زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تاتنهام ، خروس 100 ساله

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تاتنهام ، خروس 100 ساله

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ تاتنهام / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی تاتنهام ، خروس 100 سالهبسیاری از...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ تاتنهام / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

تاتنهام ، خروس 100 ساله

بسیاری از تیمهای فوتبال با توجه به لوگوی خود، صاحب لقب می شوند. اما باشگاه تاتنهام چنین شرایطی ندارد. این تیم در فوتبال انگلیس با القاب spurs ( شلاق ، مهمیز ) و lilywhites ( زنبق های سفید ) شناخته می شود . در حالی که اگر به پیراهن این تیم دقت کنیم، جز یک خروس، موجود دیگری را در لوگوی این تیم نمی توانیم ببینیم . با این حال ، همین پرنده نزدیک به یک قرن است که به عنوان نماد باشگاه تاتنهام شناخته می شود . تاتنهام در 5 سپتامبر 1882 با عنوان « هاتسپر فوتبال کلاب » توسط گروهی بچه مدرسه ای تاسیس شد و بعدها در آوریل 1884 نامش به « تاتنهام هاتسپر » تغییر کرد . دلیل این تغییر نام، وجود تیمی دیگر در لندن با نام« لاندن هاتسپر» بود و این دو تیم همواره با یکدیگر اشتباه گرفته می شدند . اما اولین لوگویی که به عنوان نماد تاتنهام شناخته شد ، یک شلاق بود که حوالی سال 1900 به نماد این تیم تبدیل شد . این مساله به خاطر لقبی بود که هری هاتسپر به این تیم داده بود یعنی spurs . اما همین شخص علاقه فراوانی به نبرد خروس های جنگی داشت و همین علاقه بود که سبب شد خروس به نماد تاتنهام تبدیل شود . ویلیام جیمز بازیکن وقت تاتنهام هم در سال 1909 یک خروس ایستاده روی یک توپ فوتبال را ساخت . جنس این مجسمه از برنز بود و 35 پوند ارزش داشت. این مجسمه که 9 فوت و 6 اینچ ارتفاع داشت ، در جایگاه غربی ورزشگاه تاتنهام قرار گرفت و از همان زمان، خروس به جزئی جدایی ناپذیر از باشگاه بدل شد . در سال 1921 و در فینال جام حذفی ، تاتنهامی ها این خروس را بر روی پیراهن خود نصب کردند . آسمونی ، در آن زمان نماد تاتنهام شباهت زیادی به خروسی داشت که اکنون روی پیراهن تیم ملی فرانسه دیده می شود . بعدها و در دهه 50 تغییراتی در لوگوی باشگاه ایجاد شد . در سال 1956 خروس روی یک سپرقرار گرفت و علاوه بر آن ، نمادی از قلعه « بروس» هم وارد لوگو شد. هفت درخت آن منطقه که به « هفت خواهران » معروف بودند نیز به این نماد افزوده شدند .

tottenham-logo-during-time
tottenham-logo-during-time

در زیر نماد یک عبارت لاتین هم دیده می شد. معنای عبارت Audere Est Facere این بود : شهامت داشتن یعنی انجام دادن کار . در سال 1983 این درختها و قلعه از نماد حذف شدند . آسمونی ،  اما شعار باشگاه باقی ماند . در کنار خروس و توپ هم دو شیر قرار گرفتند که نشان خانواده نورث آمبرلند بودند. همان خانواده ای که هری هاتسپر متعلق به آنها بود . این علامت تا سال 2005 نماد باشگاه باقی ماند و در این مدت فقط سه سال از 1996 تا 1999 علامت قدیمی شامل قلعه و درختها به نماد باشگاه بازگشت . سرانجام در سال 2006 آخرین نماد باشگاه رونمایی شد . این لوگو هم یک خروس بود اما به شکلی مدرن و امروزی تر. در حالی که روی یک توپ فوتبال قرار گرفته بود و عبارت تاتنهام هاتسپر هم زیر توپ نوشته شده بود . اما دیگر خبری از شیرها، قلعه و درختها در لوگو نبود. این نماد سورمه ای رنگ بود و فقط بخش هایی از سر خروس سفید بود . به این ترتیب رنگ سفید و سورمه ای پیراهن و شورت تاتنهام هم وارد لوگوی باشگاه شد . نزدیک 100 سال از ورود خروس به لباس تاتنهام می گذرد و علایق و نشان خانوادگی هری هاتسپر به لطف ثبات ، به نشان ماندگار باشگاه بدل شده است. به زودی این نشان را در فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهیم دید .    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تاتنهام ، خروس 100 ساله» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تاتنهام ، خروس 100 ساله فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.