زمان مطالعه: 1 دقیقه
ارتباط افسردگی و تماشای زیاد تلویزیون

ارتباط افسردگی و تماشای زیاد تلویزیون

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد تماشای بسیار زیاد تلویزیون با احساس تنهایی و افسردگی در افراد مرتبط...

نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد تماشای بسیار زیاد تلویزیون با احساس تنهایی و افسردگی در افراد مرتبط است.

watch-tv
watch-tv

اگرچه برخی افراد بر این باورند که تماشای بیش از حد تلویزیون یک اعتیاد بی ضرر است، اما یافته های مطالعه‌ای جدید نشان می دهد که دیگر نباید با این دید به تماشای تلویزیون بنگریم بلکه می‌تواند از علایم افسردگی باشد.

در این تحقیق بیش از 300 نفر که بین 18 تا 29 سال سن داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند. محققان از این افراد سوالاتی درباره عادات تماشای تلویزیون و همچنین حالات روحی آنها پرسیدند.

هرچه افراد تنها تر و افسرده‌تر بودند، احتمال اعتیاد آنها به تماشای تلویزیون بیشتر بود. به گفته محققان دانشگاه تگزاس افرادی که اعتیاد به تماشای زیاد تلویزیون دارند تلاش دارند با این کار ذهن خود را از افکار و احساسات منفی منحرف کنند.

این پژوهشگران همچنین دریافتند افرادی که بر خود کنترل کمتری دارند، نیز احتمال بیشتری دارد عادت به تماشای بیش از حد تلویزیون داشته باشند. این افراد با وجود آنکه می‌دانند کارهای زیاد دیگری دارند که باید به اتمام برسانند، اما قادر به متوقف کردن تماشای برنامه‌های تلویزیونی نیستند.

خستگی بدنی و چاقی از دیگر عوارض سلامتی مرتبط با تماشای بیش از حد تلویزیون هستند که می‌توانند دلیلی برای نگرانی باشند. هنگامی که اعتیاد به تماشای تلویزیون شدیدتر شود، افراد ممکن است به تدریج نسبت به شغل و وظایفی که به عهده دارند و همچنین روابط خود با دیگران دچار غفلت شوند. حتی با آنکه این افراد می دانند که نباید اینگونه رفتار کنند اما نمی‌توانند دربرابر میل به تماشای پشت‌ سر هم قسمت‌های مختلف برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی مقاومت کنند.

نتایج این تحقیقات یک قدم دیگر به طرف روشن شدن بیشتر این موضوع است که تماشای بیش از حد برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیونی، یک عارضه اجتماعی و رسانه‌ای مهم است که باید به آن توجه بیشتری شود.

 

نظر خود را درباره «ارتباط افسردگی و تماشای زیاد تلویزیون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ارتباط افسردگی و تماشای زیاد تلویزیون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.