زمان مطالعه: 7 دقیقه
کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید

کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید

کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید سیستم عامل اندروید که در حال حاضر توسط کمپانی آلفابت یا همان گوگل توسعه...

کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید
کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید



کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید

سیستم عامل اندروید که در حال حاضر توسط کمپانی آلفابت یا همان گوگل توسعه داده می‌شود، چندین سال است که محبوب‌ترین سیستم عامل برای دستگاه‌های هوشمند به حساب می‌آید. اکنون اغلب افراد تلفن‌های همراه قدیمی را به دست فراموشی سپرده‌اند و به سراغ اسمارت فون‌ها یا همان تلفن‌های هوشمند آمده‌اند. دستگاه‌هایی که همگی قابلیت‌های وسیعی دارند و می‌توانند کار‌های مختلفی را برای کاربرانشان انجام دهد. این تلفن‌های هوشمند از سیستم عامل‌های مختلفی استفاده می‌کنند که اندروید، iOS و ویندوز از جمله محبوب‌ترین آن‌ها هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود 64 درصد از تلفن‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و در این بین iOS سهمی 32 درصدی از بازار دارد. ویندوز و بلک‌بری هم در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند که هر کدام سهمی در حدود 1 درصد دارند. حال با این اوصاف می‌توان به گستره وسیع سیستم عامل اندروید پی برد.

آموزش برنامه نویسی اندروید

به گزارش آسمونی برنامه نویسی اندروید یکی از مهارت ها و حرفه هایی است که کاربردهای بسیار زیادی داد و بسیاری از افراد علاقمند به یادگیری آن هستند. با فراگیری برنامه نویسی اندروید علاوه بر اینکه به مهارتی مسلط می شوید که جامعه امروزی به آن نیاز فراوان دارد، از طریق آن می توانید کسب درآمد هم داشته باشید.

آموزش برنامه نویسی اندروید

برای یادگیری این رشته، کلاس هایی برگزار می شود که متقاضیان با مراجعه به کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید ، می توانند آموزش های لازم را ببینند.

دوره آموزش برنامه نویسی اندروید

در این دوره ها مطالب کامل مربوط به برنامه نویسی اندروید به صورت پروژه محور آموزش داده می شود. کارآموزان در پایان دوره آموزشی برنامه نویسی اندروید می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

ما در این بخش آسمونی، در ادامه ی معرفی انواع کلاس های آموزشی، مطالبی که ممکن است در موسسات و آموزشگاه برنامه نویسی اندروید مطرح شود را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید

مطالبی که ممکن است در کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید مطرح شود به شرح زیر است:

اندروید یکی از محبوب‌ترین و پر درآمد‌ترین شاخه‌های برنامه نویسی است. این محبوبیت از دلایل مختلفی نشات می‌گیرد که درآمد بالا و گستره وسیع فعالیت، از جمله آن‌ها هستند.

در حال حاضر حدود 1/4 میلیارد دستگاه از اندروید استفاده می‌کنند که عدد بسیار بزرگی به حساب می‌آید. نکته قابل توجه در خصوص سیستم عامل اندروید هم متن باز یا همان Open Source بودن آن است. در واقع تمام کمپانی‌های فعال در حوزه ساخت موبایل می‌توانند اندروید را روی دستگاه‌هایشان استفاده کنند و محدودیتی در این خصوص برای آن‌ها وجود ندارد. همین موضوع هم باعث شده که تعداد دستگاه‌های اندرویدی روز به روز با رشد بیشتری مواجه شوند. اما در سمت مقابل،‌ سیستم عامل iOS تنها توسط اپل که توسعه دهنده آن‌ هم به حساب می‌آید، می‌تواند استفاده شود و محدودیت‌های بسیار زیادی هم دارد. به همین دلیل است که iOS را فقط می‌توانید روی آیفون، آیپد و سایر محصولات اپل مشاهده کنید.

منظور از نام‌های مختلف اندروید چیست؟

کمپانی گوگل هر از چند گاهی نسخه‌های جدیدی از سیستم عامل اندروید را با نام‌های مختلف روانه بازار می‌کند. نام‌های انتخابی گوگل برای نسخه‌های جدید اندروید نیز بر اساس اصول خاصی پیش می‌روند. بدین صورت که حرف اول نام نسخه به ترتیب الفبا جلو می‌رود و در هر نسخه جدید حرف بعدی الفبا استفاده می‌شود. برای مثال اندروید 6 که ماشمالو (Marshmallow) نام داشت با حرف M شروع می‌شد و نسخه بعدی آن یا همان اندروید 7، نوقا (Nougat) نام دارد که با حرف N شروع می‌شود. جالب است بدانید که نام‌های انتخابی نیز اغلب نام شیرینی یا خوراکی هستند. البته در ارتباطات عموم نسخه‌های مختلف اندروید علاوه بر شماره نسخه و نام آن، با حرف نخست نام نسخه نیز شناخته می‌شوند. برای مثال اندروید N حاکی از اندروید Nougat است. آخرین نسخه‌ای که گوگل برای سیستم عامل اندروید منتشر کرده، نسخه 8 اندروید است که Oreo (نوعی بیسکوئیت) نام دارد. نسخه‌های مختلف اندروید قابلیت‌های متفاوتی دارند و بدون شک نسخه‌های جدید‌تر، بسیار بهتر و کاراتر از نسخه‌های قبلی هستند.

