شیرین ترین لحظه برای فوتبال دانمارک در جام جهانی ; گلزنی پس از 16 ثانیه!
شیرین ترین لحظه برای فوتبال دانمارک در جام جهانی ; گلزنی پس از 16 ثانیه!

شیرین ترین لحظه برای فوتبال دانمارک در جام جهانی / اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

گلزنی پس از 16 ثانیه!

 

به گزارش آسمونی ، یک بازیکن فوتبال چند دقیقه بعد از ورود خود به زمین مسابقه می تواند خود را با شرایط تیم وفق داده و آماده گلزنی شود؟ پاسخ این سوال برای ابه ساند بازیکن سابق دانمارک حتی به عدد یک هم نمی رسد!

the-sweetest-moment-for-danish-football
the-sweetest-moment-for-danish-football


این ماجرای شگفت انگیز در جام جهانی 1998 رخ داد. به گزارش آسمونی ، دانمارک در حالی که پیش از این فقط یک بار راهی جام جهانی شده بود، پس از 12 سال مجددا به خانواده مسابقات بازگشت و با برد مقابل عربستان(1-0) و تساوی در مقابل آفریقای جنوبی(1-1)، صعود خود را به دور دوم مسجل ساخت تا باخت(2-1) به فرانسه تاثیری در روند صعود این تیم نداشته باشد. اما حریف این تیم در مرحله یک هشتم نهایی نیجریه بود. تیمی که دو سال پیش از آن، قهرمان فوتبال المپیک شده بود و در جام جهانی هم تنها بعد از دو مسابقه صدرنشینی خود را در گروه مرگ مسابقات قطعی کرد. این دو برد مقابل اسپانیا(3-2) و بلغارستان(1-0) کسب شد. در این شرایط کمتر کسی بختی برای دانمارک قائل بود. اما دانمارکی های سفیدپوش به شکلی استثنائی بازی را آغاز کردند.

شیرین ترین لحظه برای فوتبال دانمارک در جام جهانی ; گلزنی پس از 16 ثانیه!
شیرین ترین لحظه برای فوتبال دانمارک در جام جهانی ; گلزنی پس از 16 ثانیه!


به گزارش آسمونی ، ابه ساند درباره مسابقه توضیحات کاملی می دهد: من در بازی دانمارک مقابل نیجریه در مرحله دوم جام جهانی 1998 و در برابر تماشاگران کم نظیر پاریس به‌میدان رفتم. ما در آن لحظه (2-0) از حریف پیش بودیم. تنها 22 ثانیه از حضور من در زمین می‌گذشت که اتفاقی غیر منتظره رخ داد. تنها 16 ثانیه از آغاز مجدد بازی می‌گذشت که میشل لادروپ یکی آن دریپل‌‌های عرضی منحصر به خود را انجام داد. قبل از آن که او اقدام به پاس‌دادن نماید، من به سمتی دویدم که فوتبالیستها معمولاً خود را در آن فضا قرار نمی‌دهند. اما لادروپ صاحب توپ بود و من به عنوان مهاجم می دانستم که او می‌تواند با توپ جادو کند. زمان بندی من بی‌عیب و نقص بود و وقتی پاس چیپ لادروپ فرود آمد، من با یک ضربه سر آرام، «تاریبو وست» مدافع نیجریه را فریب دادم. او در حالی که می‌دوید، موفق به مهار توپ نشد و توپ خلاف جهت دویدن او حرکت کرد. من هم بلافاصله ضربه‌ای عالی به توپ زدم توپ وارد دروازه شد و نتیجه (3-0) شد.

the-sweetest-moment-for-danish-football
the-sweetest-moment-for-danish-football


مثل رؤیا بود! یک گل رؤیایی!‌ آن دیدار 80 هزار تماشاگر در استادیوم و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در سراسر جهان داشت و به ثمر رساندن گل به آن سرعت، در چنین شرایطی فوق‌العاده بود. آن گل، اولین گل ملی من بود و واقعاً می خواستم خودم را نیشگون بگیرم تا مطمئن شوم خواب نمی‌بینم. از شادی فریاد می‌زدم و انگار داشتم روی ابرها را می‌رفتم. به ثمر رساندن آن گل، رؤیایی بودکه به واقعیت پیوسته بود!

 

به گزارش آسمونی ، دانمارک آن مسابقه را (4-1) برنده شد و در دومین حضور خود در جام جهانی به جمع هشت تیم برتر مسابقات پیوست. اتفاقی که پس از آن هرگز در فوتبال این کشور تکرار نشد!

منبع: اختصاصی آسمونی
نظر خود را درباره «شیرین ترین لحظه برای فوتبال دانمارک در جام جهانی ; گلزنی پس از 16 ثانیه!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شیرین ترین لحظه برای فوتبال دانمارک در جام جهانی ; گلزنی پس از 16 ثانیه! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.