زمان مطالعه: 8 دقیقه
جاذبه های

جاذبه های گردشگری عمان، تجربه‌ای بی‌مثال از افسانه‌ها و ماجراجویی‌ها

جاذبه های گردشگری عمان، به عنوان مقصدی ایده‌آل برای سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی شناخته می‌شود. عمان نیز با آغوش گرم و مردمی مهمان‌نواز، پذیرای تمامی گردشگران از سراسر دنیا است.

 در گوشه‌ای از شبه‌جزیره عربستان، عمان، همچون نگینی فیروزه‌ای بر پهنه‌ خلیج‌فارس می‌درخشد. سرزمینی که با تلفیق تاریخ و طبیعت، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از سفر را برایتان رقم خواهد زد. سفر به دیدنیهای عمان، سفری به اعماق تاریخ است. پس چمدان‌هایتان را ببندید و همراه ما راهی این سرزمین شگفت‌انگیز شوید.

 تالار اپرای سلطنتی مسقط: نگینی در قلب عمان
تالار اپرای سلطنتی مسقط

 تالار اپرای سلطنتی مسقط: نگینی در قلب عمان

 یکی از جاذبه های گردشگری عمان، تالار اپرای سلطنتی است که همچون نگینی درخشان در این شهر خودنمایی می‌کند. این بنای باشکوه که در فاصله سال‌های 2007 تا 2011 به دستور سلطان قابوس بنا شد، فضایی بی‌نظیر برای تجربه هنر، موسیقی و فرهنگ را به ارمغان آورده است.

 ظرفیت 1100 نفری تالار اپرای سلطنتی، آن را به یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های اپرا در منطقه تبدیل کرده است. تالاری که با الهام از معماری اصیل عربی و بومی عمان، ظاهری چشم‌نواز و دلنشین دارد، اما تالار اپرا فقط به زیبایی ظاهری ختم نمی‌شود. در این مجموعه، فضاهای متنوعی برای خلق تجربه‌ای منحصربه‌فرد در نظر گرفته شده است:

  • سالن تئاتر: برای تماشای نمایش‌های تئاتر و اجراهای زنده
  • سالن کنسرت: برای لذت بردن از موسیقی کلاسیک و مدرن
  • سالن نمایش: برای تماشای فیلم و اپرا

 علاوه بر این، امکانات رفاهی متعددی مانند بازار، رستوران و کافه در تالار اپرای سلطنتی مسقط وجود دارد که رفاه و آسایش هرچه بیشتر بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند.

 اگر به دنبال تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی در سفر خود به جاذبه های گردشگری عمان هستید، تالار اپرای سلطنتی مسقط را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جایی که می‌توانید در کنار معماری چشم‌نواز و فضای دلنشین، از اجراهای هنری و فرهنگی متنوع لذت ببرید.

 مکان تالار اپرا: شهر مسقط، پایتخت عمان

 بازار مطرح مسقط: گشتی در قلب تاریخ و تجارت عمان
بازار مطرح مسقط

 بازار مطرح مسقط: گشتی در قلب تاریخ و تجارت عمان

 در قلب پایتخت عمان، مسقط، بازاری دیرینه و پر رمز و راز به نام بازار مطرح یا مطرح سوق قرار دارد. قدمت این بازار به چنان درازایی است که گویی با هر قدم در آن، در گذر زمان به عقب سفر می‌کنید و به روزگار رونق تجارت در عمان رهسپار می‌شوید.

 بازار مطرح که یکی از جاذبه های گردشگری مسقط عمان است، با فضایی تودرتو و شاید در نگاه اول پیچیده، دنیایی از رنگ و بو و تنوع را به شما هدیه می‌دهد. مغازه‌های کوچک و بزرگ در کنار هم انبوهی از اجناس رنگارنگ از لباس‌های سنتی و پارچه‌های نفیس تا عتیقه‌جات و صنایع‌دستی ظریف را به نمایش گذاشته‌اند.

 بوی خوش ادویه‌جات و عطر عود، در فضای بازار پیچیده و حواس شما را مجذوب خود می‌کند. در میان مغازه‌های جواهرات، درخشش طلا و زیورآلات چشم‌نواز، هر رهگذری را مسحور می‌نماید.

