زمان مطالعه: 2 دقیقه
نکاتی در رابطه با برنامه ریزی برای فصل بازنشستگی

نکاتی در رابطه با برنامه ریزی برای فصل بازنشستگی

بازنشستگی دوره ای مهم در زندگی انسان محسوب می شود و برنامه ریزی برای این دوران به افراد کمک می کند تا از لحاظ روانی برای این تغییر بزرگ آماده شوند.

سال هاست که بازنشستگی دغدغه بسیاری از افراد میانسال بوده و به گفته کارشناسان خانواده یک دوران طلایی در زندگی انسان هاست. در واقع بازنشستگی تولدی دیگر است و شخص وارد مرحله جدیدی در زندگی می شود که با برنامه ریزی دقیق و درست می تواند از این دوران بهترین استفاده را انجام دهد. عده ای بر این باورند که بازنشستگی یعنی دوری از زندگی پرتکاپو و خانه نشینی و نا امیدی، اما این دوره هیچ گونه ارتباطی با منفعل شدن و افسردگی ندارد و این خود افراد هستند که تصمیم می گیرند چگونه برای زندگی پیش روی خود برنامه ریزی کنند. در نتیجه برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی بسیار مهم است و افراد با توجه به امکانات و روحیه خود باید خود را برای این تغییر مهم آماده کنند. با آسمونی همراه باشید تا با نکاتی در رابطه با برنامه ریزی برای بازنشستگی آشنا شوید.

در ابتدا برای شروع بهتر است تاریخ مشخصی برای بازنشستگی خود تعیین کنید تا از لحاظ جسمی، روحی و مالی برای این تغییر بزرگ آماده شوید. به گفته کارشناسان حوزه روانشناسی، افرادی که برای بازنشستگی خود تاریخ مشخصی دارند زندگی با کیفیت تری خواهند داشت و در روابط خود با افراد موفق تر و شاد تر هستند. افرادی که با اجبار بازنشسته می شوند در بسیاری از موارد دچار افسردگی های دوران میانسالی خواهند شد.

نکاتی در رابطه با برنامه ریزی برای فصل بازنشستگی
نکاتی در رابطه با برنامه ریزی برای فصل بازنشستگی

اغلب افراد در زندگی روزمره خود درگیر کار و مسائل خانوادگی خود هستند و کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند. در حقیقت، ورزش در دوران بازنشستگی شادابی جوانی را به زندگی شما برمی گرداند. همانطور که قبلا در آسمونی به ورزش هایی برای مقابله با افسردگی و انفعال اشاره شده است،  شما می توانید با انجام این ورزش های روزانه بدن و ذهن خود را پرورش دهید و از زمان خود به بهترین شکل استفاده کنید. از دیگر کارهای مهم برای دوران بازنشستگی کنترل هزینه ها می باشد. برنامه ریزی های مالی به این معنی نیست که تمام پول های خود را پس انداز کنید تا پس از بازنشستگی از آن استفاده کنید، بلکه شما می توانید بخشی از پس انداز های خود را سرمایه گذاری کنید تا در بازنشستگی سرمایه ثابتی داشته باشید و این مسئله سهم زیادی در کیفیت زندگی شما خواهد داشت.

شما می توانید با برنامه ریزی درست و دقیق کسب و کار جدیدی را در دوران بازنشستگی شروع کنید و به زندگی خود به صورت پویا و فعال ادامه دهید. هم چنین شما می توانید با ایجاد چالش های جدید، کیفیت زندگی خود را دوچندان کنید، به این صورت که اهدافی را قبل از بازنشستگی برای خود تعیین کنید و سعی کنید که در این دوران آن ها را در زندگی واقعی خود به تصویر بکشید. بنابراین شما می توانید با برنامه ریزی اصولی برای این دوران، به سلامت زندگی خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنید، کمک کنید.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکاتی در رابطه با برنامه ریزی برای فصل بازنشستگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکاتی در رابطه با برنامه ریزی برای فصل بازنشستگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.