نقد فیلم سرخپوست : با مهربانی هم می‌شه جهنم رو اداره کرد
نقد فیلم سرخپوست : با مهربانی هم می‌شه جهنم رو اداره کرد

نقد فیلم سرخ پوست اختصاصی آسمونی نقد از نجیبه نعمتی نویسنده و منتقد سینما

کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی فیلم سرخ پوست همراه می‌گردد. تعلیق و پیچ و خم های دراماتیک در ساختار فیلم مشهود است. خرد پیرنگ های آن نیز به جا و در جای مناسب قرار دارند. ایفای نقش سرگرد نعمت جاهد را نوید محمدزاده بر عهده دارد. بازیگری که نشان از تیز هوشی و همذات پنداری دارد و می‌تواند هر نقشی را پذیرا باشد. بازیگری نوید محمد زاده در این فیلم با شاهین مغزهای کوچک زنگ زده تفاوت زیادی دارد. سرگردی تمیز و آراسته که نشان می‌دهد قدرت و شهامت آن را دارد تا در هر نقشی خوب بدرخشد. سرگردی سخت گیر و خشن که کوچکترین تخلفی را برنمی‌تابد و مورد نفرت زندانیان و حتی همکارانش است در نهایت مقابل عشق، پیچ و خم ابرویش مهم است. زمانی که دریچه قلبش را به روی عشق می‌گشاید در زندان متروک موسیقی پخش می‌کند. نقاط عطف اول و دوم فیلم با ورود مدکار که نقش آن را پریناز ایزدیار بر عهده دارد و مشخص شدن نقش او در فرار زندانی همراه است.

the-warden-criticism
the-warden-criticism

فیلم سرخ پوست در یک لوکیشن که همان زندان قدیمی و دور افتاده است اتفاق می‌افتد. چوبه دار نشانه‌ای است که از همان ابتدای فیلم و حتی پیش از آن در تیتراژ فیلم رد پای خود را در ذهن مخاطب بر جای می‌گذارد. انتقال چوبه دار به زندان جدید بزرگترین دغدغه سرگرد محسوب می‌شود؛ اما فرار زندانی که نمی‌خواهد طعمه همین چوبه دار گردد روند تعلیق و معمای داستان را قلم می‌زند. چوبه دار در روند فیلم به عنوان یک نشانه قوی تکرار می‌شود. در انتها این چوبه دار که سرخپوست محکوم به مرگ با آن است به عنوان مهمترین عامل آزادی زندانی در می‌آید. بازی پریناز ایزدیار در فیلم نیز از جمله موارد بارز این فیلم محسوب می‌گردد. مددکاری که اعتقاد دارد با مهربانی حتی می‌شود جهنم را نیز اداره کرد. روند فیلم هر چند ماجرایی و بر پای تعقیب و گریز است اما تمامی آنها در خمیره عشق قرار می‌گیرند این عشق است که روند داستان را به پیش می‌برد. مردی بی عاطفه که به دنبال قانون و اجرای حکم است تغییر می‌کند. عوض می‌شود. زمانی که حکم جدیدش به عنوان رییس شهربانی را در جیب خود به همراه دارد تغییر شخصیتش رقم می‌خورد. درگیرهای درونی و بیرونی سرگرد نعمت جاهد حساب شده و به جاست. تغییری که زمانی که بالاخره سرخ پوست را در محفظه بسیار کوچک تعبیه شده در چوبه دار می‌یابد امکان فرار را برای او فراهم می‌سازد. طراحی لباس این فیلم از جمله مواردی است که حائز توجه و اهمیت است. فیلم سرخپوست فیلمی است که می‌شود بارها آن را دید. اختصاصی آسمونی نقد از نجیبه نعمتی نویسنده و منتقد سینما ؛ کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم سرخپوست : با مهربانی هم می‌شه جهنم رو اداره کرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم سرخپوست : با مهربانی هم می‌شه جهنم رو اداره کرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.