training-android
training-android

چه تولید کنندگانی از اندروید استفاده می‌کنند؟

سیستم عامل اندروید در حال حاضر توسط تولید کنندگان معروفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ال‌جی، سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، هواوی، شیائومی و بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله تولید کنندگانی هستند که از اندروید استفاده می‌کنند. حتی برخی از تولید کنندگان که در گذشته از سیستم عامل دیگری استفاده می‌کردند هم اکنون به دلیل محبوبیت بالای اندروید، به سراغ این پلتفرم آمده‌اند و محصولات اندرویدی به بازار عرضه می‌کنند. نوکیا و بلک‌بری از جمله نمونه‌های این موضوع هستند.

دلیل محبوبیت اندروید در بین کاربران چیست؟

اگر بخواهیم از نمای کلی‌تری به ماجرای اندروید و رقبایش بپردازیم، دور بودن اندروید از محدودیت‌های مختلف باعث شده که در بین کاربران مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد. اگرچه برخی رقبای اندروید نظیر iOS از لحاظ عملکردی یکی از برترین پلتفرم‌های موجود هستند اما محدودیت‌هایی دارند که باعث می‌شود کاربران نتوانند به راحتی نیاز‌هایشان را رفع کنند. اما اندروید این گونه نیست! در اندروید تقریبا هر کاری ممکن است. اگر خود پلتفرم اندروید نیز قابلیت خاصی را در اختیار کاربر قرار ندهد، اپلیکیشن‌های سوم شخصی هستند که به سادگی نیاز افراد را رفع می‌کنند. البته ناگفته نماند که این گستردگی باعث به وجود آمدن برخی مشکلات امنیتی هم شده است.

همچنین دستگاه‌های اندرویدی در طیف قیمتی گسترده‌ای قرار گرفته‌اند و تقریبا تمام سطوح قیمتی را پوشش می‌دهند. این موضوع باعث شده تا تمام افراد بسته به بودجه خود بتوانند گوشی مناسبی را انتخاب کنند. اما در مقابل، گوشی‌هایی که با سیستم عامل iOS عرضه می‌شوند اغلب یکی از گران‌ترین گوشی‌های بازار هستند. کمپانی‌های زیادی نیز از سیستم عامل اندروید برای محصولاتشان استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث شده تا دستگاه‌های اندرویدی در شکل و قابلیت‌های متفاوت در بازار موجود باشد.

لازم به ذکر است که سیستم عامل اندروید تنها محدود به موبایل و تبلت نمی‌شود و در حال حاضر این پلتفرم برای ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، خودرو‌ها و بسیاری از ابزار‌های دیگر توسعه داده شده است.

جدا از بحث قیمت و تنوع، در حال حاضر اندروید کاملا توان رقابت با iOS را دارد و همین باعث می‌شود که طرفداران گوشی‌های بالارده هم بتوانند به اندروید و عملکرد آن مطمئن باشند.

چرا برنامه نویسان به سراغ اندروید می‌روند؟

اگر بخواهیم ساده بگوییم، اندروید پلتفرمی پول‌ساز و البته بدون محدودیت است. برنامه نویسان با اندروید می‌توانند هر آنچه را که از ذهنشان می‌گذرد برنامه نویسی کنند. گوگل پلی فروشگاه اصلی برنامه‌های اندرویدی است که برنامه نویسان و شرکت‌های تولید کننده محتوا، اپلیکیشن‌های اندرویدی‌شان را روی آن به صورت رایگان یا پولی قرار می‌دهند. اما این پایان کار نیست! بسیاری از مارکت‌های مختلف در سرتاسر جهان با زبان‌های گوناگون وجود دارند که تقریبا کار گوگل پلی را انجام می‌دهند و از معروف‌ترین نمونه‌های ایرانی آن می‌توان به کافه بازار و مایکت اشاره کرد. پس برنامه نویسان اندروید در زمینه انتشار اپلیکیشن‌هایشان نیز محدودیت خاصی نخواهند داشت.

