زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تورینو ، گاو تورین و پرچم دوک نشین ساوآ

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تورینو ، گاو تورین و پرچم دوک نشین ساوآ

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ تورینو / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی تورینو ؛ گاو تورین و پرچم دوک نشین...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ تورینو / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

تورینو ؛ گاو تورین و پرچم دوک نشین ساوآ

باشگاه تورینو را با لباس و لوگوی زرشکی را می شناسیم. اما زمانی که این باشگاه در روز 3 دسامبر 1906 با نام « فوت- بال کلوب تورینو » آغاز به کار کرد ، خبری از رنگ زرشکی در پیراهن این تیم نبود. چند روز بعد از تاسیس این باشگاه و زمانی که تیم می خواست مقابل تیم « پرو ورچلی » بازی کند ، از پیراهن های راه راه زرد و مشکی استفاده کرد. دلیل استفاده از این رنگها هم چندان پیچیده نبود. آسمونی ، تا قبل از شکل گیری تورینو دو تیم فوتبال در این شهر شکل گرفته بودند که خیلی زود هم منحل شدند. این تیمها « اسنترناتسیوناله تورینو » و « فوتبال کلوب تورینزه » بودند که هر دو، پیراهن زرد و مشکی به تن می کردند.

torino-logo-during-time
torino-logo-during-time

البته استفاده از این پیراهن برای تیم تازه تاسیس « کلوب تورینو » مشکلاتی به همراه داشت. این پیراهن شبیه پرچم خانواده هاپسبورگ بود که در آن زمان بر اتریش و مجارستان حکومت می کرد و روابط سیاسی دوستانه ای با ایتالیا نداشت. به همین خاطر لباس تیم تغییر کرد و از رنگ زرشکی ( قرمز تیره ) استفاده شد که پرچم خانواده اشرافی دوک نشین ساوآ ( ساووی ) بود. آسمونی ، این دوک نشین در سال 1706 میلادی شهر تورین را از چنگ اشغالگران فرانسوی نجات داده بود و از آن پس، به یاد خونهایی که در راه ازادی ریخته شده بود، از پرچمی با رنگ قرمز تیره استفاده کرد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تورینو ، گاو تورین و پرچم دوک نشین ساوآ
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تورینو ، گاو تورین و پرچم دوک نشین ساوآ

از آن به بعد این رنگ در پیراهن تیم باقی ماند و زمانی هم که لوگوی باشگاه روی پیراهن این تیم قرار گرفت ، از همین رنگ در لوگو استفاده شد. نماد تورینو هم پیچیده نبود؛ یک گاو ایستاده که نماد شهر تورین بود و رنگ آن هم زرشکی بود. این تصویر در یک مربع قرار گرفته بود و عبارت « تورینو کالچو » هم بالای آن به چشم می خورد. در سال 1947 و زمانی که بهترین تیم تاریخ تورینو قدرت مطلق فوتبال ایتالیا بود و لقب Grande Torino گرفته بود، این لوگو بیضی شکل شد. بیضی به دو بخش زرشکی و سفید تقسیم شد و گاو در بخش زرشکی جای گرفت. دو حرف C و T هم که ابتدای عبارت تورینو کالچو بود با رنگ زرشکی در بخش سفید جای داده شد.

torino-logo-during-time
torino-logo-during-time

لوگوی امروز یک سپر زرشکی است که گاو سفید در آن، همچنان سرجای خود است و عبارت « تورینو. اف. سی » و عدد 1906 - که سال تأسیس باشگاه است- در کنار آن دیده می شوند. به خاطر همین رنگها و نمادهاست که تورینو در ایتالیا با نامهای TORO  و GRANATA شناخته می شود. اولین لقب به معنای گاو نر است و دومی هم به رنگ لباس این تیم اشاره می کند یعنی رنگ زرشکی.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تورینو ، گاو تورین و پرچم دوک نشین ساوآ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ تورینو ، گاو تورین و پرچم دوک نشین ساوآ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.