زمان مطالعه: 6 دقیقه
کیش، مشهد یا قشم، کدام یک مقصد سفر شما در نوروز 96 به همراه تور مسافرتی است؟!

کیش، مشهد یا قشم، کدام یک مقصد سفر شما در نوروز 96 به همراه تور مسافرتی است؟!

کیش، مشهد یا قشم، کدام یک مقصد سفر شما در نوروز 96 به همراه تور مسافرتی است؟! با وجود مشکلات اقتصادی که این...

tour-kish_tour-mashhad_1
tour-kish_tour-mashhad_1

کیش، مشهد یا قشم، کدام یک مقصد سفر شما در نوروز 96 به همراه تور مسافرتی است؟!

با وجود مشکلات اقتصادی که این روزها دامن گیر مردم شده است هنوز هم سفر بخش جداناشدنی از زندگی ما ایرانی ها است. قطعا نوروز 96 هر ساله بیشترین ترافیک مسافر را در سال به خور اختصاص میدهد. همه جای ایران زیبای های خود را داراست و دیدنیست اما در این بخش قصد داریم تا در مورد 3 مسیر پررفت و آمد از طریق تورهای سافرتی صحبت کنیم ، یعنی کیش، مشهد و قشم. شرایط جغرافیای جزایر کیش و قشم و محدودیت سفر زمینی باعث شده است تا عمده سفرها به این جزایر از طریق هوایی و تور انجتم گیرد. تور کیش پرطرفدارترین در بین کل تورهای داخلی و خارجی است و قشم نیز مخاطبان خاص خود را داراست. اگرچه بسیاری با وسیله نقلیه شخصی به مشهد مقدس سفر میکنند اما تور مشهد نیز بعد از کیش بیش ترین مخاطب را دارد و عمدتا به صورت هوایی و بعضا با قطار صورت می­گیرد. جزیره قشم نیز به دلیل بکر بودن مقصد سفر عاشقان طبیعت می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی 3 قطب گردشگری یاد شده شما را درانتخاب مقصد سفر در نوروز 96 یاری کنیم.

معرفی کوتاهی از جزیره کیش :

در حال حاضر جزیره کیش با جاذبه های گردشگری خود بیشتر از هر جای دیگر در جنوب ایران پذیرای مسافران داخلی و خارجی است. طبق آخرین محاسبات سالانه در حدود یک میلیون گردشگر از جزیره کیش بازدید می کنند. کیش جزیره ایی بیضی شکل در دل خلیج فارس است که دارای طول ساحلی (محیط) 44 کیلومتر و مساحت 90 کیلومترمربع است. این جزیره واقع شده در استان هرمزگان و از توابع شهرستان بندر لنگه است و دارای فاصله هوایی 1052 کیلومتر از تهران است. باید توجه داشته که هم اکنون تور کیش رایج ترین‌ترین گزینه ممکن برای سفر به جزیره کیش است و همه ساله گردشگران زیادی از این طریق از سراسر کشور به کیش سفر می­کنند. این جزیره دارای جاذبه های گردشگری متعدد و بی نظیری است که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

tour-kish_tour-mashhad_2
tour-kish_tour-mashhad_2

tour-kish_tour-mashhad_3
tour-kish_tour-mashhad_3

پارک ساحلی سیمرغ کیش

این پارک یکی دیگر از پارک های ساحلی جزیره کیش می باشد که در ضلع جنوب شرقی جزیره، در امتداد ساحل و در همجواری هتل ماریناپارک، هتل سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم کیش قرار دارد. این پارک در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه سواری در زمینی به مساحت تقریبی 15 هزار متر مربع و بطول 3000 متر در امتداد ساحل ماسه ایی با کیفیتی منحصر به فرد و با چشم اندازی بی نظیر احداث شده است. در پارک ساحلی سیمرغ فضاهایی جهت بازی کودکان مانند پارک لوله، فضاهای ورزشی شامل زمین بدمینتون، پینگ پنگ، پیست اسکیت، نوار تندرستی، مسیرهای پیاده روی در امتداد پارک و پیاده روهای داخلی، آبنما، ایستگاه دوچرخه، سرویس بهداشتی، فضای سبز و پارکینگهای طولی اجرا شده است. این پارک مکانی مناسب برای کیشوندان و گردشگران جهت گذراندن اوقات، لذت بردن و بهره مندی از آرامش ساحل خلیج فارس است.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کیش

