زمان مطالعه: 1 دقیقه
کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی

کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی

بزرگترین پستاندار درختی جهان کانگوروی درختی نام دارد این حیوان که خیلی هم ناشناخته است در حال انقراض است...
کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی
کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی


بزرگترین پستاندار درختی جهان کانگوروی درختی نام دارد این حیوان که خیلی هم ناشناخته است در حال انقراض است در این بخش آسمونی درباره کانگوروی درختی بیشتر صحبت می کنیم.

کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی

کانگوروی درختی یکی از بزرگترین جانوران کیسه دار به شمار می آید و از خانواده ی کانگوروهای قرمز و کانگوروهای بزرگتر می باشد. کانگوروی درختی برخلاف دو خویشاوند خود روی درخت زندگی می کند. 10 گونه کانگوروی درختی وجود دارد، تعدادی از آن ها در جنگل های بارانی استرالیا و تعدادی دیگر در گینه ی نو و جزایر اطراف گینه ی نو به سر می برند. این حیوان جنگل های متراکم را برای زندگی ترجیح می دهد، زیرا این کانگورو موجودی خجالتی و گوشه گیر است.

tree-kangaroo
tree-kangaroo


این کانگورو همانند خویشاوندان خود دارای پرش های باشکوهی است، اما همانند آن ها دارای پاهای بزرگی نیست.این حیوان به راحتی می تواند از درختی به درخت دیگر بپرد. او می تواند روی درختی که در فاصله ی 9 متری اش قرار دارد، بپرد. این حیوان دم بلندی دارد که باعث تعادلش می شود. این حیوان را می توان در شب به راحتی دید، زیرا رفتار آن ها بیشتر شبیه حیواناتی است که در شب فعالیت می کنند.

کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی
کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی


گونه های کانگوروی درختی از نظر اندازه متغیرند، اما اندازه ی بیشتر آن ها 1متر و 27 سانتی متراست و وزن مذکر بالغ این حیوان 11 کیلوگرم است، اما وزن گونه ی مونث آن 5/2 کیلوگرم کمتر است. طول عمر این حیوان در جنگل ها حدود 14 سال است، اما اگر انسان ها از آن ها مراقبت کنند، طول عمر آن ها 20 سال خواهد بود.

مانند تمام جانوران کیسه دار، کانگوروی درختی دارای یک کیسه است. بچه کانگوروها بعد از تولدشان 1سال و چند ماه را در کیسه های مادرشان به سر می برند.

tree-kangaroo
tree-kangaroo


کانگوروهای درختی گیاه خوارند، آن ها از برگ درختان که در جنگل های متراکم بسیار یافت می شود، تغذیه می کنند. آن ها همچنین جانور پستاندار نشخوار کننده هستند، نشخوارکنندگان قبل از بلعیدن، تمام غذا را نمی جوند، آن ها علف های زیادی را به سرعت می بلعند، سپس در جای امن و زمان استراحت، غذای داخل معده را به دهانشان بر می گردانند و کاملاً می جوند و دوباره می بلعند. نشخوارکردن برای حیواناتی که دارای سم نیستند بسیار غیرمعمول است.
نظر خود را درباره «کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کانگوروی درختی ، بزرگترین پستاندار درختی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.