زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترامپولین و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

ترامپولین و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

 ترامپولین با نام های "جامپینگ" و یا "بپر بپر" در ایران شناخته میشود. این ورزش نه تنها برای بزرگسالان بسیار مفید است بلکه برای کودکان نیز مهیج می باشد.

تاریخچه ترامپولین

ترامپولین در سال 1971 به عنوان یک ورزش تفریحی توسط جورج نیسون به جهان معرفی شد. ترامپولین باعث شد تا علاقه مندان به ورزش ژیمناستیک بتوانند با این وسیله تمرین کنند و انعطاف بدن خود را افزایش دهند و افرادی هم که در این ورزش نبوده اند بتوانند جهت حفظ سلامت خود از آن استفاده کنند.ترامپولینشاید بتوان گفت که ترامپولین تنها یک ورزش نیست، افراد بسیاری برای بازی و تفریحات خود از این وسیله استفاده می کنند. ورزش ترامپولین که پایه و اساس آن پرش است طرفداران زیادی دارد و در مکان های مختلف تفریحی از جمله شهربازی ها از آن استفاده می شود. ترامپولین در اندازه های مختلف برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده است تا به راحتی بتوانند برای اهداف مختلف از آن استفاده کنند.

ساختار ترامپولین

ترامپولین از یک پارچه ای ضخیم با الیاف محکم ساخته شده است. فنرهایی با ارتفاع یک متر در چهار گوشه پارچه قرار گرفته اند. این فنر ها با پایه های محکم به پارچه وصل شده اند تا پرش های زیاد و پشت سرهم را تحمل کند. پریدن و ارتفاع گرفتن مشخصه باز ترامپولین است. مراقب آدرنالین خون خود باشید چرا که هیجان این بازی بسیار بالاست.

ترامپولین خانگی

ترامپولین می تواند به عنوان یک ورزش خانگی مورد استفاده قرار بگیرد. ترامپولین را می توانید در حیاط و سالن ها یا راهرو های خانه قرار دهید و با پریدن های مداوم خود را سرگرم کنید. اگر کودک شما بسیار پرجنب و جوش است حتما این وسیله را برای او تهیه کنید تا انرژی خود را تخلیه کند و شاد شود. توجه داشته باشید که ترامپولین حفاظ دار برای ورزش کودکان بسیار مناسب است و انواع بی حفاظ آن بیشتر برای مصارف ورزشی بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد.ترامپولین

فواید ترامپولین

براساس تحقیقات صورت گرفته، ده دقیقه پرش و جست و خیز بر روی تشک ترامپولین برابر با نیم ساعت پیاده روی می باشد. این ورزش برای دفع سموم بدن بسیار مفید است و با تحرک زیاد، سیستم لنفاوی بدن را فعال می کند. این ورزش بینایی، شنوایی و ارتباط ذهنی را تقویت می کند. از فواید دیگر ترامپولین برای بدن می توان به این موارد اشاره کرد:

  • ورزش
  • پاکسازی بدن
  • بهبود بالانس
  • تقویت استخوان ها و مفاصل
  • شادی بخش
  • فیگور ظاهری بدن
  • دستیابی به وزن مطلوب

روش استفاده از ترامپولین

قبل از هرگونه استفاده از ترامپولین ابتدا باید نکات مهمی را در نظر گرفت. ترامپولین برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی شود. شرط اصلی استفاده از این تشک وزن مناسب است. وزن استاندارد برای ترامپولین 110 کیلوگرم می باشد. ابتدا در لبه تشک پاها را به عرض شانه باز کنید و با دست خود دستگیره تشک را بگیرید. قبل از پرش زانو های خود را خم کنید و شروع به پریدن کنید. این حرکت را دقایقی به صورت مداوم انجام دهید تا به ارتفاع دلخواه برسید. وقتی که خسته شدید به آرامی ارتفاع خود را کاهش دهید تا پرت نشوید.

نظر خود را درباره «ترامپولین و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ترامپولین و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.