زمان مطالعه: 4 دقیقه
تور اروپا و نکات مهم آن

تور اروپا و نکات مهم آن

اگر آماده سفر به اروپا با تور هستید یا حداقل مقصد بعدی سفرتان اروپا خواهد بود، بد نیست نکاتی را از قبل...

 اگر آماده سفر به اروپا با تور هستید یا حداقل مقصد بعدی سفرتان اروپا خواهد بود، بد نیست نکاتی را از قبل بدانید تا علاوه بر جاذبه‌های معمول گردشگری، تجربه‌ای پربارتر و کامل‌تر از تور اروپا رقم بزنید. آسمونی در این بخش نکات مهمی در مورد لندن یا حتی شهرهای کوچک‌تری چون آوینیون و ورونا باشد. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌کنیم در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و آگوست به آن فکر نکنید تا بتوانید جاذبه‌های ارزشمندی چون تابلوی مونالیزا و نمازخانه سیستین با شاهکار میکل آنژ را با خیال آسوده ببینید. علاوه بر آن، تابستان زمان سفرهای خود اهالی اروپا نیز به شمار رفته و اگر می‌خواهید یک تجربه واقعی و خوب داشته باشید، بهتر است در اوایل بهار یا در پائیز به این نقطه سفر کنید. در تور اروپا از کسب و کارهای خانوادگی خرید کنید از مسیر شلوغ برج ایفل یا «گالری لافایت» دور شده و به کسب و کارهای کوچک‌تری مانند یک شیرینی فروشی خانوادگی یا مغازه‌ای در کنج که توسط یک زن و شوهر اداره می‌شود سر بزنید. شما به اینجا آمده‌اید تا شهر را همانند یک محلی تجربه کنید؛ پس باید به نقاط کمتر توریستی هم سر زده یا حتی موقع ورود از سلام به زبان همان منطقه استفاده کنید! البته جدای از این، مغازه‌های خارج از خیابان اصلی معمولاً ارزان‌تر نیز هستند. اگر در رستوران‌ها عکس غذاها را نیز در منو دیدید، بدانید که آنجا بر روی جذب گردشگران تمرکز داشته و قیمت‌های بالاتری دارد. قبل از سفر بد نیست نام چند غذا به زبان مقصدتان را یاد بگیرید یا یک مترجم داشته باشید تا نیازی به منوهای عکس دار نباشد. در تور اروپا زبان محلی مقصدتان را یاد بگیرید بد نیست قبل از سفر چند جمله کاربردی به زبان مقصدتان را یاد بگیرید و اگر احساس راحتی کردید با استفاده از آن‌ها با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. در اغلب موارد مردم از توریستی که تلاش می‌کند به زبان آن‌ها صحبت کند خوششان آمده و این کار را تحسین می‌کنند. البته بهتر است قبل از استفاده از تلفظ‌ها مطمئن شده و کمی با کاربردهای عبارات آشنا شوید. بهترین چیزهایی که می‌توانید یاد بگیرید، عبارات و کلمات مربوط به احوالپرسی و تشکر است. در تور اروپا بیشتر در یک مکان بمانید معمولاً اقامت طولانی‌تر در یک مکان به مدت یک هفته خیلی بهتر از سفر از این شهر به آن شهر است. با این کار نه تنها کمتر مجبور به باز و بسته کردن وسایل می‌شوید که شانس بیشتری برای آشنایی با محله و آدم‌ها را خواهید داشت. می‌توانید کافه‌ای جذاب پیدا کرده یا چند دوست خوب در آن حوالی پیدا کنید. در تور اروپا مانند محلی‌ها رفتار کنید حتماً شما هم از اینکه به عنوان یک گردشگر از باقی جمعیت جدا شوید و به خاطر رفتار نامعقول در یک شرایط خاص به چشم بیایید خوشتان نمی‌آید؛ پس بهتر است ببینید مردم محلی چه کار می‌کنند و به همان ترتیب رفتار کنید. برای مثال موقع بازدید از یک کلیسای ارتدوکسی از پوشیدن لباس‌های باز یا رنگ‌های تند خودداری کرده و قبل از سفر درباره آداب و رسوم آن منطقه اطلاعاتی به دست بیاورید تا پیشاپیش درباره برخی کدهای رفتاری آگاه باشید.