 بازدید از بازار مطرح، فرصتی برای تجربه‌ای عمیق از فرهنگ و تاریخ عمان است. با قدم زدن همراه آسمونی در راسته‌های باریک و تماشای مردم محلی، گویی به قلب زندگی در مسقط راه پیدا کرده‌اید.

مکان: شهر مسقط، نزدیک بندرگاه

ساعت بازدید: 9 صبح تا 1 ظهر و 4 عصر تا 10 شب

 مسجد جامع سلطان قابوس: نگینی از معماری و هنر در عمان
مسجد جامع سلطان قابوس

 مسجد جامع سلطان قابوس: نگینی از معماری و هنر در عمان

 یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی عمان، مسجد جامع سلطان قابوس است که بزرگ‌ترین مسجد کشور عمان محسوب می‌شود. با وجود قدمت کمتر در مقایسه با سایر جاذبه‌های گردشگری عمان، به واسطه شکوه، زیبایی و عظمت خود، به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است.

 مسجد جامع سلطان قابوس که یکی از جاهای دیدنی مسقط عمان است، در سال 2001 با ظرفیت 20 هزار نمازگزار به روی عموم گشوده شد. معماری این بنا، ترکیبی چشم‌نواز از معماری اسلامی، عمانی و خاورمیانه‌ای است که در کنار جزئیات لوکس و زیبا، فضایی روحانی و دلنشین را خلق می نماید.

 لوسترهای کریستالی با سنگ‌های سواروسکی، در کنار فرش‌های نفیس ایرانی، جلوه‌ای بی‌نظیر به این مسجد بخشیده‌اند. فرش ایرانی که در بخش مردانه مسجد پهن گردیده، شاهکاری از هنر فرش‌بافی ایرانی است که با الهام از نقوش مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان و دیگر نقوش ایرانی، در طی چهار سال و با مساحتی بالغ بر 4263 مترمربع بافته شده است.

 بازدید از مسجد جامع سلطان قابوس تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از معماری، هنر و فرهنگ اسلامی را به شما هدیه می‌دهد. هنگام بازدید از این مسجد، به رعایت پوشش مناسب و پوشاندن موی سر برای بانوان توجه داشته باشید.

 مکان مسجد: شهر مسقط

 ساعت بازدید: روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه از ساعت 8 صبح تا 11 ظهر

 موزه ملی عمان: سفری در اعماق تاریخ و فرهنگ
 موزه ملی عمان

 موزه ملی عمان: سفری در اعماق تاریخ و فرهنگ

 یکی دیگر از جاهای دیدنی عمانی، موزه ملی آن است. این موزه که در سال 2016 افتتاح شد، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری عمان برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ محسوب می‌شود.

 در موزه ملی عمان، گویی در گذر زمان سفر می‌کنید و از اولین آثار به‌دست‌آمده از حضور انسان در عمان تا به امروز، شاهد تحولات و فراز و نشیب‌های این سرزمین خواهید بود. بیش از 7000 شیء تاریخی در موزه ملی عمان جمع‌آوری و نگهداری می‌شود که قدمت برخی از آن‌ها به بیش از چند میلیون سال قبل باز می‌گردد.

 چهارده بخش دائمی موزه ملی عمان، روایتگر داستان زندگی مردم این سرزمین در گذر زمان است. از بخش‌های مربوط به تاریخ و باستان‌شناسی تا بخش‌های مربوط به فرهنگ و آداب و رسوم، موزه ملی عمان دریچه‌ای به سوی دنیایی از شناخت و آگاهی را به روی شما می‌گشاید.

 علاوه بر بخش‌های دائمی، موزه ملی عمان دارای مرکز آموزش و سینما نیز است. در این مرکز، برنامه‌های آموزشی و تفریحی متنوعی برای کودکان و بزرگسالان تدارک دیده شده تا تجربه‌ای لذت‌بخش و آموزنده را برای تمام اعضای خانواده رقم بزند.

 مکان موزه: شهر مسقط

 ساعت بازدید: همه روزه از 10 صبح تا 5 عصر و روزهای جمعه از 2 ظهر تا 6 عصر

 جزیره مصیره: نگینی در دریای عمان
 جزیره مصیره

 جزیره مصیره: نگینی در دریای عمان

 یکی از جاهای دیدنی دریای عمان، جزیره مصیره است که در شمال شرقی عمان قرار دارد. این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره عمان محسوب می‌شود، با طبیعت بکر و منحصربه‌فرد خود، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت و آرامش است.

