زمان مطالعه: 8 دقیقه
انواع مدل های سینک آشپزخانه

انواع مدل های سینک آشپزخانه

خانم های خانه دار به طور مداوم با این سینک ظرفشویی سر و کار دارند، شستشوی ظروف، میوه جات و سبزیجات، آماده...
خانم های خانه دار به طور مداوم با این سینک ظرفشویی سر و کار دارند، شستشوی ظروف، میوه جات و سبزیجات، آماده کردن غذا و بسیاری از کارهای دیگر در سینک صورت می گیرد. پس انتخاب سینک مناسب یک چالش بزرگ برای هر کسی است که قصد ساختن خانه یا تغییر دکوراسیون آن را دارد. پورتال آسمونی در ادامه این مقاله نکات مهمی در انتخاب خرید سینک ظرفشویی و همچنین جدیدترین مدل های سینک ظرفشویی را برای شما کاربران عزیز آسمونی منتشر می کند که در ادامه می بینید.

انواع سینک آشپزخانه 1. سینک با یک لگن بزرگ

مزایا: یک سینک تک عمیق به شما اجازه می دهد به راحتی یک ماهی تابه ی بزرگ را بخیسانید یا بشویید یا مقدار زیادی از مواد غذایی را آماده کنید.

معایب: شستشوی سبزی در این نوع سینک ها در حالی که ظروف کثیف در حال خیس خوردن هستند، نیاز به مهارت دارد.

البته بعضی از تولید کنندگان برای حل این مشکل لوازم اضافی مانند سبد سینک برای این نوع سینک ها تولید کرده اند که امکان انجام هم زمان شستشو و آماده سازی را فراهم می کند.

the-latest-kitchen-sinks21
the-latest-kitchen-sinks21


 

2. سینک با دو لگن در اندازه های متفاوت

مزایا: سینک های دوقلو به شما این امکان را می دهند که کارهایتان مانند شستن ظروف و آماده سازی مواد غذایی را جدا انجام دهید. سینک هایی که اندازه ی لگن آنها متفاوت است به این منظور تولید شده اند که شما کارهایی از قبیل شستن ظروف را در لگن بزرگتر و کارهای دیگر مانند آماده سازی مواد غذایی را در لگن کوچکتر انجام دهید. سینک های دوقلو در صورتی که نخواهید از ماشین ظرفشویی استفاده کنید نیز کارآمد هستند، می توانید در یک لگن آب صابون بریزید و در لگن دیگر آب برای شستشو.

معایب:  شستن و آب کشیدن ماهی تابه های بزرگ در لگن کوچکتر مشکل است.
the-latest-kitchen-sinks2
the-latest-kitchen-sinks2


 

3. سینک با دو لگن هم اندازه

مزایا: این نوع سینک مناسب افرادی است که قرینگی در طراحی را دوست دارند. این سینک همچنین امکان انجام فعالیت های هم زمان (شستشو، آماده سازی و ...) را به صورت جدا فراهم می کند.

معایب: این سینک ها ممکن است برای ماهی تابه های بزرگ، کوچک باشند.
the-latest-kitchen-sinks23
the-latest-kitchen-sinks23


 

4. سینک با سه لگن (دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک با امکان دفع زباله)

مزایا: شما می توانید از لگن دفع زباله به صورت مستقل از سینک استفاده کنید.معایب: در بعضی از مدل های سینک مانند این مدل، شما نمی توانید باقی مانده های غذا را از کانتر به لگن دفع زباله منتقل کنید. این نوع سینک ها چون عریض تر هستند، فضای بیشتری را اشغال می کنند. برای افرادی که می خواهند زباله را از غذا دور نگه دارند، این نوع سینک گزینه ی خوبی است.
the-latest-kitchen-sinks17
the-latest-kitchen-sinks17


