.چادرنشین هستیم. خواستم درباره روزی حلالی که خدا به ما داده با شما صحبت کنم چند وقت پیش من و عمویم با گوسفندها پایین تپه مقداری وسیله طلا داخل کوزه پیدا کردیم. دوتامجسمه با 1812 تا سکه. مادر من سید است شماره شما را استخاره کردیم .خوب آمد من هم چون در شهر آشنایی ندارم به شما پنا آوردم و از ناچاری پیام دادم حالا شما هم در حق ما برادری بکن اما تو را به امام حسین قسم به کسی چیزی نگو من چون به قرآن پنا بردم کارم درست می شود ان شااله..خدا برای شما هم بسازد!»

«سلام علیک من سید جواد بختیاری هستم ازمنطقه مرکزی اراک مزاهم شدم عشایر چادرنشین هستیم گاوگوسفند داریم .حقیقت عموم دوتا مجستمه با1312عدد سکه پیداکرده گوفتم پیام بدیم به شهر دوری که فامیلام نفهمند مادرمن سیداست من شماره شمارا پناه برخدانوشتم اوبه قرآن استخاره کرده خوب آمداگر درتوان شماهست کمک کنید آنهارا برای مابفروشید اما تورا به آقا امام حسین قسم میدهم باکسی صبحت نکن حضرت عباس وکیل بین ماوشماهرچند قیمت داشتن نصف به نصف خدابرای شما بسازد .»

هموطنان گرامی امنیت شما، دوستان، خانواده و اطرافیانتان مهم است، لینک این صفحه برای آنها ارسال نمایید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کلاهبرداری به روش پیدا کردن گنج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
نمایش نظرات بیشتر
: برای دریافت مشاوره درباره کلاهبرداری به روش پیدا کردن گنج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.