این پارک دارای مجسمه مرد ماهیگیر جزیره کیش می باشد که به نوعی بزرگترین مجسمه فیگوراتیو کشوراست. مرد ماهیگیر با ارتفاع 12 متر در مدت زمان 3 ماه توسط 4 هنرمند ایرانی در مشهد مقدس و در سه کارگاه ساخته شد. این مجسمه از12 لایه فایبرگلاس با ضخامت حدود 3 سانتی متربه همراه رزین ساخته شده وحاوی 6 تن آهن است که درقالب 11 قطعه به جزیره کیش حمل و سپس مونتاژ شد. همچنین به منظور ایستایی این مجسمه با 18 تن بتن ریزی درپاهای اثر و فوندانسیون بتنی 30مترمکعبی درسه مرحله در ساحل شرقی کیش جنب سالن همایشهای بین المللی کیش نصب شده است. سامان توکلی، محمد حسین ماموریان و مصطفی سلطانی و هاشم شفیعی چهار هنرمند سازنده این اثر زیبا هستند که از اواسط دی ماه سال 93 کار خودرا آغاز کرده و 28 اسفند مراحل ساخت آن به پایان رسید. طرح ساخت مجسمه ماهیگیر پس از بررسی بین سه ماکت مختلف پیشنهاد شده با ایجاد برخی تغییرات تایید و وارد مرحله ساخت شد. درساخت این مجسمه پس از بررسی ومطالعات مشاوران از مصالح و موادی استفاده شده است که قابلیت ماندگاری درشرایط اقلیمی جزیره کیش را داشته باشد. گفتنی است 38 اثر هنری زیبا درحوزه المانهای شهری درجزیره کیش وجود دارد که هریک سوژه ای جالب توجه برای شهروندان و گردشگران است. این آثار از بین 180 اثر پیشنهادی که توسط هنرمندان کشور خلق شده بود برگزیده ساخته و نقاط مختلف جزیره کیش نصب شده است.

tour-kish_tour-mashhad_4
tour-kish_tour-mashhad_4

جزیره بی نظیر قشم در یک نگاه

قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس واقع در تنگه هرمز است. ترکیب جمعیتی (طبق سرشماری آبان‌ماه سال 1385) جمعیت کل جزیره قشم: 98829 نفر، جمعیت مردان: 49742 نفر، جمعیت زنان: 49087 نفر، جمعیت کودکان زیر یک‌سال: 2268 نفر، جمعیت کودکان زیر پنج سال: 11800 نفر می باشد. زبان اصلی مردم قشم، مانند تمام مردم ساکن بنادر و سواحل جنوب کشور و دیگر جزایر، فارسی است ولی با گویش بندری صحبت می‌کنند که برای همه مردم و مسافرانی که به جزیره مسافرت می‌کنند قابل درک و فهم است. لهجه محلی و متداول مردم قشم در شهرها و روستاهای آن تقریباً یکسان است. به‌طور کلی باید گفت زبان محلی قشمی، آمیخته‌ای از زبان‌های عربی، فارسی، بندری، هندی و انگلیسی است.مساحت جزیره 1491 کیلومترمربع، حدود 2/5 برابر دومین جزیره بزرگ خلیج پارس یعنی بحرین است. طول جزیره از بندر قشم، تا بندر باسعیدو در انتهای جزیره را در منابع مختلف بین 100 تا 130 کیلومتر تخمین زده‌اند و بیشتر روی طول 115 و 120 کیلومتر تکیه شده‌است. در گزارش توجیهی اجرای قانون تعاریف، طول سراسری جزیره قشم را 120 کیلومتر ذکر کرده‌اند. عرض جزیره، در نقاط مختلف متفاوت بوده و به‌طور متوسط دارای سه عرض: کم (بین طبل و سلخ)، زیاد (بین لافت کهنه و شیب دراز) و متوسط (در منطقه اسکان) است. با این وجود، عرض متوسط جزیره قشم را 11 کیلومتر می‌توان محسوب داشت. تور قشم یکی از تورهای رایج‌ترین گزینه‌های ممکن پیشروی مسافرین در سفرهای داخلی است و با توجه به خدمات ویژه آن ازجمله: چارتری بودن پروازها و گارانتی هتل‌ها و اخذ اقامت در انواع هتل‌ها با ضمانت کامل باعث شده تا سفر به قشم بسیار به صرفه شده و استقبال از تور قشم برای سفر به جزیره بکر و زیبای قشم سفر افزایش یابد.

