زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی توماس فرمالن

بیوگرافی توماس فرمالن

توماس فرمالن پس از انجام مجموعاً 308 بازی برای باشگاه‌های مختلف و 85 بازی برای تیم ملی بلژیک، در تاریخ 21 ژانویه 2022 از بازی در زمین‌های فوتبال کناره‌گیری کرد

 

نام و نام خانوادگی توماس فرمایلن (هلندی: Thomas Vermaelen)
تاریخ تولد 14 نوامبر 1985
محل تولد کپولان، بلژیک
حرفه بازیکن فوتبال
پست مدافع میانی

اطلاعات جدول از ویکی‌پدیا

توماس فرمایلن و یک جام حذفی در طی 5 سال 

توماس فرمایلن (هلندی: Thomas Vermaelen) بازیکنی بلژیکی است که پس از انجام 97 بازی و 13 گل زده برای آژاکس، 13 بازی و دو گل زده برای والویک (بازیکن قرضی) و 110 بازی و 13 گل زده برای آرسنال، در سال 2014 راهی نیوکمپ شد. این مدافع میانی در طول پنج سال بازی خود در جمع توپچی‌ها (آرسنال) تنها جام حذفی فصل 14 - 2013 را به دست آورد و خروج او از جمع توپچی‌ها طبیعی به نظر می‌رسید. 

توماس فرمالن و روزهای خوش آغاز کار

البته زندگی فرمالن همیشه تا این حد با ناکامی عجین نبوده است. او که در روز 14 نوامبر 1985 در کاپلن بلژیک متولد شد، خیلی زود و از سال 2000 پیراهن تیم‌های پایه آژاکس هلند را پوشید و از سال 2003 وارد تیم اصلی آژاکس شد. در این مدت تنها فصل 05 - 2004 را در والویک سپری کرد و پس از این حضور قرضی ، یک بار دیگر به تیم خود بازگشت و تا سال 2009 در آژاکس برنده لیگ 04 - 2003 ، دو جام حذفی در 2006 و 2007 و دو جام یوهان کرویف (سوپرکاپ) در همین سال‌ها شد. از سال 2006 هم پیراهن تیم اصلی بلژیک را بر تن کرد و عضوی از تیم طلایی بلژیک در سال‌های اخیر شد. فرمالن پیش از آن هم طی سال‌های 2002 تا 2006 در تیم‌های مختلف پایه شیاطین سرخ بازی کرده بود.

توماس فرمایلن و از دست دادن 60 بازی بارسلونا به دلیل مصدومیت 

فصل اول حضور این بازیکن در بارسلونا با مصدومیت از ناحیه همسترینگ سپری شد. اولین مصدومیت او از 31 جولای تا 29 سپتامبر 2014 طول کشید و بارسلونا در این مدت 18 بازی را بدون فرمالن برگزار کرد. اندکی بعد و در روز 9 اکتبر مدافع بلژیکی دوباره مصدوم شد و تا اول می 2015 فرصت بازی را از دست داد؛ به عبارت ساده‌تر 42 بازی آبی اناری‌های بارسلونا بدون این که فرمالن حتی یک دقیقه در این تیم بازی کند، برگزار شد! 

 

بیوگرافی توماس فرمالن
بیوگرافی توماس فرمالن

توماس فرمایلن ، زننده گل پیروزی مقابل مالاگا

وقتی توماس فرمالن در فصل 16 - 2015 در رقابت‌های لالیگا دو بازی انجام داد و حتی در دیدار مقابل مالاگا گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند، به نظر می‌آمد که روزهای تلخ او در کاتالونیا به پایان رسیده است. خودش در آن زمان گفت:

من از درگیر شدن در نبردهای تک به تک هراسی ندارم و به بهترین فرم خود نزدیک شده‌ام. بالاخره احساس می کنم که بازیکن بارسلونا هستم. بازی سوپرکاپ خوب پیش نرفت اما از اینکه در دو بازی لیگ از ابتدا به میدان رفته‌ام خوشحالم.

توماس فرمایلن و فتح سه گانه بدون انجام بازی !

اما مصدومیت‌های او قرار نبود تمام شود. در 14 سپتامبر او صدمه دید و تا 19 اکتبر، در 7 بازی غایب بود. پس از آن به میادین بازگشت و اندکی بعد، از 11 آوریل تا 9 می 2016 مصدوم شد و 6 بازی دیگر نیز بدون فرمالن برگزار شد. آن‌گاه یک مصدومیت جزئی از دوم تا نهم ژوئن به سراغ او آمد. البته این بازیکن 183 سانتی‌متری در بردن جام مشکلی نداشت و بارسا در تمام این مدت جام‌ها را یکی پس از دیگری درو کرد. نام مدافع بلژیکی در بین نفراتی است که سه گانه سال 2015 را به دست آورده‌اند !

thomas-vermaelen
توماس فرمالن

توماس فرمایلن و تنها 9 بازی در رم

فصل 17 - 2016 فصلی بود که بارسا تصمیم گرفت این مدافع را به صورت قرضی به رم ایتالیا واگذار کند. اما فرمالن در رم هم آن قدر مصدوم شد که فقط 9 بار به میدان رفت. ابتدا از 8 سپتامبر تا 21 نوامبر طی 74 روز ، 15 بازی را از دست داد. پس از آن، از دوم تا دوزادهم ژانویه مصدوم بود و در فوریه نیز با مصدومیتی سه روزه از ششم ماه رو به رو شد تا مجموعاً 17 مسابقه رم بدون او انجام شود. آن‌گاه دوران حضور قرضی توماس در رم خاتمه یافت‌.

توماس فرمایلن و انتقال به ویسل کوبه

توماس فرمالن در 27 جولای 2019 با بستن قراردادی 2 و نیم ساله به باشگاه ویسل کوبه پیوست و برای این تیم 45 بازی انجام داد و یک گل به ثمر رساند.

خداحافظی توماس فرمایلن از بازی

در نهایت توماس فرمالن پس از انجام مجموعاً 308 بازی برای باشگاه‌های مختلف و 85 بازی برای تیم ملی بلژیک، در تاریخ 21 ژانویه 2022 از بازی در زمین‌های فوتبال کناره‌گیری کرد و بازنشستگی او اعلام شد. از آن پس، فرمالن به نوان دستیار مربی در تیم ملی بلژیک مشغول به فعالیت است.

بیوگرافی توماس فرمالن
بیوگرافی توماس فرمالن

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی توماس فرمالن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی توماس فرمالن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.