اختصاصی آسمونی

نوشته از مهدی زارعی

یک مسابقه فوق العاده حساس چه تاثیری می تواند در بیننده های آن دیدار بگذارد؟

به جزهیجانات ناشی از تماشای دیدار، شاید خیلی ها با دیدن یک مسابقه طرفدار تیمی شوند و به این ترتیب، هواداران تیم پیروز، به این شکل بیشتر و بیشتر شوند.

اما در معدود اوقات، یک مسابقه بزرگ می تواند زندگی یک نفر را به کلی تغییر دهد.

روز 23 آوریل 2003 دیدار برگشت دو تیم منچستریونایتد و رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد. دو هفته قبل، بازی رفت دو تیم در استادیوم سانتیاگو برنابئو با نتیجه( 3-1) به نفع رئال تمام شده بود و شیاطین سرخ، کار سختی برای جبران نتیجه بازی رفت داشتند.

از طرفی، مسابقه برگشت در اولدترافورد به یکی از بهترین بازیهای رونالدوی اورجینال تبدیل شد. مهاجم برزیلی رئال 3 بار تیمش را پیش انداخت اما هر بار یونایتد جبران کرد و بالاخره (4-3) بازی را برد. بردی که البته برای صعود این تیم کافی نبود و کهکشانی های  رئال به نیمه نهایی صعود کردند.

پس از بازی همه از درخشش رونالدو می گفتند و البته نیمکت نشینی دیوید بکهام تا اواسط نیمه دوم. مشخص بود اختلافات او با آلکس فرگوسن به جاهای باریک رسیده و بکهام به زودی از جمع شیاطین جدا می گردد.

مسابقه ای که رومن آبراموویچ را عاشق فوتبال کرد!
مسابقه ای که رومن آبراموویچ را عاشق فوتبال کرد!

اما یک مرد روسی- که این بازی را دیده بود- کاری به رونالدو و بکهام و حتی تیم های برنده و بازنده مسابقه نداشت.

رومن آبراموویچ روز 24 اکتبر 1966 متولد شده بود و تا آن زمان- که سی و شش سال داشت- فوتبال بازی نکرده بود و هیچ علاقه ای هم به فوتبال نداشت. اما دیدن آن مسابقه، ایده جدیدی را در ذهنش شکل داد. او حس کرده بود عاشق فوتبال شده است.

آبراموویچ در کودکی یتیم شده بود و میراثی هنگفت به دست آورده بود. دوست ولادیمیر پوتین، مالک کمپانی میلهاوس و کارخانه استخراج معدن و تولید فولاد اِوراز، حالا می خواست استفاده دیگری از ثروت بی پایانش کند. چرا یک تیم فوتبال نخرد؟

به همین سادگی آبراموویچ تصمیم خود را گرفت. البته چون پول داشت، دلیلی نمی دید که این پول را بیهوده هدر دهد. به همین خاطر ابتدا لیگ مورد نظر خود را انتخاب کرد که پردرآمد ترین لیگ دنیا بود؛ لیگ برتر فوتبال انگلیس.

the-match-that-made-roman-abramovich-fall-in-love-with-football
the-match-that-made-roman-abramovich-fall-in-love-with-football

 

بعد از آن به سراغ تیمی رفت که اولا سهامش آنقدر گران نباشد که اون مجبور شود هزینه وحشتناکی کند؛ دوما آنقدر بدهی داشته باشه که مالکش به دنبال خریدار برای باشگاه مقروض خود باشد.

فقط دو ماه بعد از آن مسابقه منچستر و رئال و به فاصله یک ماه بعد از پایان آن فصل لیگ قهرمانان اروپا، آبراموویچ باشگاه چلسی را از کن بیتس خرید. چلسی اون موقع 75 میلیون پوند بدهکار بود و بیتس نمی دانست با این همه بدهی چه کند؟

اما آبراموویچ به محض ورود به باشگاه، بدهی های آبی های لندن را صاف کرد و بعد از آن بود که ولخرجی هایش شروع شد؛ آن هم به شکلی که تا آن زمان هرگز در فوتبال انگلیس سابقه نداشت و حتی خشم و طعنه مطبوعات انگلیسی را هم به اوج رساند. آنها آبراموویچ را شخصی می دانستند که عقده خرج کردن دارد و برایش مهم نیست چه می خرد و چقدر هزینه می کند؟

اما مرد روسی می خواست چلسی را به بهترین تیم انگلیس تبدیل کند و از این باشگاه هم در آمد داشته باشد. در سال اول ورود به لندن، او 117 میلیون پوند صرف خرید بازیکنان جدید کرد و همین روند را یک سال بعد هم ادامه داد.

مسابقه ای که رومن آبراموویچ را عاشق فوتبال کرد!
مسابقه ای که رومن آبراموویچ را عاشق فوتبال کرد!

به این ترتیب چلسی  که در تمام تاریخش فقط یک بار قهرمان لیگ و سه بار فاتح جام حذفی شده بود، به لطف سرمایه آبراموویچ، 5 بار لیگ و 5 بار جام حذفی را به افتخاراتش اضافه کرد. به علاوه یک لیگ قهرمانان اروپا و یک یورو لیگ و سه بار هم جام اتحادیه.

یک هوادار مولتی میلیاردر تاریخ چلسی را تغییر داد. شاید اگر مسابقه منچستر و رئالِ آن شب، جذاب نبود و حوصله آبراموویچ را سر می برد، سرنوشت چلسی و لیگ برتر انگلیس، تا این حد دستخوش تغییر نمی شد.

نظر خود را درباره «مسابقه ای که رومن آبراموویچ را عاشق فوتبال کرد!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مسابقه ای که رومن آبراموویچ را عاشق فوتبال کرد! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.