انتخاب شکل سینک آشپزخانه

1. سینک روستایی

مزایا: بسیاری از سینک های روستایی، سینک های تک لگنه ی بزرگ و ساده هستند. تفاوت آنها قسمت جلوی متمایز آنها است که بسیاری از مالکان خانه ها می پسندند. سینک های معمولی مقداری عقب تر از لبه ی کانتر هستند اما سینک روستایی خیلی کمتر عقب نشسته است و باعث می شود افراد کوتاه قد تر و کودکان دسترسی راحت تری به آن داشته باشند. اگر سینک روستایی سرامیکی یا چینی انتخاب کنید، برای انتخاب رنگ گزینه های زیادی پیش روی شما است.

معایب: سینک روستایی نوع طراحی دکوراسیون منزل شما را تعریف می کند و قابل تعویض نخواهد بود. اگر تغییر را دوست دارید، گزینه ی مناسبی برای شما نخواهد بود.

2. سینک دوقلوی روستایی

مزایا: این سینک مانند سینک های دوقلوی دیگر است. معایب: این نوع سینک سبک واقعی سینک های تک لگنه ی روستایی را ندارد.

3. سینک با گوشه های گرد

مزایا: بسیاری از خانه داران تمیز کردن سینک های خمیده را آسان تر از سینک های مربعی می دانند. معایب: اگر سبک دکوراسیون آشپزخانه ی شما براق و مینی مال است، این نوع سینک برای آن مناسب نیست.
the-latest-kitchen-sinks8
the-latest-kitchen-sinks8


4. سینک با صفحه ی زه کش توکار

مزایا: این نوع سینک برای زمانی که شما ظرف های زیادی برای شستشو دارید مناسب است. صفحه ی زه کش همچنین امکان خشک شدن میوه ها و سبزیجات را بعد از شستشو می دهد.

معایب: این نوع سینک نیز عریض است و سطح زیادی از کانتر شما را اشغال می کند.

انتخاب متریال سینک آشپزخانه

1. سینک فولادی ضد زنگ

مزایا: این متریال بسیار مقاوم است و به آسانی تمیز می شود.معایب: فولاد می تواند خراشیده شود، اما در فولادهای ضد زنگ رنگ شده امکان پرداخت خراشیدگی ها وجود دارد. بیشتر تولید کنندگان برای اجتناب از خراشیدگی برای کف این سینک ها شبکه های سیمی ارائه می دهند. همچنین اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آن سخت است، لکه هایی که آب ایجاد می کند خود یک معضل است. سینک فولادی بسیار منعطف است و با انواع سبک های دکوراسیون متناسب است – سنتی یا مدرن.
the-latest-kitchen-sinks13
the-latest-kitchen-sinks13


2. سینک چینی

مزایا: این نوع متریال سنتی در آشپزخانه های سبک روستیک زیبا به نظر می رسد. برای افرادی که عاشق رنگ هستند، گزینه های انتخاب بی شمار است.

معایب: سینک های چینی می توانند ورقه شوند و نشانه های سیاه به جا بگذارند. همچنین ماهی تابه های فلزی علامت و خراش سیاه به جا می گذارند که از بین بردن شان سخت است.
the-latest-kitchen-sinks12
the-latest-kitchen-sinks12


3. سینک گرانیتی

مزایا: این متریال که از ذره ها و پلیمرهای گرانیتی ساخته شده، در برابر خراشیدگی و ورقه شدن مقاومت می کند و لکه های آب را نشان نمی دهد.

معایب: ترکیب های گرانیتی با رنگ های روشن تر ممکن است لکه دار شوند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند.
the-latest-kitchen-sinks19
the-latest-kitchen-sinks19


4. سینک از جنس سنگ طبیعی

مزایا: سینک از جنس سنگ طبیعی – رایج ترین نوع آن برای سینک سنگ صابون است – می تواند دقیقا با متریال سطح کانتر شما هماهنگ شود و یک ظاهر یکپارچه و زیبا به آشپزخانه ی شما بدهد.

