زمان مطالعه: 1 دقیقه
محاسبه سن دقیق از روی تاریخ تولد

محاسبه سن دقیق از روی تاریخ تولد

آیا می دانید از یک اتفاق خاص که تاریخ آن را می دانید چقدر گذشته می گذرد؟ فرمول محاسبه سن بسیار آسان است و در نوع خود می تواند جالب باشد.

با استفاده از فرمول محاسبه سن می توانید سن دقیق ​خود را پیدا کنید. با آسمونی همراه باشید.

محاسبه سن به تاریخ شمسی

تفریق تاریخ دقیق تولد از تاریخ روز گاهی واقعا آسان است. مثلا اگر کسی متولد 20 مهر 1360 باشد سن امروز او با توجه به عملیات زیر 33 سال و 2 ماه(سی روزه) و 10 روز بدست می آید.

روش محاسبه سن دقیق و بلوغ شرعی

اما برای بعضی از حالات باید از روش قرض گرفتن استفاده کرد. مثلا اگر تاریخ تولد انقلاب اسلامی 22 بهمن 1357 است. سن شمسی انقلاب ما عبارت است از:

the-method-of-calculating-age-and-maturity

اگرچه خطای چند روزه برای خیلی ها اهمیتی ندارد اما برای دقت در محاسبه می توان توجه نمود که اگر از ماه برای روز میخواهیم قرض بگیریم باید بررسی کنیم آیا این ماه 30 روزه است یا 31 روزه!

محاسبه روز جشن تکلیف و روز بلوغ شرعی

میزان سن برای بلوغ شرعی را فرموده اند 9 سال تمام قمری برای دختران و 15 سال تمام قمری برای پسران. با توجه به اینکه اکثر مردم ایران تاریخ تولد قمری خود را نمیدانند. روش دیگری برای محاسبه سن قمری ارائه میشود.

دختران: هر سال قمری با سال شمسی تقریبا 11 روز اختلاف دارد. بنابراین دخترانی که دقیقا 9 سال شمسی داشته باشند از 9 سال قمری آنها (بلوغ شرعی) 99 روز گذشته است. پس اگر تاریخ تولد در نیمه اول سال باشد کافیست 3 ماه و 6 روز کم کنیم و اگر در نیمه دوم سال باشد باید 3 ماه و 9 روز کم کنیم.

پسران: نیز 165 روز قبل از 15 سالگی خود به بلوغ میرسند. یعنی 5 ماه و 15 روز زودتر از 15 سالگی شمسی. البته توجه داشته باشید که غیر از سن قمری 15 سال شرایط دیگری نیز برای بلوغ پسران وجود دارد که اکثر پسران طبق آن شرایط زود تر از سن 15 سالگی به بلوغ میرسند (بنابراین پسران موظف هستند چندین سال قبل این شرایط را در رساله های توضیح المسائل بخوانند تا حکم شرعی خود را بدانند.)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محاسبه سن دقیق از روی تاریخ تولد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محاسبه سن دقیق از روی تاریخ تولد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.