زمان مطالعه: 1 دقیقه
عجیب ترین جام ویترین پرسپولیس

عجیب ترین جام ویترین پرسپولیس

پرسپولیس این روزها قدرت مطلق فوتبال ایران است. تیمی که در چهار سال اخیر، چهار بار پیاپی قهرمان لیگ، یک بار فاتح جام حذفی و سه بار برنده سوپرکاپ ایران شده است
 

پرسپولیس این روزها قدرت مطلق فوتبال ایران است. تیمی که در هفت سال اخیر، شش بار قهرمان لیگ، دو بار فاتح جام حذفی و چهار بار برنده سوپرکاپ ایران شده، در آسیا هم دو بار فینالیست شد و نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد. 

با این حال کمتر از یک دهه قبل، شرایط سرخپوشان به کلی از اوضاع فعلی آنها متفاوت بود. پرسپولیس یک دهه بود که لیگ را فتح نکرده بود و تنها افتخارات این تیم به جام حذفی ایران محدود می شد. جام حذفی و تورنمنتی به نام « جام ولایت»

در سال 1389 در جهت تقویت باشگاه های لیگ برتری استان تهران شامل استقلال، پرسپولیس، سایپا، راه آهن، نفت و استیل آذین پیشنهاد شد تا قبل از شروع مسابقات لیگ برتر باشگاه های مذکور در تورنمنت دوستانه ای تحت عنوان «جام ولایت» با یکدیگر به رقابت بپردازند. تا آمادگی مطلوبی پیدا نماید. به همین خاطر، جلسات مشترکی در دفتر مدیرکل تربیت بدنی استان تهران با حضور مسوولان تیم ها برگزار شد و مقرر گشت تا اولین دوره مسابقات تنها تیم های داخلی حضور یابند.

در نخستین دوره جام ولایت که با حضور 6 تیم در دو گروه برگزار شد تیم امید کشورمان قهرمان شد و عنوان نایب قهرمانی به سایپا رسید.

در دومین دوره قرار شد تیم های پرسپولیس و استقلال تهران، ناسیونال پاراگوئه و کورینتیانس برزیل در رقابت ها شرکت کنند. با توجه عدم حضور نماینده برزیل مسابقات با حضور سه تیم از دوازدهم لغایت شانزده آبان 1390 در استادیوم آزادی برگزار شد. در اولین روز تیم پرسپولیس با پنالتی هادی نوروزی و در حضور 400 تماشاگر ناسیونال پاراگوئه را شکست داد. دو روز بعد ناسیونال در حضور 200 تماشاگر استقلال را با تک گل تکسیرا شکست داد. درآخرین روز تیم های پرسپولیس و استقلال در برابر 20000 تماشاگر به مصاف هم رفتند که در این مسابقه پرسپولیس دو بار در دقایق 6 و 46 توسط هادی نوروزی از استقلال پیش افتاد. اما استقلال در دقایق 33 و 70 توسط آرش برهانی و حنیف عمران زاده به گل تساوی دست یافت. با تساوی 2-2 دو تیم، تیم پرسپولیس فاتح جام ولایت شد.

از نکات جالب توجه این تورنمنت، این بود که نماینده پاراگوئه حتی تا پایان تورنمنت و مشخص شدن جایگاه خود در این مسابقات نیز در ایران نماند و بلافاصله پس از بازی دوم خود، با جامی که به عنوان یادبود از مسوولان برگزاری بازیها گرفت، ایران را ترک کرد.

جام ولایت نیز پس از آن هرگز برگزار نشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «عجیب ترین جام ویترین پرسپولیس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره عجیب ترین جام ویترین پرسپولیس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.