 به محض ورود به جزیره مصیره، سکوت مطلق، تپه‌های شنی روان و وزش بادهای گرم، شما را مجذوب خود خواهد کرد. گویی در دنیایی دیگر پا گذاشته‌اید، دنیایی که در آن هیاهوی زندگی روزمره جای خود را به آرامش و سکوت طبیعت داده است.

 جزیره مصیره، بهشت بادبادک‌بازان است. بادهای همیشگی این جزیره، فرصتی بی‌نظیر برای تجربه بادبادک‌بازی و لذت بردن از این تفریح هیجان‌انگیز را فراهم می‌کند. موج‌سواری، کمپ کردن، شنا و آب‌تنی در آب‌های گرم خلیج‌فارس، از دیگر تفریحات محبوب در این جزیره هستند.

 علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، جزیره مصیره از نظر تنوع زیستی نیز بسیار غنی است. تخم‌گذاری و زادوولد چهار گونه لاک‌پشت و رفت‌وآمد بیش از 300 گونه پرنده مهاجر، این جزیره را به بهشتی برای دوستداران حیات وحش تبدیل کرده است.

 بهترین فصل برای سفر به عمان و بازدید از جزیره مصیره، فصل زمستان است. اگر به دنبال سفری آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز هستید، جزیره مصیره با طبیعت بکر، سکوت مطلق و تفریحات متنوع، مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

 مکان جزیره: شمال شرقی عمان

 بهلا: سفری در اعماق تاریخ عمان
 بهلا

 بهلا: سفری در اعماق تاریخ عمان

 در قلب عمان، در منطقه نیزوا، شهر بهلا همچون یادگاری از تاریخ خودنمایی می‌کند. قدمت این شهر به بیش از 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری در طول تاریخ بوده است.

 بهلا در گذشته مرکز تجارت گیاه معطر کندر بوده و رونق اقتصادی فراوانی را تجربه کرده است. امروزه، این شهر به عنوان یکی از جاذبه ‌های گردشگری عمان، دروازه‌ای به سوی تاریخ و فرهنگ این سرزمین را به روی شما می‌گشاید.

 قلعه بهلا، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری عمان به شمار می‌رود که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این قلعه باشکوه با برج‌های بلند، مساجد و چاه‌های متعدد، یادگاری از عظمت و شکوه گذشته بهلا است.

فرایند بازسازی و مرمت قلعه بهلا در سال 2012 به پایان رسید و از آن زمان، این قلعه به روی عموم مردم بازگشایی شده است. بازدید کامل از قلعه بهلا حدوداً به سه ساعت زمان نیاز دارد و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از تاریخ و معماری عمان را به شما هدیه می‌دهد.

 بهترین فصل برای بازدید از بهلا، فصل زمستان است. در این فصل، هوا خنک و دلپذیر است و می‌توانید از گشت و گذار در این شهر تاریخی لذت ببرید. پس اگر به دنبال عمان گردی هستید، بهلا مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود. با گشتی در این شهر تاریخی، انگار در گذر زمان سفر می‌کنید و عظمت و شکوه گذشته عمان را به نظاره می‌نشینید.

 مکان بهلا: منطقه نیزوا

 گذرگاه مارها: دره‌ای مملو از هیجان و ماجراجویی در عمان
 گذرگاه مارها

 گذرگاه مارها: دره‌ای مملو از هیجان و ماجراجویی در عمان

 در قلب عمان، در منطقه داخلیه، گذرگاه مارها یا وادی بنی اوف، مکانی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی منتظر شماست. نام گذرگاه مارها شاید در ابتدا ترسناک به نظر برسد؛ اما جای نگرانی نیست. مارهای این منطقه سمی نیستند و شما می‌توانید با خیالی آسوده از طبیعت بکر و منحصربه‌فرد این گذرگاه لذت ببرید.

