زمان مطالعه: 1 دقیقه
چربی سوزی با مواد غذایی

چربی سوزی با مواد غذایی

اگر می‌خواهید تا عید و سال نو خوش‌اندام‌تر شوید و یا نگران خرید لباس جدید هستید پس با این بخش با ما باشید.

یکی از مشکلات زندگی شهرنشینی، چاقی و اضافه وزن است. در این قسمت از نکات تغذیه آسمونی با ما باشید تا به معرفی چند ماده غذایی بپردازیم که می تواند به چربی سوزی بدن کمک کند. البته این را هم بدانید در کنار این مواد غذایی، ورزش هم لازم است.

این مواد غذایی، چربی‌های بدن را به طور طبیعی می‌سوزاند
مواد غذایی چربی‌ سوز

دارچین

دارچین بر اساس تحقیق کارشناسان تغذیه، سطح قند خون را تثبیت می‌کند و اشتها را به‌خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع دو مهار می‌کند.

فلفل تند

فلفل حاوی یک ماده شیمیایی به نام کپسایسین است که برای جلوگیری از اشتها و افزایش سرعت سوخت و ساز مفید به نظر می‌رسد.

چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز به از دست دادن وزن و تحریک بدن برای سوزاندن چربی کمک می‌کند. روزانه 4 تا 6 فنجان چای سبز به علاوه 180 دقیقه ورزش هوازی در هفته به از دست دادن چربی کمک زیادی می‌کند.

گریپ‌فروت

خاصیت چربی‌سوزی جادویی ندارد اما به شما در داشتن احساس سیری کامل کمک می‌کند و دلیلش هم این است که گریپ‌فروت حاوی فیبر محلول است و طول می‌کشد که هضم شود. یک لیوان آب گریپ‌فروت قبل از غذا اگر میل شود، احساس سیری می‌دهد و شما کالری کمتری در طول غذا خوردن دریافت می‌کنید.

هندوانه

خوراکی‌های غنی از آب فضای بیشتری از روده را اشغال می‌کنند و سیگنال‌هایی در بدن ایجاد می‌شود که غذا به اندازه کافی دریافت شده است. بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات خام سرشار از آب و مواد مغذی و کم‌کالری هستند.

گلابی و سیب

این دو میوه نیز حاوی آب فراوان و فیبر هستند و به احساس سیری کمک می‌کنند.

گردو و بادام

گردو، بادام و کلا میوه‌های صدفی یا پوسته‌دار باعث آب شدن چربی‌های دور شکم می‌ شوند. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند که مغزها و کلا میوه‌های پوسته‌دار تاثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی که در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید. دلیلش هم این است که این میوه‌ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند که قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به کاهش وزن کمک کنند.

ماهی آزاد

به عقیده‌ محققان امگا 3 ماهی باعث کاهش توده‌ چربی بدن می‌شود. البته تاکنون به‌درستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مکانیسمی به کاهش چربی‌ها کمک می‌کنند. محققان در جریان بررسی‌های خود مشاهده کردند که امگا 3 با اشتهای زیادی مقابله می‌کند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسیدهای چرب گرسنگی به سراغتان نمی‌آید.

شیر کم‌چرب

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که کلسیم یک تاثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و همچنین ماست منبع فوق‌العاده‌ کلسیم هستند.

 

نظر خود را درباره «چربی سوزی با مواد غذایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره چربی سوزی با مواد غذایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.