در بخش مالی هم برنامه نویسان اندروید شرایط خوبی دارند. سطح استقبال از اپلیکیشن‌های اندرویدی بالا است و تقاضای زیادی نیز در این بین دیده می‌شود. به همین دلیل کار و پروژه کافی برای برنامه نویسان این حوزه وجود دارد. اگرچه افراد مختلف قیمت‌های بسیار متفاوتی برای یک پروژه ارائه می‌کنند، اما در کل، پروژه‌ها از لحاظ مالی شرایط خوبی دارند و می‌توانند زندگی برنامه نویسان را تامین کنند. روش‌های زیادی برای درآمد زایی از طریق برنامه‌های اندرویدی وجود دارد که در مقاله‌ای مجزا، به بررسی تمام آن‌ها خواهیم پرداخت.

برنامه نویسی اندروید نیز محدود به برنامه نویسی برای تلفن‌های هوشمند نمی‌شود و برنامه نویسان که در واقع توسعه دهنده اندروید نیز شناخته می‌شوند می‌توانند از طریق اندروید استدیو برای دستگاه‌های مختلف برنامه نویسی کنند. ساخت اپلیکیشن برای موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، تلویزیون، خودرو و... از طریق اندروید استدیو امکان پذیر است.

کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید
کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید

چگونه برنامه نویس اندروید شویم؟

سیستم عامل اندروید بر پایه زبان برنامه نویسی جاوا (Java) ساخته شده است و بدون شک افرادی که با زبان جاوا و برنامه نویسی آن آشنا هستند، به سادگی می‌توانند به سراغ اندروید بروند. اما برای افرادی مبتدی نیز ضروریتی در خصوص حرفه‌ای شدن در جاوا وجود ندارد و تنها با آشنایی مقدماتی با اصول جاوا می‌توانند برنامه نویسی اندروید را شروع کنند. چون تنها آشنایی با مقدمات برنامه نویسی جاوا نظیر شی گرایی، ساختار‌های حلقه و... می‌تواند شما را آماده ورود به دنیای اندروید سازد.

در گذشته، برنامه نویسان اندروید اغلب از دو نرم افزار اکلیپس (Eclipse) و اندروید استدیو برنامه ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی استفاده می‌کردند اما در حال حاضر کمپانی گوگل پشتیبانی از اکلیپس را متوقف کرده و تنها از نرم افزار اندروید استدیو که توسط خوده گوگل ساخته شده پشتیبانی می‌کند. همین موضوع نیز عاملی شده تا اغلب برنامه نویسان به سراغ اندروید استدیو (Android Studio) بروند. اندروید استدیو در حقیقت یک نرم افزار کامل برای ساخت اپلیکیشن‌های اندرویدی است. این نرم افزار به صورت مستمر بروزرسانی می‌شود و همه ساله در حال بهبود است. برنامه نویسان می‌توانند هم طراحی رابط کاربری و هم برنامه نویسی را از طریق این نرم افزار انجام دهند.

البته باید اشاره کنیم که برای ورود به دنیای برنامه نویسی حرفه‌ای اندروید باید اینترنت مناسب و صد البته نرم افزار تغییر IP مناسب داشته باشید. زیرا در طول برنامه نویسی یا آماده سازی نرم‌افزار نیاز به اتصال به اینترنت و سرور‌های گوگل خواهید داشت. حجم برخی از ملزومات اندروید استدیو نیز نسبتا بالاست و به همین جهت باید اینترنتی با سرعت مناسب داشته باشید. به دلیل تحریم‌ها، گوگل اغلب بخش‌های مربوط به برنامه نویسان ایرانی را محدود کرده است و حتی نمی‌توان بدون نرم افزار تغییر IP اقدام به دانلود ملزومات اندروید استدیو کرد. بنابراین برای ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید و با یک روشی در مواقع ضروری IP خودتان را تغییر دهید تا گوگل شما را به عنوان ایرانی تشخیص ندهد.

برنامه نویس اندروید به کامپیوتر قدرتمندی نیاز دارد؟

بدون شک هر چقدر که کامپیوتر قدرتمندی داشته باشید، برنامه نویسی نیز برایتان لذت بخش‌تر خواهد بود. نرم افزار اندروید استدیو برای ساخت اپلیکیشن‌ها (بیلد گرفتن) و موارد مشابه نیازمند لود گرادل و برخی موارد دیگر است که این لود کردن‌ها گاهی بسیار طولانی و خسته کننده می‌شوند. پس هر چه کامپیوتر شما قدرتمند‌تر باشد، لذت برنامه نویسی نیز بیشتر خواهد بود. اما این بدان معنا نیست که امکان برنامه نویسی برای سیستم عامل اندروید در کامپیوتر‌های ضعیف و متوسط وجود ندارد. اغلب کامپیوتر‌ها می‌توانند نرم افزار اندروید استدیو را اجرا کنند اما زمان لود کردن و سرعت برنامه بسته به قدرت کامپیوتر متغیر است.

نظر خود را درباره «کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کلاس آموزش برنامه نویسی اندروید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.