tour-kish_tour-mashhad_6
tour-kish_tour-mashhad_6

tour-kish_tour-mashhad_5
tour-kish_tour-mashhad_5

خلاصه ای در مورد مشهد و جاذبه‌های گردشگری آن

مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران است که در قسمت شمال شرقی ایران واقع شده و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان و پادشاهی نادرشاه افشار، پایتخت ایران بود. مشهد با 328 کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 این شهر با 2766258 تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران است. این شهر به واسطه وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین اماممذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است. شهر مشهد در حوزه رودخانه کشف‌رود و در دشت مشهد بین کوه‌های هزارمسجد و بینالود گسترده شده‌است. بیشینه ارتفاع شهر مشهد 1150 متر و کمینه آن 95000 متر است. شهر مشهد دارای آب و هوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است. بیشینه درجه حرارت در تابستان‌ها 43 درجه بالای صفر و کمینه آن در زمستان‌ها 2333 درجه زیر صفر است. این شهر یکی از دو شهر مذهبی و مقدس کشور است که همه ساله پذیرای مسافرین زیادی است. تور مشهد نیز سعی بر این دارد تا با ارائه خدمات ویزه این امکان را برای سفری خوش و بی دغدغه برای مسافرین و گردشگران مشهد فراهم کند. جاذبه های پردشگری متعددی در مشهد وجود دارد که دو تا از مهم‌ترین های آن عبارتند از:

پارک موج های آبی

این پارک که به سرزمین موج‌های آبی نیز معروف است، در زمینی به مساحت 8460 متر مربع و با زیربنای 23000 متر مربع ساخته شده که از بزرگترین پارک‌های آبی خاورمیانه محسوب می شود.

امکانات پارک موج های آبی مشهد:

سرسره های آهسته (سرعتی،پیچشی،موج،تاپسی توروی،تویستر)
چاله فضایی
استخر موج
رودخانه آرام و خروشان
منطقه بازی کودکان
استخر برکه
سونای خشک و بخار
جکوزی سرد و گرم
رستوران
کافی شاپ
فروشگاه لوازم ورزشی
حمام ترکی و…

tour-kish_tour-mashhad_7
tour-kish_tour-mashhad_7

طرقبه

این مکان در فدیم روستا بوده اما اکنون شهری کوچک است که در دامنه کوه‌های بینالود و در امتداد دره بسیار با صفایی قرار دارد. این منطقه کوهستانی زیبا دارای آب و هوای مطبوع و باغ‌ها و پارک‌های زیادی است و محصولات باغی فراوان از جمله سیب و گیلاس مرغوب دارد.رستوران های سنتی با عرضه غذاهای خوش طعم که معمولا شیشلیک و دیزی خوشمزه ای دارند لحظه های پر خاطره را برای گردشگران رقم می زند.این منطقه ییلاقی خوش آب و هوا تپه های زیبا و شبهای تابستانی خنکی دارد.معروفترین محصولش آلو خشک طرقبه است.

tour-kish_tour-mashhad_8
tour-kish_tour-mashhad_8

نظر خود را درباره «کیش، مشهد یا قشم، کدام یک مقصد سفر شما در نوروز 96 به همراه تور مسافرتی است؟!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کیش، مشهد یا قشم، کدام یک مقصد سفر شما در نوروز 96 به همراه تور مسافرتی است؟! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.