زمان مطالعه: 4 دقیقه
فشرده ترین لیگ تاریخ فوتبال

فشرده ترین لیگ تاریخ فوتبال

در فصل جاری فوتبال انگلیس که شاهد فاصله حیرت انگیز لیورپول صدرنشین با سایر تیمهای حاضر در لیگ برتر انگلیس هستیم، بیشتر از هر زمانی پی به اهمیت امتیازها در مساب
آرسنال و منچستر سیتی
آرسنال و منچستر سیتی

آرسنال و منچستر سیتی

اختصاصی آسمونی / مهدی زارعی

16 امتیاز، فاصله قهرمان و قعرنشین! در فصل جاری فوتبال انگلیس که شاهد فاصله حیرت انگیز لیورپول صدرنشین با سایر تیمهای حاضر در لیگ برتر انگلیس هستیم، بیشتر از هر زمانی پی به اهمیت امتیازها در مسابقات لیگ می بریم. هرچند هر مسابقه بیشتر از 3 امتیاز برای تیم برنده ندارد اما به لطف همین سه امتیازها بود که لیورپول از منچسترسیتی و لستر نزدیک ترین رقبای خود بیش از 20 امتیاز فاصله گرفت و قهرمانی خود را مدتها پیش از تعطیلی لیگ، تقریبا قطعی کرد. 16 امتیاز فاصله قهرمان و تیم بیست و دوم با این وجود تعیین قهرمان لیگ فوتبال همواره این قدر آسان نبوده است. در فوتبال انگلیس بارها و بارها مشخص شدن قهرمان به روزهای پایانی لیگ کشیده شده و همین فشردگی را می توان در قعرجدول و جدال برای بقا نیز در ادوار مختلف مشخص کرد. اما در بین تمام ادوار لیگ انگلیس- و سایر لیگها فوتبال- کمتر مسابقاتی را می توان همچون فصل 38-37 فشرده دید. اندکی قبل از آن که جنگ جهانی دوم فوتبال را در سراسر اروپا تعطیل کند، انگلیسیها شاهد یکی از نفس گیرترین مسابقات تاریخ فوتبال خود بودند. جایی که فاصله قهرمان لیگ و تیم قعرنشین جدول تنها 16 امتیاز بود و با احتساب دو امتیاز برای هر برد در آن روزگار، مثل این می ماند که امروز در جدولی 22 تیمی، فاصله قهرمان و تیم بیست ودوم تنها 24 امتیاز باشد!

فوتبال انگلیس
فوتبال انگلیس

فوتبال انگلیس جرقه هایی از قهرمان لیگ 38-37 مملو از نتایج عجیب بود. از جمله برد خارج از خانه منچسترسیتی مقابل دربی کانتی. سیتیزن ها که مدافع عنوان قهرمانی بودند در روز 29 ژانویه 1938 با نتیجه (7-1)میزبان خود را در هم کوبیدند. عجیب این بود که من سیتی در طول صل تنها در دو مسابقه خارج از خانه خود پیروز شده بود و در آن فصل 20 مسابقه خود را به رقیبان واگذار کرد. به این ترتیب سیتی در پایان فصل با تنها 36 امتیاز از آخر دوم شد و دربی کانتی که در خانه این تیم هم(6-1) مغلوب شده بود، در پایان لیگ در مکان چهاردهم ایستاد. آن هم فقط با 4 امتیاز بیشتر یعنی 40 امتیاز! 15 امتیاز برای نایب قهرمانی در هفته های پایانی لیگ و در روز 15 آوریل 1938 هم ولوورهمپتون بهترین برد این دوره مسابقات را به دست آورد و در خانه(10-1)در برابر لسترسیتی پیروز شد. مسابقه رفت دو تیم(1-1) خاتمه یافته بود. ولوورهمپتون در خانه عملکردی فوق العاده داشت و 11 برد و 8 تساوی و 2 باخت به دست آورده بود. اما عملکرد متوسط این تیم در خارج از خانه شانس قهرمانی را از گرگ ها گرفت. 9 برد، 3 تساوی و 9 شکست ماحصل تلاش ولوورهمپتون در خارج از خانه بود تا این تیم با کسب 51 امتیاز به کار خود خاتمه دهد. هرچند امتیاز گرگها تنها 15 امتیاز از قعرنشین لیگ بیشتر بود اما همین فاصله برای نایب قهرمانی این تیم کفایت می کرد!

