زمان مطالعه: 1 دقیقه
ورزش 3 گانه ، تریاتلون

ورزش 3 گانه ، تریاتلون

تریاتلون یا مسابقات سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحلهٔ استقامتی با یکدیگر...

triathlon
triathlon

تریاتلون یا مسابقات سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحلهٔ استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. آسمونی در این بخش به معرفی ورزش سه گانه می پردازد.

مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه سواری و دو هستند. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. در طول زمان نیز این مسافت‌ها دستخوش تغییر شده‌اند.

تریاتلون احتمالاً در دههٔ 20 تا 30 قرن بیستم میلادی در فرانسه پایه‌گذاری شده‌است.

نخستین مسابقه سه‌گانه در سال 1921 در کشور فرانسه با نام مسابقه سه ورزش برگزار شد که در آن ورزشکاران مسافت 7 کیلومتر را رکاب زدند، 5 کیلومتر را دویدند و در انتها 300 متر را شنا کردند. در اولین دوره مسابقات این ورزش تنها 15 نفر شرکت کردند که 12 نفر موفق شدند به خط پایان برسند. امروزه بیش از 3 هزار نفر، هر سال در سراسر جهان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

در ایران در سال 1380، این رشته تحت عنوان کمیته ورزش سه‌گانه بصورت زیرمجموعه‌ای از فدراسیون دو و میدانی شروع به فعالیت کرد. در سال 1382 تحت عنوان انجمن ورزش سه‌گانه کشور به کنفدراسیون سه‌گانه آسیا معرفی شد.

 با تعیین سرپرست فدراسیون ورزش سه‌گانه در سال 1385 و تهیه اساسنامه مربوطه، نهایتاً در خرداد 1386 فدراسیون ورزش سه‌گانه به عنوان بیست و یکمین عضو کنفدراسیون ورزش سه‌گانه آسیا انتخاب شد. اولین دوره لیگ ورزش سه‌گانه باشگاه‌های کشور در سال 1387 با شرکت 21 تیم و بیش از 80 ورزشکار برگزار شد.

triathlon2
triathlon2

triathlon3
triathlon3

triathlon1
triathlon1

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ورزش 3 گانه ، تریاتلون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ورزش 3 گانه ، تریاتلون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.