زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین سایت های دانلود تورنت

بهترین سایت های دانلود تورنت

قطعاً شما نیز یا تا کنون با تورنت کار کرده‌اید و مزایای این شبکه جهانی بهرمند...

تورنت (Torrent) چیست؟ 

شبکه تورنت شبکه‌ای است که با استفاده از این پروتکل، فایل‌ها را برای دانلود در سراسر جهان و در هر جایی که یک Client تورنت ‌باشد به اشتراک می‌گذارد. بعد و حتی در حین دانلود یک فایل از تورنت، خود شما نیز به بخشی از این شبکه ـ در خصوص آن فایل خاص ـ تبدیل می‌شوید. به گزارش فناوری آسمونی ، مزیت اصلی این سیستم آن است که افراد در آن مشارکت مستقیم و فعال دارند و در نتیجه شبکه سریع‌ گسترش می‌یابد که خروجی آن کاهش چشمگیر میزان استفاده از پهنای باند است. کافی است تصور کنید، ‌قرار بود یک سرور اصلی همه فایل‌ها را در خود جای داده و میلیون‌ها کاربر تورنت از‌‌ همان یک سرور استفاده کنند. قطعاً این سرور به اصطلاح Down می‌شد.

آیا دانلود از تورنت قانونی است؟

پاسخ این پرسش، هم آری است و هم خیر. در واقع بستگی به این دارد که چه چیزی را از تورنت دانلود می‌کنید. ‌روی شبکه تورنت هم فایل‌هایی وجود دارد که کاملاً برای دانلود قانونی هستند و هم فایل‌هایی که دارای حق ثبت و Copyright هستند. از آنجا‌ که تشخیص اینکه چه شخصی فایل‌های بدون مجوز را در شبکه قرار داده، تقریباً غیرممکن است، در نتیجه مسئولیت دانلود فایل‌های با حق ثبت، تنها بر عهده خود شماست.

بهترین سایت های دانلود تورنت 

Kick Ass Torrent -1
این سایت علاوه بر محبوبیت بالا به سرعت نیز درحال رشد هست. از مزایای این سایت می توان به امکان جستجوی مناسب اشاره نمود اما بهترین قسمت سایت امکان گذاشتن کامنت برای تورنتها و سیستم فیدبک دهی آن است.

Isohunt.com -2 
مجموعه ایزوهانت از طریق مونیتور کردن فیلهای تورنت، فایلهای تقلبی را شناسایی می کند. در این سایت نباید از فایلهای تورنتی استفاده کنید که با رنگ قرمز شماره گذاری شده یا کامنتهای منفی دریافت کرده است.

ThePirateBay -3
گرچه قبلاً در سال 2009 فعالیت این سایت به طور کامل متوقف گردید اما دیری نپایید که سایت پایرت بی با دامنه ی سوئدی خود توانست بیش از 1٫5 میلیون تورنت را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

Torlock -4
تورلاک یکی از سایتهای خاص ارائه دهنده تورنت می باشد و با امکاناتی که در اختیار کاربرانش قرار می دهد به سرعت فایلهای تورنت تقلبی را شناسایی می کند. اگر شما به صورت حرفه ای به دانلود فایلهای تورنت می پردازید، خوب است که این سایت را نیز امتحان کنید.

TorrentHound -5
با دارا بودن بیش از 4٫7 میلیون تورنت، تورنت هوند یکی از تاثیرگذارترین سایتهایی است که در زمینه ی ارائه تورنت کار می کند.

ExtraTorrent.com-6
اکستراتورنت یک سایت بصری و شلوغ است. اما به دلیل قرار دادن اسکرین شاتهای تورنت و جزییاتی که درباره آنها ارائه می دهد بسیار پرطرفدار است. وقتی به دنبال فیلم یا موزیک می گردید این سایت بسیار به شما کمک می کند.

Torrents.to -7
دامنه ی این سایت مربوط به کشور تونگاست اما بسیاری از فایلهای تورنتی که ارائه می دهد مربوط به فیلمها و موزیکهای انگلیسی و اسپانیایی است.

RARBG.com -8
RARBG سایت کوچکی است با حدود نیم میلیون تورنت در فهرستش.

Monova.org -9
این سایت یکی دیگر از سایتهای ارائه دهنده تورنت است که توسط یک واسط کاربری ساده و تمیز ارائه شده است. به طور کلی این سایت تورنت ارائه دهنده ی تورنتهای مدرن است. 

Thunderbytes -10
این سایت نیز یک سایت کوچک و خصوصی ارائه دهنده تورنت است. روش پیوستن به تاندربایت هم از طریق دیگر کاربران است و هم از طریق اسپانسر شدن. 

FullDLS -11 
با دارا بودن بیش از 2٫5 میلیون تورنت، سایت FullDLS یکی از بزرگترین سایتهای ارائه دهنده تورنت محسوب می شود. این سایت توسط اکثر کاربران About.com سفارش شده است. 

LimeTorrents -12
این سایت مشابه اکثر سایتهای تورنت است ولی صاحب دیتابیسی به بزرگی 2 میلیون تورنت می باشد. اکثر کاربران از کیفیت و تعداد سیدهای بالای تورنت آن راضی هستند.

Vertor -13
هدف اصلی این سایت تورنت فیلتر کردن تورنتهای بد، ویروس ها، پسوردها و تورنت های تقلبی است. 

Torrent Funk -14
تورنت فانک یکی از سایتهای خیلی محبوب ارائه دهنده تورنت است. بسیاری از کاربران سایت About.com این سایت را نیز توصیه نموده اند و پیشنهاد می شود که این سایت را فراموش نکنید و حداقل یکبار از آن استفاده کنید. 