هواداران فوتبال انگلیس
هواداران فوتبال انگلیس

هواداران فوتبال انگلیس 19 پله و 13 امتیاز تیم وست برومویچ آلبیون در خانه خود آمار 10 برد و 5 تساوی را برجای گذاشت که این آمار تنها 2 امتیاز کمتر از پرستون بود که 9 برد و 9 تساوی را در خانه خود کسب کرده بود. اما شرایط دو تیم در خارج از خانه متفاوت از هم بود. جایی که وست بروم 14 بار باخت و تنها 4 برد کسب کرد اما پرستون 7 بار برد و 8 تساوی و 6 باخت کسب کرد. همین نتایج سبب شد که پرستون 49 امتیازی شده و در جایگاه سوم جدول قرار گیرد اما وست بروم 36 امتیاز پایین ترین رتبه جدول را از آن خود سازد. 19 پله اختلاف به خاطر 13 امتیاز کمتر! چارلتون اتلتیک هم مثل ساندرلند، پورتموث، گریمسبی تاون و منچسترسیتی ضعیف ترین آمار برد را در خارج از خانه برجای گذاشت و تنها 2 بار برنده شد. اما در خانه خود 14 برد و 5 تساوی برجای گذاشت؛ بلکپول را (4-1) و ولوز را با همین نتیجه در هم کوبید، با 4 گل هادرسفیلدتاون را شکست داد و (5-1) از سد پوتموث گذشت. چارلتون با همین نتایج صاحب 46 امتیاز شد. میدلزبورو هم در حالی 46 امتیاز کسب کرد که در خارج از خانه عملکرد بهتری نسبت به چارلتون داشت و 7 بار صاحب برد شد. هردو این تیم ها تنها 10 امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشتند اما چارلتون چهارم شد و بورو پنجم!

تیم وست برومویچ آلبیون
تیم وست برومویچ آلبیون

تیم وست برومویچ آلبیون نمونه ای از نتایج در میانه جدول، همه چیز فشرده و پایاپای بود. چلسی در خانه(6-1) لیورپول را در هم کوبید؛ لیورپول 4 گل به ساندلند زد؛ استوک سیتی(8-1) دربی کانتی را در هم کوبید، اورتون(3-0) استوک را شکست داد و خود در خانه(3-5) از پرستون شکست خورد. پرستون که در خانه با نتیجه مشابه(4-1) در برابر گریمسبی تاون، دربی کانتی و لیورپول برنده شده بود، در برابر میدلزبورو(2-0) و از آرسنال(3-1) باخت. لیدز(4-0) برنتفورد را برد؛ بیرمنگهام در خانه لستر(4-1) برنده شد و در خانه گریمسبی تاون(4-0) باخت. همه در خانه موفق بودند و در خارج از خانه ناموفق. تا جایی که ضعیف ترین عملکرد در بازیهای خانگی به بیرمنگام تعلق گرفت که 7 مسابقه از 21 دیدار خانگی خود را برد. اما در پایان کار هجدهم شد. پورتموث و گریمسبی تاون در خانه خود صاحب 11 برد شدند اما در پایان کار یکی نوزدهم شد و دیگری بیستم. تک امتیازهای ارزشمند دو تیم برنتفورد و بولتون با 45 امتیاز رتبه های ششم و هفتم لیگ را از آن خود کردند. از میانه جدول وضعیت به شکل حیرت انگیزی فشرده بود. چلسی و لیورپول با 41 امتیاز دهم و یازدهم شدند. بلکپول و دربی کانتی دوازدهم و سیزدهم شدند؛ آن هم با تنها یک امتیاز کمتر! سه تیم اورتون، هادرزفیلد تاون و لسترسیتی هم 39 امتیازی شدند و رتبه های چهاردهم تا شانزدهم را از آن خود کردند. استوک، بیرمنگهام، پورتموث و گریمسبی نیز همگی با 38 امتیاز به کار خود خاتمه دادند! افتخاری دیگر برای توپچی ها سرانجام آرسنال با 52 امتیاز از 42 بازی قهرمانی لیگ را از آن خود کرد. توپچی ها نیز این قهرمانی را مدیون 15 برد و 4 تساوی خانگی خود بودند. زیرا این تیم هم با 6 برد و 9 باخت در خارج از خانه ضعیف عمل کرده بود. کسب 52 امتیاز پنجمین قهرمانی آرسنال را قطعی کرد و این تیم لیست افتخارات خود را در دهه 30 میلادی تکمیل کرد.

نظر خود را درباره «فشرده ترین لیگ تاریخ فوتبال» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فشرده ترین لیگ تاریخ فوتبال فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.