رقابتهای مرحله اول لیگ دوومیدانی کشور بعد از تعطیلات طولانی ناشی از شیوع کرونا سرانجام در روزهای 15 و 16 شهریور در ورزشگاه آفتاب انقلاب برگزار شد. رقابتهایی که هر ساله در سکوت برگزار می شود و هیچ تلاشی برای توجه مردم به دوومیدانی صورت نمی گیرد. در حالی که صندلی های تماشاگران در ورزشگاه آفتاب انقلاب حتی به 1000 عدد هم نمی رسد و خیلی آسان می توان با هماهنگی با آموزش و پرورش و بسیاری دیگر از نهادها، می توان با پر کردن ورزشگاه، جذابیت مسابقات را دوچندان کرد.

پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی)
پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی)

بدون اسپانسر؟!

امسال حتی خبری از اسپانسر سالهای قبل هم در ورزشگاه نبود تا ورزشگاهی که همین سال گذشته، از نظر جذب اسپانسر، شرایط نسبتا نرمالی پیدا کرده بود، امسال فاقد حامی مالی شده بود.

معلوم نیست در شرایطی که پخش مستقیم تلویزیونی این رقابتها نیز انجام می شود، پس چگونه ساده ترین مسائل برای درآمدزایی دوومیدانی در آن صورت نمی گیرد.

track-and-field-league-behind-the-scenes
track-and-field-league-behind-the-scenes

جالب این جا بود که افشین داوری نیز لحظاتی در کنار پیست حضور پیدا کرد. کاندیدای همیشه حاضر در انتخابات فدراسیون ها- که به خاطر بودن در همه جا، لقب « زبل خان» را یدک می کشد- حتما آن قدر اطمینان به انتخاب شدن خود در انتخابات دارد که با اطمینان به پیست آفتاب سر می زند. مخصوصا این که انتخابات در فدراسیون های ورزشی ایران با حضور نمایندگان هیات ها و نمایندگان ورزشکاران و..تقریبا همیشه قابل پیش بینی است.

پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی)
پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی)

با هم مروری داریم به لحظاتی از مسابقات لیگ.

  • - تماشاگران حاضر در استادیوم، همین ها هستند که خیلی از آنها هم تیمی های ورزشکاران درون پیست هستند که مسابقاتشان به پایان رسیده. همه در کنار هم نشسته اند؛ انگار نه انگار که خطر کرونا همه را تهدید می کند!
  • - ماشین هایی که بیشتر در مسابقات فوتبال و به هنگام حمل مصدومان دیده ایم. در دوومیدانی علاوه بر حمل مصدومان، از این ماشین ها برای حمل وسایل آغاز مسابقات، مثل تخته های استارت هم استفاده می شود.
  • - تصویری که از جایگاه داوران پایان خط از گزارشگر مسابقه و قهرمان رقابت 100 متر سرعت گرفته شده است. طاهر کاظمی هم در حال گزارش اعتقادی به استفاده از ماسک نداشت. خودش می گفت که گزارش ها را با« سویدای وجود» انجام داده است. رضا قاسمی هم یک بار دیگر قهرمان لیگ شده است و مثل همیشه باشگاه سپاهان را برنده این بخش و رقابت 100×4 امدادی کرد.
  • - تنظیمات ابزارها لحظاتی قبل از آغاز مسابقه. فردی که لباس قرمز به تن دارد، با تپانچه، آغاز هر مسابقه را اعلام می کند.
  • - « آقا عبدالله». در تمام مسابقات برگزار شده در ورزشگاه آفتاب انقلاب، آقا عبدالله تدارکات را ساعتها قبل از مسابقه آغاز می کند و بعد از تمام شدن رقابتها نیز وظایف جمع کردن وسایل و تجهیزات بر عهده اوست. یک تنه به اندازه چند مسوول کار می کند و سرانجام در پایان مسابقات، این مسوولان هستند که در برابر دوربین ها لبخند می زنند!
  • track-and-field-league-behind-the-scenes
    track-and-field-league-behind-the-scenes
  • - پایان رقابت دوی 5 هزار متر و دوندگانی که اکثر آنها از آمادگی به دور بودند. از جمله جلیل ناصری و خلیل ناصری،دو برادری در یکی دو سال گذشته تمامی عناوین دوهای استقامت لیگ را بین خود، تقسیم کرده بودند.
  • پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی)
    پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی)

تصویری از داوران استقرار یافته در قسمت فینیش( پایان) مسابقات. هر کدام از این داوران وظیفه دارند که با کرونومتر دستی، رکورد یکی از ورزشکاران را ثبت کنند. از چپ: محمدرضا اصفهانی، مهدی زارعی و سینا طاهرخانی. ماسکها برای گرفتن عکس برداشته شده اند.

track-and-field-league-behind-the-scenes
track-and-field-league-behind-the-scenes
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پشت صحنه لیگ دوومیدانی( اختصاصی) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.