 علاوه بر تماشای مارها، گذرگاه مارها فرصتی برای تجربه فعالیت‌های هیجان‌انگیز مختلفی را فراهم می‌کند:

  • صخره‌نوردی: صخره‌های بلند و پرتگاه‌های این گذرگاه، مکانی ایده‌آل برای صخره‌نوردان و علاقه‌مندان به این فعالیت هیجان‌انگیز است.
  • شنا: در برخی از بخش‌های گذرگاه مارها، حوضچه‌های طبیعی آب وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها شنا کنید و از خنکی آب لذت ببرید.
  • کوه‌نوردی: مسیرهای کوه‌نوردی متعددی در این گذرگاه وجود دارد که می‌توانید با پیمایش آن‌ها، از مناظر خیره‌کننده و چشم‌اندازهای طبیعی لذت ببرید.

 بهترین فصل برای بازدید از گذرگاه مارها، فصل زمستان است. اگر به دنبال سفری هیجان‌انگیز و پر از چالش هستید، گذرگاه مارها مقصدی ایده‌آل برای شما خواهد بود. با گشتی در این گذرگاه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از طبیعت عمان و فعالیت‌های هیجان‌انگیز را به خود هدیه دهید.

 مکان گذرگاه مارها: منطقه داخلیه

 وادی شاب: نگینی از طبیعت در عمان
 وادی شاب

 وادی شاب: نگینی از طبیعت در عمان

 در قلب عمان، در استان شرقیه جنوبی، وادی شاب همچون نگینی از طبیعت خودنمایی می‌کند. این دره شگفت‌انگیز که در اثر گذر زمان و فرسایش خاک شکل گرفته، مملو از چشمه‌ها و استخرهای طبیعی با آب‌های زلال و گرم است.

 قدمت وادی شاب به بیش از چندین هزار سال پیش باز می‌گردد و این دره را می‌توان یکی از شاهکارهای طبیعت دانست. صخره‌های بلند، درختان نخل سر به فلک کشیده و آب‌های فیروزه‌ای، چشم‌اندازی بی‌نظیر و خیره‌کننده را خلق کرده‌اند.

 وادی شاب، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویی است. در این دره می‌توانید از تفریحات مختلفی مانند: صخره‌نوردی، شنا، پیاده‌روی و قایق‌سواری لذت ببرید. بهترین فصل برای بازدید از وادی شاب هم فصل زمستان است.

 مکان وادی شاب: منطقه شرقیه

 مجلس جن: دروازه‌ای به سوی دنیای ناشناخته‌ها در عمان
 مجلس جن

 مجلس جن: دروازه‌ای به سوی دنیای ناشناخته‌ها در عمان

 در قلب عمان، در منطقه فلات سلما، غار مجلس جن همچون دروازه‌ای به سوی دنیای ناشناخته‌ها، منتظر کاوشگران و ماجراجویان است. این غار دومین غار بزرگ جهان از نظر حجم محسوب می‌شود و با ارتفاع 1380 متری از سطح دریا، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و منحصربه‌فرد را برای شما رقم خواهد زد.

 مردم بومی عمان معتقدند که این غار محل تجمع و زندگی جن‌هاست و به همین دلیل نام مجلس جن را برای آن برگزیده‌اند. این باور، رمز و راز و هیجان خاصی به این غار بخشیده و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب عمان تبدیل کرده است.

 غار مجلس جن برای افراد ماجراجو و علاقه‌مند به غارنوردی مکانی ایده‌آل است. حجم عظیم غار، دهانه‌های متعدد، و قندیل‌های آویزان از سقف، فضایی وهم‌آور و شگفت‌انگیز را خلق کرده‌اند. بهترین فصل برای بازدید از غار مجلس جن، فصل زمستان است. در این فصل، شما می‌توانید به راحتی از غارنوردی و اکتشاف در این غار عظیم لذت ببرید.

 مکان غار مجلس جن: منطقه فلات سما

 سخن پایانی

 در این مقاله، شما را با برخی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی عمان آشنا کردیم. حال اگر شما قصد مهاجرت به عمان را هم داشته باشید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی عالی، سری به جاذبه‌های گردشگری این کشور بزنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جاذبه های گردشگری عمان، تجربه‌ای بی‌مثال از افسانه‌ها و ماجراجویی‌ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های گردشگری عمان، تجربه‌ای بی‌مثال از افسانه‌ها و ماجراجویی‌ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.