زمان مطالعه: 3 دقیقه
حمل بار هواپیما

حمل بار هواپیما

حمل بار هوایی هم برای بارهای مسافری و هم برای اهداف تجاری یا همان صادرات و واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حمل بار هوایی هم برای بارهای مسافری و هم برای اهداف تجاری یا همان صادرات و واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته ساز و کار حمل بار با هواپیما برای هر کدام از این حالت‌ها روال اداری متفاوتی دارد. با آسمونی همراه باشید.

حمل بار هواپیما

حمل بار هواپیما
حمل بار هواپیما

بار داخلی

در پروازهای داخلی حداکثر بار مجاز در کلاس پروازی اکونومی 20 کیلوگرم و در کلاس تجاری 25 کیلوگرم است لذا اضافه بار مسافران ازطریق صدور بارنامه به مقاصد داخلی ارسال می گردد همچنین افرادی که مسافر نیستند اما قصد ارسال بار به مقاصد داخلی دارند نیز می توانند از طریق خدمات بار نسبت به ارسال بار خود اقدام نمایند .

در قسمت کارگو ترمینال شرکت هوایی محموله توسط کارکنان پذیرش رویت می گردد و پس از تایید قابلیت حمل محموله با هواپیما و بسته بندی مناسب فرم اظهارنامه با قید ارزش کالا توسط مشتری پر می گردد.در مرحله بعد محموله توسط قسمت حراست چک و با تایید نهایی واحد حراست بارنامه صادر می گردد و تگ بار به محموله الصاق می گردد . بارنامه پس ازصدور به منظور بررسی نهایی به مشتری ارایه می شود . صدور بارنامه انعقاد قراردادی است ما بین فرستنده کالا و شرکت حمل کننده که مسوولیت هایی را برای فرستنده و تعهد هایی را برای شرکت حمل کننده ایجاد می نماید.

بار خارجی

حمل بار هواپیما
حمل بار خارجی با هواپیما

محموله های صادراتی پس از چک محموله اجازه ورود بار به محوطه ترمینال بار را صادر می گردد که با ارایه برگه گمرک به واحد حراست بار، فرستنده می تواند بار خود را به سالن پذیرش منتقل نماید که در این قسمت ابتدا بسته ها توسط واحد پذیرش بار وزن می شوند . بعد از دریافت برگه توزین ، ارزیاب گمرک، بار را از جهت قوانین گمرکی بازرسی می نماید . در صورت عدم ممنوعیت، بار به واحد بسته بندی منتقل می شود.

لازم به ذکر است برخی از این ممنوعیت ها در فرم اظهارنامه گمرک قید شده است و بعضی از کالاها نیز برای صادرات نیاز به برخی از مجوزهای خاص دارند. پس از بسته بندی، بار توسط واحد پذیرش، پذیرفته می شود و برگه ای در این خصوص صادر می شود که در آن اطلاعاتی از قبیل وزن بار، مقصد، ابعاد بسته ها و... درج شده است . پس از صدور این برگه، پته سبز گمرکی هم توسط واحد گمرک صادر می شود.

فرستنده با در دست داشتن نسخه پذیرش و پته گمرکی به واحد فروش بار و یا آژانس های باری مراجعه می نماید. واحد فروش بار با توجه به اطلاعات درج شده در نسخه پذیرش و پته گمرکی طبق قوانین مربوطه بارنامه را صادر می نماید. در این مرحله فرستنده باید بارنامه صادر شده را بررسی و پس از حصول اطمینان از صحت اطلاعات مندرج،آن را امضا کند. صدور بارنامه بیانگر قراردادی مابین فرستنده و شرکت حمل کننده خواهد بود و مسوولیت هایی برای فرستنده و تعهدهایی برای شرکت حمل کننده دربر خواهد داشت.

با صدور بارنامه، به تعداد بسته ها «تگ» بار چاپ و به فرستنده ارایه می شود و فرستنده با در دست داشتن رسید بارنامه خود و تگ ها به سالن پذیرش که بسته هایش در آنجا قرار دارد باز می گردد و با مراجعه به نماینده فروش بار ، تگ را به روی بار الصاق می نماید. در بازبینی نهایی واحد حراست، بارها از نظر امنیتی چک و بسته ها X-ray می شوند تا در صورت عدم وجود اشیا ممنوعه، بار به داخل انبار منتقل و برای ارسال آماده گردد.

قوانین گم شدن بار در هواپیما

در صورت مفقودی مسئولیت آن بر عهده شرکت هواپیمایی است. در قوانین بین المللی این هزینه برای پروازهای داخلی کشورهای آمریکایی ۲۵۰۰ دلار و برای پرواز های بین المللی بستگی به وزن و همچنین سیاست های مختلف شرکت‌های هواپیمایی دارد. در این گونه موارد، بیمه‌های مسافرتی مختلفی وجود دارد که با مراجعه به سایت هواپیمایی، می‌توانید به سادگی از جزئیات آن باخبر شوید.

خدمات بار هوایی

  • حمل بار از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد
  • حمل بار از فرودگاه مبدا و تحویل در محل دلخواه فرستنده در کشور مقصد
  • دریافت و بسته‌بندی بار در محل دلخواه فرستنده و تحویل بار در فرودگاه مقصد
  • دریافت و بسته‌بندی بار در محل دلخواه فرستنده و تحویل در محل دلخواه فرستنده در کشور مقصد
  • حمل بار هوایی کالاهای خطرناک
  • حمل بار به مقصد میانی
  • حمل بسته‌های کوچک و کالاهای حجیم OVERSIZE
  • EX WORK
  • بسته‌بندی و labling و انجام کلیه تشریفات گمرکی و صدور بارنامه
  • حمل حیوان زنده
  • حمل بسته اکسپرس ( پست سریع )
  • انبارداری بار به مدت مشخص در مبدا یا مقصد

زمان ارسال بار با هواپیما

بسته به نوع حمل، محل مقصد ، نوع بار و عوامل دیگر ممکن است مدت زمان متفاوتی نیاز باشد تا بار به مقصد برسد، اما به طور کلی، باید بین 3 روز تا یک هفته برای حمل بار هوایی خارجی را در نظر بگیرید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «حمل بار هواپیما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره حمل بار هواپیما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.