زمان مطالعه: 3 دقیقه
برترین خودروهای سال 2000 تا 2015

برترین خودروهای سال 2000 تا 2015

مراسم برترین خودروی سال درحالی فردا در کشور سوئیس برگزار می‌شود که هفت کمپانی مطرح ‌دنیا برای کسب این عنوان با همدیگر به رقابت می‌پردازند.

برترین خودروهای قدیمی

سالن «جنوا» شهر ژنو سوئیس هر ساله میزبان برگزاری مراسم انتخاب برترین خودروی سال است، مراسمی که روز دوشنبه هفته جاری و برای انتخاب بهترین خودروی سال 2016 انجام خواهد شد. هیات ژوری 55 نفره از 22 کشور دنیا، خودروی برتر را انتخاب می‌کنند که باید شرایط خاصی داشته باشد. این خودرو می‌بایست بالاترین استقبال را از سوی خریداران در حداقل 5 کشور معتبر دنیا آنهم در 12 ماه گذشته باشد تا جزو فهرست نهایی قرار بگیرد. داوران امسال از بین 40 خودرو، آئودی A4 که سپتامبر امسال در فرانکفورت به نمایش در آمد، BMW سری 7، جگوار XE، مزدا MX-5، اوپل آسترا، اسکودا متفاوت و شکوهمند و ولوو XC90 به عنوان هفت خودرویی انتخاب کردند که تولیدکنندگان آن درصدد کسب جایگاه فولکس واگن Passat که در سال 2015 به عنوان برترین خودروی سال انتخاب شد، هستند. اتفاق جالب در رقابتهای امسال عدم حضور خودروهای فرانسوی در فهرست گزینه‌های نهایی است، درحالیکه 3 خودرو از این کشور در لیست 40 نفره قرار داشتند. مراسم انتخاب برترین خودروی سال، از سال 1974 آغاز شده که امسال پرهیجان‌ترین رقابت در این سال‌ها با حضور 7 خودرو از کمپانی‌های معتبر دنیا برگزار می‌شود.

خودروهای برتر از سال 2000 تا سال 2015

سال 2015 (Volkswagen Passat)
این کمپانی از سال 1973 تا به امروز، 7 مدل مختلف از این خودرو را تولید کرده که 20 میلیون دستگاه از آنها را هم فروخته است. پاسات با توجه به قابلیت‌هایی که داشت، سال گذشته نظر هیات داوران را برای کسب عنوان بهترین خودروی سال بدست آورد.

سال 2014 (Peugeot 308)
این ماشین بعد از اینکه در سال‌های گذشته 4 مرتبه کاندیدای بهترین خوردوی سال بود، در سال 2014 به این افتخار نائل آمد. داوران با اعطای 308 رای به این خوردو، آنهم به خاطر زیبایی‌های داخلی و بیرونی و قابلیت‌های بالا برای رانندگی، آن را به عنوان بهترین خودروی سال 2014 انتخاب کردند.

سال 2013 (Volkswagen Golf)
بعد از اینکه در سال 1992 این کمپانی جایزه بهترین خودروی سال را بدست آورد، توانست با ارائه این مدل که بسیار جمع و جور و کم مصرف بوده و شتاب و توانایی بالایی دارد، عنوان بهترین خودروی سال را به خود اختصاص دهد.

سال 2012 (Opel Ampera/Chevrolet Volt)
خودرویی کم مصرف و صددرصد الکتریکی که در سرعت بین 40 تا 80 کیلومتر هیچگونه گاز دی‌اکسید کربن را تولید نمی‌کرد، با شکل خاصش توانست نظر داوران را برای انتخاب شدن، جلب کند.

سال 2011 (Nissan Leaf)
نخستین خودروی الکتریکی که عنوان بهترین خودروی سال را بدست آورد، خودرویی ژاپنی با شکلی خاص و جمع و جور که حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر است.

سال 2010 (Volkswagen Polo)
در آن سال، این خودرو پنجمین نسل از فولکس واگن با دستاوردی عالی بود. طراحی اغوا کننده، زیبا و بسیار شبیه به برادر بزرگ خود فولکس واگن گلف باعث شد عنوان بهترین خودروی سال را از آن خود کند.

سال 2009 (Volkswagen Polo)
زیبایی خاص، طراحی عالی و فضای چشمگیر این خودروی آلمانی توانست عنوان بهترین خودروی سال را به خود اختصاص دهد.

سال 2008 (Fiat 500)
کمپانی فیات که در آستانه ورشکستگی قرار دارد، با طراحی نو، اندازه فوق‌العاده و موتور‌های بسیار عالی که مناسب حرکت در شهر بود، با دریافت عنوان بهترین خودروی سال، توانست اعتبار دوباره برای خود بدست آورد.

سال 2007 (Ford S MAX)
ایمنی و ظرفیت بالا در کنار شرایط ویژه‌ای که این خودرو داشت، داوران را مجاب کرد تا عنوان بهترین خودروی سال را به این کمپانی اهدا کنند.

سال 2006 (Renault Clio III)
دومین خوردوی این کمپانی که توانست با متقاعد کردن نظر داوران، جایگاه ویژه سال را بدست آورد؛ آنهم به خاطر طراحی جدید، اطمینان بالا و قابلیت مکانیکی مطلوب.

سال 2005 (Toyota Prius)
پیشگام در تولید خودروهای هیبریدی این کمپانی ژاپنی بود که توانست نظر ستاره‌های هالیوودی مانند لئوناردو دی کاپریو و جورج کلونی را در آن سال جلب کنند تا با خرید یک دستگاه آن، شهرت این محصولش بیشتر شود.

سال 2004 (Fiat Panda)
دیزاین مدرن، تجهیزات کامل، ظرفیت مطلوب و قیمت مناسب عامل محبوبیت این خودروی ایتالیایی در آن سال و انتخابش به عنوان بهترین خودروی سال شد.

سال 2003 (Renault Megane II)
ماشین سواران حرفه‌ای به خاطر تطابق پذیری با محیط و شرایط بهترش نسبت به مدل‌های دیگر از جمله سدان، کوپه، اسب سواری، واگن و مینی‌ون، در آن سال علاقه بیشتری به خرید این خودرو از خود نشان دادند تا بتواند در نهایت عنوان بهترین خودروی سال را بدست آورد.

سال 2002 (Peugeot 307)
پرفروش‌ترین خودروی بازار در آن سال بود زیرا زیبایی در ساخت و کیفیت بالایی برای رانندگی داشت. این کمپانی پس از عرضه پژو 307، پیشنهادهایی در مورد مدل‌های دیگر آن از جمله سدان، کوپه، کانورتیبل و استیشن واگن را دریافت کرد.

سال 2001 (Alfa Romeo 147)
ابعاد کوچک و مناسب و طراحی دینامیکش باعث شد که در آن سال بازارهای برخی از کشورهای مهم اروپایی از جمله ایتالیا را به خود اختصاص دهد. این خودرو که شرایط بهتری نسبت به مدل Giulietta داشت، توانست نظر داوران را برای کسب بهترین خودروی سال بدست آورد.

سال 2000 (Toyota Yaris)
نقاط قوت مکانیکی، چهره دوست داشتنی و ابعاد مناسب برای رانندگی در سطح شهر، باعث شد این خودروی ژاپنی در ابتدای قرن 21 میلادی جایگاه مناسبی را در بازار فروش خودروها بدست آورد و به عنوان بهترین خودروی سال برگزیده شود.

نظر خود را درباره «برترین خودروهای سال 2000 تا 2015» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره برترین خودروهای سال 2000 تا 2015 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.