زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب شبح اپرا

کتاب شبح اپرا

شبح اپرا شاهکار گاستون لورو، نویسندۀ فرانسوی، ماجرایی عاشقانه و البته پر از هراس و دلهره است؛ مردی که چهرۀ خود را از دست داده با نقابی در یک تماشاخانه همانند شبحی به سر می‌برد و یکی‌یکی کسانی را که به نوعی در سرنوشت او نقش داشته‌اند از سر راه برمی‌دارد و در این  میان ماجرایی عاشقانه نیز شکل می‌گیرد.
کتاب شبح اپرا
کتاب شبح اپرا
شبح اپرا

شبح اپرا (به فرانسوی: Le Fantôme de l'Opéra)، (به انگلیسی: The Phantom of the Opera) رمانی است نوشته نویسنده فرانسوی گاستون لورو (Gaston Leroux). این داستان در آغاز از 23 سپتامبر 1909 تا 8 ژانویه 1910 به صورت زنجیره‌ای در روزنامه گلوآ (Le Gaulois) به چاپ رسید و پس از آن به صورت کتاب منتشر شد.

این رمان در آغاز فروش بسیار کمی داشت و حتی در سده بیستم مدت‌ها تجدید چاپ نیز نشد اما بعدها که از روی داستان آن، نمایش‌ها و فیلم‌های متعددی ساخته شد تبدیل به رمان و داستانی مشهور شد.

داستان این رمان مربوط به فردی است با نبوغ اما با صورتی آسیب‌دیده که اریک نام دارد و به خاطر عشقی که به یکی از آوازه‌خوان‌های زن اپرا دارد دست به ارعاب اپرای گارنیه پاریس می‌زند تا موجبات پیشرفت آوازه‌خوان محبوبش را در کار اپرا فراهم آورد.

«کاستون لورو» کتاب «شبح اپرا» را در قالب ژانر وحشت و با درون مایه ای از درام به نگارش درآورده و «مرتضی آجودانی» آن را با قلمی ساده و روان ترجمه و روایت کرده است. رمان «شبح اپرا» از آثار کلاسیک ادبیات داستانی جهان محسوب می شود که مطالعه اینگونه از آثار برای گروه سنی «نوجوان و جوان» بسیار دشوار است، به همین منظور برخی از مترجمان تلاش می کنند تا این آثار را با بازنویسی مجدد، با زبانی ساده و روان برای مخاطبان بیان کنند. «گاستون لورو» رمان کلاسیک «شبح اپرا» را در قرن نوزدهم به نگارش درآورده و سپس «دینا نم» آن را برای مخاطبان نوجوان بازنویسی کرده است که مخاطبان با مطالعه آن نیز با بخشی از علائق مردم فرانسه در سال 1900 میلادی آشنا می شوند. مضمون اصلی این داستان به «شبحی» اختصاص دارد که افراد در وهله نخست آن را قبول ندارند اما با ایجاد وقایع و حوادث های گوناگون، او را باور می کنند چراکه در برخی از بخش های این اثر نامه هایی از شبح نیز مشاهده می شود.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کتاب شبح اپرا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کتاب شبح اپرا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.