معایب: این متریال گران است و قابلیت خراشیده و ورقه شدن دارد. ممکن است به پاک کننده های مخصوص نیاز باشد.

لوازم جانبی سینک آشپزخانه

مزایا: تولیدکنندگان سینک با لوازم جانبی بی شماری که دقیقا متناسب با لگن ها ساخته شده اند، باعث بهره وری بیشتر سینک ها شده اند. گزینه ها شامل تخته های برش، کاسه های آماده سازی، جعبه های چاقو، صافی ها و اسباب شستشو هستند. این تجهیزات می توانند کار آماده سازی را مرکزیت و نظم بخشند.

معایب: برای هماهنگی کامل و متناسب بودن همه چیز با هم بهتر است این لوازم را مستقیما از تولیدکننده ها بخرید. اگر با چیزهای اضافی مخالفید، لوازم جانبی سینک برای شما مناسب نیستند.
the-latest-kitchen-sinks5
the-latest-kitchen-sinks5


سینک های خاص برای دکوراسیون آشپزخانه

1. سینک های نظام مند

مزایا: بیشتر تولیدکنندگان درحال ساخت سینک های نظام مند بسیار خاص هستند، مانند سینک گالری. در این نوع سینک ها، همه چیز از شستشو گرفته تا آماده سازی برای پذیرایی در سینک انجام می شود.

معایب: این سینک ها فضای بسیار زیادی از کانتر را اشغال می کنند، اگرچه بخش آماده سازی آن تا حدی این موضوع را جبران می کند.

البته این سینک ها برای استفاده های معمولی مناسب نیستند.

اگر شما از سینک تان برای سرو غذا استفاده می کنید، بهتر است دو تا سینک داشته باشید.

2. سینک با جدا کننده ی کوتاه

مزایا: اگر می خواهید سینک دوقلو داشته باشید و در عین حال به راحتی ماهی تابه ی عریض خود را بشویید، این سینک بهترین گزینه است.

معایب: اگر برای آشپزی به عمق زیاد آب نیاز دارید، این سینک به درد شما نمی خورد.
the-latest-kitchen-sinks11
the-latest-kitchen-sinks11


نکات مهمی در زمان خرید سینک ظرفشویی

1) براق یا مات بودن،

یکی از ویژگی‌های سینک‌های فلزی است که هرکدام ویژگی‌های خودشان را دارند. به‌عنوان نمونه مدل‌های براق کمتر لکه‌های آب را نشان می‌دهند و به سادگی تمیز می‌شوند. ساده یا ضدخش بودن هم یکی دیگر از انتخاب‌های شما هنگام خرید سینک ظرفشویی است. مدل‌های ضدخش برخلاف دیگر مدل‌ها که سطحی صیقلی دارند، پر از دانه‌های ریز است. همین ویژگی مانع از خراش برداشتن سطح سینک می‌شود. البته قیمت این مدل‌ها بالاتر است.
the-latest-kitchen-sinks18
the-latest-kitchen-sinks18


2) سینک‌های ظرفشویی معمولا یک تکه‌اند

و جز قسمت راه‌آب‌رو، برش دیگری ندارند. این مساله باعث می‌شود تا امکان نشت آب تا جایی که ممکن است کاهش پیدا کند. ولی برای اطمینان بیشتر، بهتر است بعد از خرید، یک‌بار سینک ظرفشویی را پر از آب و سپس خالی کنید تا از باز بودن راه‌آب‌رو‌ها مطمئن شوید. برای اینکه با چنین مشکلی مواجه نشوید، باید دقت زیادی در نصب آن داشته باشید. سینک‌های به اصطلاح «روکار»‌ معمولا با نواری فلزی یا چسب‌های آکواریوم به کابینت متصل می‌شوند. با گذشت زمان، اگر کناره سینک آسیب‌ببیند، آب به کابینت زیری نفوذ و دردسر درست می‌کند. به همین دلیل بسیاری اعتقاد دارند که سینک‌ها بهتر است «تو کار» باشند تا این معضل به وجود نیاید.

the-latest-kitchen-sinks1
the-latest-kitchen-sinks1



3) همه سینک‌های استاندارد،

قطعاتی اضافی دارند که شامل تخته مخصوص خرد کردن موادغذایی، درپوش برای راه‌آب‌رو، یک آبکش بزرگ به اندازه دهانه سینک و یک یا دو آبکش کوچک هستند که باید هنگام خرید کالا به شما داده شود.

