زمان مطالعه: 2 دقیقه
عجیب ترین ال کلاسیکوی تاریخ، به میدان بروید و ببازید!

عجیب ترین ال کلاسیکوی تاریخ، به میدان بروید و ببازید!

وقتی دو تیم همسطح مقابل هم قرار می گیرند، حمایت تماشاگران از یکی از دو تیم، تا چه اندازه می تواند کیفیت بازی آن تیم را بالا برده و در مقابل، باعث افت حریف شود؟

وقتی دو تیم همسطح مقابل هم قرار می گیرند، حمایت تماشاگران از یکی از دو تیم، تا چه اندازه می تواند کیفیت بازی آن تیم را بالا برده و در مقابل، باعث افت حریف شود؟ برای دادن پاسخ این سوال، باید مروری به یکی از عجیب ترین دیدارهای تاریخ فوتبال داشت ؛ دیداری که هرچقدر از زمان برگزاری آن می گذرد، نتیجه اتفاق افتاده در آن، بیشتر به چشم می آید و سوالات زیادی درباره آن مطرح می شود: چرا آن نتیچه عجیب رقم خورد؟

عجیب ترین ال کلاسیکوی تاریخ، به میدان بروید و ببازید!
عجیب ترین ال کلاسیکوی تاریخ، به میدان بروید و ببازید!

همه چیز از شش ژوئن 1943 شروع شد. جایی که دو تیم بارسلونا و رئال مادرید  در نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل هم قرار گرفتند. ورزشگاه لس کورتس 32800 هوادار بارسا را در خودش جا داده بود و آنها امیدوار بودن بارسلونا در بازی رفت، تکلیف تیم صعود کننده را مشخص کند. وقتی بازی تمام شد، روی تابلوی ورزشگاه، نتیجه 3 بر صفر به سود کاتالان ها دیده می شد. رئال به هر سه گل بارسا معترض بود. به نظر مادریدی ها، قبل گل اول بارسا، خطایی روی رئالی ها شده بود، گل دوم اصلا پنالتی نبود و سومین گل بارسا هم آفساید بود. بازی محکم و خشن رئال در طول بازی و اعتراض آنها به داور، باعث شد که هواداران بارسا، با سوتهای ممتد خودشان، به شدت به آنها اعتراض کنند. « ادواردو تئوس» دروازه بان اسبق رئال که خبرنگار شده بود، عبارت« دیگ جوشان» را برای استادیوم لس کورتس به کار برد. او از هوادارای رئال خواست که یک هفته بعد، از بارسایی ها انتقام بگیرند و برخوردی مشابه با آنها داشته باشند.

روسای رئال هم فقط از هواداران خواستن کاری نکنند تا خوشنامی تیم آنها و پایتخت، بدنام شود. در مقابل، به هواداران گفته شد، هر کدام از آنها که بلیت هایشان را به ال کلاب( مرکز گردهمایی های رئال) ببرند، یه سوت مجانی هدیه می گیرند.

وقتی بارسایی ها وارد استادیوم شامارتین شدن، با هواداران خشمگینی روبه رو شدند که همه سوت در دهان، آماده انتقام بودند. صدای سوتها کر کننده بود، از طرف دیگر، محوطه جریمه بارسلونا پر شده بود از سکه های 5 سنتی و 10 سنتی. وقتی بازیکنان بارسلونا کنار زمین می رفتند تا اوت پرتاب کنند، هواداران نزدیک خط کنار زمین، با آن بازیکن درگیر می شدند و به سمتش بطری آب پرت می کردند. حتی یک بار به سمت سوسپِدرا- یکی از بازیکنای بارسا- شیشه پرتاب کردند.

در چنین شرایطی رئال در نیم ساعت اول بازی، دو گل زد و کمی بعد هم خوزه کورونا مدافع بارسا به دنبال یک تکل، هم اخراج شد و هم فرصت داد تا رئالی ها به گل سوم برسند. اما عجیب ترین یک ربعه تاریخ ال کلاسیکو در پیش بود.

the-strangest-elclasico-in-history
the-strangest-elclasico-in-history

بازی کاملا از دست بارسا خارج شده بود و رئال هم مهارنشدنی می نمود. دقیقه 31 گل چهارم زده شد، دو دقیقه بعد گل پنجم و در دقیقه های 39، 43 و 44 هم گلهای بعدی یکی پس از دیگری زده شد. نتیجه نیمه اول(8-0) به نفع رئال به پایان رسید.

جو ورزشگاه شامارتین، طوری بود که بارسایی ها تصمیم گرفتند برای نیمه دوم، داخل میدان نروند. اما سرهنگی وارد رختکن شد و تهدید کرد که: یا بروید زندان، یا بروید داخل میدان، بازی کنید و ببازید!

رئال در نیمه دوم، سه گل دیگر زد و اختلاف را به 11 رساند. در ادامه بارسلونا در آخرین دقیقه بازی، نتیجه را (11-1) کرد. مادریدی ها با حذف بارسلونا، به فینال رسیدند اما تو ورزشگاه متروپولیتانو، با تک گل « تلمو زارا» در وقتهای اضافی، مغلوب اتلتیک بیلبائو شدند.

نتیجه(11-1) به مرور تبدیل به یک افسانه شد. به طوری  که هنوز هم هواداران بارسا، آن را یک مسابقه کاملا سیاسی می دانند.

اما واقعیت این بود که فقط به هواداران رئال، فرصت انتقام داده شد و آنها هم به خشن ترین شکل ممکن، از کاتالان ها انتقام گرفتند. 

نظر خود را درباره «عجیب ترین ال کلاسیکوی تاریخ، به میدان بروید و ببازید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین ال کلاسیکوی تاریخ، به میدان بروید و ببازید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.