Torrent Crazy -15
تورنت کریزی یک سایت خیلی خوب برای دانلود تورنت فیلمهای غیر انگلیسی زبان است. اگر شما به فیلمهای با زبان ایتالیلیی، روسی، فرانسوی و زبانهای اروپای علاقه دارید حتما از این سایت برای دانلود توذنت استفاده کنید. 

SeedPeer.me -16
سیدپیر سایتی با دیتابیس بزرگی به اندازه 3 میلیون فایل تورنت است. استفاده از امکانات جستجوی سایت بسیار ساده است و سیستم جستجوی ابری سایت به شما در یافتن تورنت موردنظرتان کمک می کند. طرفداران این سایت ارائه دهنده ی تورنت، خیلی از آن تعریف و تمجید می کنند. 

TAKE.FM -17
برخلاف بسیاری از سایتهای تورنت دیگر، این سایت دارای کتابخانه ی ساده ای است اما به شدت به بالابودن کیفیت تورنتها اهمیت می دهد و همواره تلاش می کند تورنتهای تقلبی را حذف نماید. این سایت تورنت هیچگاه سعی نمی کند فایلهای موزیک، ویدئو یا شو را روی سرورهای خود ذخیره نماید بلکه می خواهد کاربران را به مکانهای دیگر جهت یافتن فایلهای دانلود راهنمایی کند.

VCDQ.com -18 
این سایت در اصل سایتی برای جستجوی تورنت نیست بلکه تلاش می کند تا توسط کاربرانش تورنتها را در میان هزاران عنوان (مخصوصاً عناوین فیلم های جدید) تایید کند. از این سایت می توانید برای تایید عنوان فایل تورنت خود بهره گیرید و به سادگی با قرار دادن عنوان فایل تورنت خود در قسمت جستجوی آن صحت تورنت خود را بسنجید. این سایت در اصل سایتی برای تشخیص فایلهای تورنت واقعی از تقلبی است. 

x.org -19
یک سایت خیلی تمیز و عالی به همراه شمارنده نظرات در هر جستجوی تورنت است. دیتابیس سایت کمتراز 1 میلیون تورنت از نوامبر 2012 داشته اما کاربرانی از سایت About.com آن را توصیه نموده اند. 

BitSnoop.com -20
این سایت امروزه به عنوان دارنده بزرگترین دیتابیس شناخته می شود. این سایت حاوی 18 میلیون فایل تورنت است. خودتان حتماً باید این سایت را امتحان کنید تا ببینید نتایج، ریتینگ و تعداد کامنتها را چگونه نشان می دهد. 

TorrentDownloads.Net -21 
با دارا بودن بیش از 6 میلیون فایل تورنت در فهرستش، امروز به عنوان دومین سایت بزرگ تورنت شناخته می شود. این سایت حتی دارای سیستمی است که می توان با آن نتایج را بروی تورنتهای تست شده و مورد قبول متمرکز نمود. 

H33T.com -22
از نوامبر 2012 متجاوز از 4 میلیون تورنت در فهرست این سایت قرار داشته است. پشت زمینه سیاه سایت ممکن است به مذاق خیلیها خوش نیاید اما حجم بالای تورنت های فیلم، موزیک و فیلم ها می تواند آن را پوشش دهد. 

Torrentz.com -23
این سایت دارای یک موتور جستجوی متا است و ممکن است در ظاهر خیلی ساده به نظر بیاید اما خیلی کار آمد است. این سایت در اصل از بقیه سایتهای دیگر به عنوان منبع استفاده می کند از این نظر حداقل 20 دقیقه در زمان صرفه شما برای جستجوی تورنتی خاص صرفه جویی خواهد کرد. 

btscene.com -24 
این سایت تورنت، نقشی قدیمی را در بازی اشترک گذاری فایلها بازی می کند و مخصوصاً برای کسانی که شو های تلوزیونی را دنبال می کنند مفید است. 

Toorgle.com -25
یک سایت جستجوی متا است که از تکنولوژی گوگل برای جستجو استفاده می کند. نکته مهم در مورد این موتور جستجوی تورنت این است که هنگام نمایش تورنتها، کامنتهای مثبت کاربران را نیز شناسایی می کند. 

Fenopy.eu -26
دارای رابط کاربری زیبا و قوی است و در دیتابیس خود تورنتهای تایید شده ( حدود 5 میلیون) را قرار می دهد. امکان مرتب کردن تورنتها را در نتایج دارد که بسیاری از کاربران آن را می پسندند. تبلیغات و پاپآپها در این سایت به نسبت دیگر سایتها کمتر است. پیشنهاد می شود حداقل یکبار این سایت را امتحان نمایید. 

TorrentZap -27 
با دارا بودن حدود 2 میلیون تورنت در فهرستش گرچه در دسته سایتهای خیلی بزرگ قرار نمی دهد اما دارای رابط کاربری با رنگ روشن و با کاربر راحت است. این سایت تورنت یک سرویس ویژه را ارائه می دهد و آن قابلیت در نظر نگرفتن تورنتهای مرده یا تقلبی است. با امکان جستجو بر اساس زمان می توان آخرین تورنتها را مشاهده نمود و به همراه سال آن، جستجو نمود. 

Torrentcafe.com -29 
این سایت هنوز جای رشد دارد اما توسط کاربران زیادی از About.com توصیه شده است.

YourBitTorrent.com -30
این سایت در طی سالها تغییر کرده است و اگر شما به صورت متوسط یا حرفه ای دانلود می کنید حتماً این سایت را امتحان کنید. کاربران قابل توجهی در About.com این سایت را توصیه نموده اند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین سایت های دانلود تورنت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین سایت های دانلود تورنت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.