4) چیزی که شاید کمترین کسی موقع خرید سینک به آن دقت کند،

شیب و مسیر عبور آب در کاسه سینک است. سینک‌های معمولی معمولا سطح صافی دارند بدون هیچ شیبی ولی اگر آشپزخانه شما حتی کمی شیب?دار باشد و از قضا این شیب در خلاف جهت عبور آب برای وارد شدن به راه آب باشد، آن وقت شما دچار مشکلات جدی می‌شوید چون همیشه اندکی آب در کاسه سینک می‌ایستد و به مرور زمان باعث رسوب و خطوط سفید روی فلز می‌شود. پس بهتر است سینک‌هایی را خریداری کنید که در کف آنها مسیری شیبدار برای سرازیر شدن آب به سمت راه آب طراحی شده است.
the-latest-kitchen-sinks9
the-latest-kitchen-sinks9


5) و اما یک نکته درباره اتصالات و لوله‌های سینک.

در گذشته این اتصالات بیشتر فلزی بود و به مرور زمان زنگ می‌زد یا بر اثر سرما و گرمای هوا، ترک برمی‌داشت. اما امروزه این لوله‌ها از پلاستیک تهیه می‌شود؛ زنگ نمی‌زند، انعطاف بالایی دارد و بسیار سبک است. از طرفی قیمت آنها از فلز ارزان‌تر است و با توجه به همه این جوانب، فروش زیادی دارد. اگر روی راه‌آب‌روها درپوش بگذارید و مراقب باشید که ته‌مانده غذا و روغن وارد لوله‌ها نشود، این اتصالات سال‌ها عمر می‌کنند.

6) و نکته آخر صدایی است که هنگام شست‌وشو دراثر برخورد ظروف با کاسه سینک تولید می‌شود.

برخی سینک‌ها دارای پدهای ویژه‌ای برای خفیف‌ترکردن این صدای ناهنجار هستند. در این نوع سینک‌ها، قسمت زیرین کاسه سینک توسط اسپری مخصوص مقاوم شده و مانع انعکاس صدای برخورد ظروف می‌شود. همچنین در این نوع سینک‌ها، دمای آب داغ داخل سینک دیرتر به حالت معمولی می‌رسد.

7) نکته مهم تعداد لگن های یک سینک است که باید با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار دارید متفاوت است.

8) نکته بعد رو کار یا تو کار بودن سینک است: سینک توکار از لحاظ زیبایی زیباتر است ولی از لحاظ اینکه آب به mdf کابینت میرسد احتمال خراب شدن کابینت زیاد تر است ولی سینک روکار این مشکل را ندارد در عوض کمی ظاهر خوبی ندارد البته فقط کمی..

the-latest-kitchen-sinks7
the-latest-kitchen-sinks7

the-latest-kitchen-sinks15
the-latest-kitchen-sinks15



the-latest-kitchen-sinks20
the-latest-kitchen-sinks20



the-latest-kitchen-sinks16
the-latest-kitchen-sinks16

the-latest-kitchen-sinks
the-latest-kitchen-sinks



the-latest-kitchen-sinks14
the-latest-kitchen-sinks14

the-latest-kitchen-sinks6
the-latest-kitchen-sinks6

نظر خود را درباره «انواع مدل های سینک آشپزخانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره انواع مدل های سینک آشپزخانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.