تور اروپا و نکات مهم آن
تور اروپا و نکات مهم آن

در تور اروپا درباره ساعات تعطیلی بعد از ظهری آگاه شوید اروپایی‌ها استراحت بعد از ظهری و غذای میان روز خود را بسیار دوست دارند که معمولاً چند ساعتی هم طول می‌کشد. با این حساب ممکن است در ساعت 2 بعد از ظهر با یک باجه فروش بلیط یا اداره پست بسته روبه‌رو شوید! قبل از برنامه‌ریزی برای گردش روزانه حتماً این ساعات را در نظر بگیرید. البته بد نیست از این موقعیت استفاده کرده و خودتان هم برای صرف یک ناهار مفصل و عالی به رستوران بروید. این کار به ویژه در شهر رم تجربه خاصی را رقم می‌زند. در تور اروپا از گذرگاه‌ های اصلی فاصله بگیرید درست است که در طی سفر به اروپا باید حتماً به برج ایفل سر زده یا جاذبه‌های معروف اصلی را تماشا کرد؛ اما بعد از این بازدیدها بهتر است در اکثر مواقع از خیابان‌های شلوغ اصلی دور شوید تا جاذبه‌هایی کمتر دیده شده و خلوت‌تر را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید از مردم محلی در کافه‌ها سوال کرده تا به شما مقاصد مورد علاقه‌ خود را پیشنهاد کنند. قطعاً ساکنین یک شهر بهتر از هر کسی می‌توانند در زمینه پیدا کردن بهترین کافه، رستوران یا جاذبه‌های دیگری چون اجراهای موسیقی زیرزمینی، محلی برای پیک نیک و غیره به شما کمک کنند. در تور اروپا در مرکز شهر اقامت کنید شاید اقامت در یک هتل ارزان حومه شهری گزینه منطقی‌تری به نظر بیاید اما به ما اعتماد کنید؛ این گزینه همیشه آن قدرها هم درست نیست. وقتی به دنبال پیدا کردن بهترین گزینه‌های حمل و نقل، رستوران یا مناطق مسکونی هستید، دور بودن از مرکز شهر می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. جدای از آن، بد نیست کمی بیشتر خرج کرده و یک اقامتگاه متوسط در مرکز شهر یا نزدیک آن را رزرو کنید. با این کار می‌توانید دیدنی‌های اصلی، بهترین کافه و رستوران‌ها و جاذبه‌های دیگر را به راحتی پیدا کرده و وقت بیشتری برای گردش در شهر داشته باشید. همچنین با استفاده از مترو و اتوبوس، جا به جایی در شهر بسیار آسان‌تر می‌شود. در تور اروپا می‌توانید در شهرهای کوچک‌ تر اقامت کنید شهرهای بزرگی چون رم، پاریس، لندن و آمستردام می‌توانند به خاطر انبوه جمعیت گردشگران، معاشرت با مردم محلی را سخت‌تر کنند. با انتخاب شهرهای کوچک‌تر که گردشگران کمتری را به خود جذب می‌کنند، اما به وسیله سیستم حمل و نقل عمومی می‌توان از آنجا به قطب‌های اصلی مانند بارسلون، بولونیا و فلورانس دسترسی داشت، تجربه بهتری را رقم خواهید زد. این شهرها معمولاً آرام‌تر و ساکت‌تر هستند و می‌توانید با فشاری کمتر از زمان خود لذت ببرید. در این مقاصد خانه‌ها و آپارتمان‌های زیادی برای اجاره وجود دارد. در تور اروپا با قطار سفر کنید مردم اروپا قطار را خیلی دوست داشته و برای این علاقه دلیل خوبی هم دارند. سفر با قطار معمولاً راحت‌تر بوده و بسته به مقصد نهایی می‌تواند از سفر هوایی نیز آسان‌تر تمام شود. تقریباً هیچ صفی برای استفاده از قطار وجود نداشته و می‌توانید دقیقه‌ای قبل از عزیمت بلیط خود را تهیه کنید. البته بد نیست بدانید برخی سفرهای قطاری از سفر با هواپیما گران‌تر هستند! اما راحتی و فضای آزادی که در قطار دارید گاهی ارزش قیمت بالاتر را دارد. برای سفری بهتر با قطار اروپا، پیشاپیش اپلیکیشن نقشه آن را نصب کرده تا بتوانید از ساعات حرکت مطلع شده و بلیط تهیه کنید.  

نظر خود را درباره «تور اروپا و نکات مهم آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور اروپا و نکات مهم آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.