فیلم سرخپوست، ساخت سال 98 و اما پیرامون اتفاقاتی در سال 1346 است. این فیلم با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، روی پرده ی سینما ها رفت. همه ی ما وقتی اسمی از نوید محمدزاده میبریم، توقع شخصیت پردازی عصبی و پرخاشگری را داشتیم! تا این لحظه. این بار با بازی درخشان محمدزاده، در کارنامه ی بازیگری اش موردی جدید ثبت شد. نوید محمدزاده در ایفای نقش به عنوان شخصیت اول داستان، نعمت جاهد، سرگردی با تجربه، جدی و باتدبیر اما آرام و درونگرا روی دیگری از توانایی اش در بازیگری را به ما نشان میدهد.

حالا علاوه بر بازی فوق العاده ی نوید محمدزاده این فیلم چه نکات مثبت دیگری دارد؟

آنچه که در سینمای ایران کمتر به آن توجه میشود، نورپردازی مناسب و استفاده از قاب های مناسب است. این فیلم با وجود آنکه تنها دومین اثر کارگردانش، آقای نیما جاویدی میباشد، تمام نکات تکنیکال ساخت یک فیلم درش رعایت شده. نورپردازی ها به گونه ای هستند که شما اگر در سینما آن را تماشا کنید، کاملا صحنه ها را حس خواهید کرد و در آن غرق میشوید انگار که واقعا با آنها وسط صحنه در فیلم و آنجا هستید! چنین اتفاقی در کمتر فیلمی می افتد.


موسیقی متن این فیلم توسط رامین کوشا ساخته شد که آهنگساز ایرانی تبار ساکن امریکاست و با هالیوود نیز همکاری کرده است. میتوانید حدس بزنید که موسیقی متن باقدرت و به موقع چه تاثیری بر بیننده خواهد گذاشت. لازم به ذکر است بدانید که از موسیقی متن بی رویه استفاده نشده ولی دقیقا وقتی که لازم است شما را دگرگون میکند!

نیما جاویدی، کارگردان فیلم موفق ملبورن نیز بوده و بعد از پنج سال با ساخت سرخپوست بار دیگر خودی نشان داده است. موضوع جالب این است که فیلمنامه ی خوب و درگیرکننده ی سرخپوست توسط خود جاویدی نوشته شده است و از چند دقیقه ی اول فیلم به بعد شما قادر به بیرون آمدن از فضای چنین فیلمنامه و داستانی نخواهید بود.

و اما داستان چیست؟

اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید قبل از دیدن فیلم چیزی از آن بدانید که این قسمت را رد کنید، اما آسمونی هم خلاصه را خوانده و هم فیلم را دیده و حالا کمی هم به شما معرفی اش میکند.

این فیلم در رابطه با یک زندانی است به نام احمد سرخپوست و سرگرد نعمت جاهد، رییس زندان، و یک مددکار زندان، سوسن کریمی، که بعداً به داستان میپیوندد. نعمت جاهد در شرف ترفیع گرفتن است اما برای زندانی که ریاستش را به عهده دارد به خاطر مجاورت با فرودگاه، حکم تخریب داده اند و قرار است زندانیان را منتقل کنند به یک زندان جدید که حدس بزنید چه کسی میان زندانیان انتقالی نیست! احمد سرخپوست. سرخپوست در زندان مخفی میشود و جاهد و نیروهایش را به شدت به چالش میکشد. به طوریکه مجبور به جستجوی عمیقی در همه جای این زندان قدیمی میشوند.

به طور کلی سرخپوست به همه ی جوانب هنری و حتی جوانبی از هنر که مربوط به ساخت یک فیلم نمیشود پرداخته و این نشان دهنده ی درک بالای تمام عوامل این فیلم است و حتی به گفته ی منتقدان "جای چنین اثر درخشانی در سینمای ایران خالی بود."

اما نکته ی ناراحت کننده ای که درباره ی این فیلم وجود دارد این است که قبل از شیوع کرونا و وقتی قبل از اینکه این فیلم بر پرده های سینما بود، تعداد سانس های کمی برایش در نظر گرفته بودند و درخواست و تقاضای بیننده ها بیشتر از عرضه بود! که این هم خود گویای کیفیت ساخت یک فیلم است، اما بسیار ناراحت کننده است.

اما خبر خوب این است که شما به صورت قانونی میتوانید همین فیلم را در آسمونی خریداری کنید، ببینید و به پیشروی صنعت فیلم در این بازه از زمان کمک کنید.

لینک دانلود با کیفیت 720 مناسب برای نمایش خانگی

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فیلم سرخپوست و کم بودن تعداد سانس های سینما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فیلم سرخپوست و کم بودن تعداد سانس های سینما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.