زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با شرکت تویوتا

آشنایی با شرکت تویوتا

خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال 1937 توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد.

معرفی شرکت تویوتا 

اولین خط تولید اتومبیل شرکت تویوتا در سال 1937 توسط کیشیرو تویودا و در کارخانه شرکت نساجی صنایع تویوتا، که متعلق به پدرش (ساکیشی تویودا) بود، راه‌اندازی شد. نخستین خودروی سواری این شرکت نیز، تویوتا ای‌ای نام داشت.شرکت تویوتا مالک برندهای دینا، دایهاتسو، سایون، لکسوس و هینو موتورز می‌باشد. سهام این کمپانی در بازار بورس نیویورک، بورس لندن و بورس توکیو معامله می‌شود.

تویوتا در ایران

toyota-spare-parts
toyota-spare-parts

شرکت ایرتویا نمایندگی انحصاری فروش محصولات تویوتا را در ایران، برعهده دارد. شرکت ایرتویا در سال 1352 توسط اصغر حدادزاده با هدف واردات فناوری و تکنولوژی به ایران، با اخذ نمایندگی مجاز و انحصاری تویوتا در ایران، در خیابان عباس‌آباد تهران تأسیس گردید. پس از ورود 4 دستگاه خودروی تویوتا سیلیکا در سال 1353 به عنوان نمونه، عملاً واردات خودروی تویوتا به ایران آغاز گردید. سپس فعالیت‌های بازرگانی لیفتراک و مونتاژ کامیون‌های تویوتا و نیز راه‌اندازی شبکه فروش خودرو، قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، شکل گرفت.

در خلال سال‌های 1355 تا 1358 سالانه حدود 40٫000 دستگاه خودروی تویوتا به ایران وارد شد. در طی سال‌های 1359 تا 1369 با محدودیت واردات خودروهای خارجی به کشور، فعالیت‌های شرکت ایرتویا تنها به تأمین قطعات یدکی خودروهای موجود محدود شد. طی سال‌های 1370 تا 1374 با آزاد شدن واردات خودرو، بار دیگر واردات خودروهای تویوتا آغاز شد. با صدور مجوز صنفی برای امکان واردات مجدد خودرو در سال 1383، بار دیگر واردات صنعتی خودروی تویوتا آغاز شد، که همچنان نیز ادامه دارد.

پرفروش‌ترین خودرو تویوتا

یکی از محصولات پرافتخار و محبوب شرکت Toyota که از سال 1966 تاکنون در صدر لیست پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد، یک سدان جمع و جور شهری به نام تویوتا کرولا است.تا این لحظه دوازده نسل از این سدان دوست داشتنی به بازار عرضه شده است که طبق اخبار منتشر شده، نسل سیزدهم آن نیز در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد.

نظر خود را درباره «آشنایی با شرکت تویوتا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با شرکت تویوتا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.