زمان مطالعه: 1 دقیقه
7 اردیبهشت؛ روز ایمنی حمل و نقل

7 اردیبهشت؛ روز ایمنی حمل و نقل

7 اردیبهشت ماه هر سال روز ایمنی حمل و نقل است.

روز هفتم اردیبهشت ماه هر سال از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و به پیشنهاد کمیته فرهنگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها به عنوان «روز ایمنی حمل و نقل» نامگذاری شده است.

ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است که از یک سو اطمینان شبکه حمل و نقلی کشور را بالا می برد و از سوی دیگر باعث توسعه اقتصادی می شود. در این میان عامل انسانی به عنوان مهمترین مقوله در ایجاد آن نقش بسزایی دارد؛ از این رو ایمنی حمل و نقل نیازمند عزمی ملی و نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه مورد نظر می باشد.

 حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد به شمار می رود که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد و پایه مبادله های بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است. از این رو بخش حمل و نقل را باید یکی از مؤلفه های اصلی در تشخیص جوامع رشد یافته دانست.
 
صنعت حمل ونقل در ایران نیز در دوره های مختلف با فراز و فرودهایی همراه و هدف اصلی آن، تلاش برای رسیدن به جایگاهی مطلوب بوده است. با توجه به موقعیت راهبردی کشور در منطقه، ایجاد نظام حمل و نقل کارآمد اهمیت ویژه ای دارد که برای رسیدن به این جایگاه بایستی به امنیت در این صنعت توجه ویژه ای داشت.
 
پیشرفت متوازن بخش حمل و نقل در تمامی شیوه ها و بهره برداری مناسب از آن به عنوان پیش نیاز توسعه بخش ها به افزایش امنیت ملی منجر می شود و زمینه ساز توسعه سیاسی و اجتماعی نیز خواهد شد.
امروزه کشورهای توسعه یافته دارای زیرساخت های مناسب حمل و نقل و به دنبال آن ایمنی در انواع عرصه های هوایی، جاده ای، دریایی و ریلی هستند که نشان از توجه دولت‌ ها به حمل و نقل و اختصاص اعتبار کافی به آن دارد.
نظر خود را درباره «7 اردیبهشت؛ روز ایمنی حمل و نقل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 7 اردیبهشت؛ روز ایمنی حمل و نقل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.