زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاثیر افکار بر زندگی

تاثیر افکار بر زندگی

تحقیق و پژوهش های بسیاری راجع به تأثیر افکارمان روی بدن و مغز ما، انجام شده وبازهم نیازمند زمانی طولانی برای تحقیقات بیشتراست.

تحقیق و پژوهش های بسیاری راجع به تأثیر افکارمان روی بدن و مغز ما، انجام شده وبازهم نیازمند زمانی طولانی برای تحقیقات بیشتراست. اما تا به حال دانشمندان متوجه شده اند که نحوه فکر کردن ما در عملکرد اعضای بدنمان وحتی سرنوشت وآینده مان نقش بسزایی دارد.

این نظریه در تراپی‌ها و روان درمانی‌های شناختی – رفتاری بسیار مفید است. بیشترافراد در زندگی فعلی خوددر موردمشکلات، نگرانی‌ها و هرچه که دوست ندارند و آزارشان می‌دهد،‌ می‌اندیشند. هر روز این کار را تکرار می‌کنند تا به یک عادت و شیوۀ زندگی تبدیل می‌شود(یعنی فکر کردن به مسائل ازار دهنده )واین بدان معنیست که شما قلمرو افکار وذهنتان را به یک چرخۀ خاص زندگی‌ودرواقع افکارتان را محصور ومحدود میکنید ،شما ذهنتان را محدود می‌کنید و نمی‌توانید فراتر از افکار خود را ببینید و بنابراین نمی‌توانید یک زندگی فراتراز شرایط فعلی‌تان را رؤیاپردازی کنید و آرزو کنید و به آن فکر کنید. اگر هر روز افکار مشابهی دارید، خودتان را به همان شرایط و موقعیت محدود می‌دانید پس هرگز پیشرفتی نخواهید داشت.

همیشه این جمله را با خود تکرار کنید: افکار امروز زندگی فردا را تحت تأثیر قرار می‌دهند
یکی از عللی که میگویند مثبت اندیش باشید همین است اثر مستقیم افکار بر زندگی وجسمتان است حتی نوع فکر امروز شما آینده شما وشیوه زندگیتان را رقم میزند
ممکن است شما اهداف زیادی درزندگیتان داشته باشید اما بدانید برای رسیدن به اهدافتان باید این سه مورد در یک راستا قراربگیرند یک برنامه ریزی دوافکار وسه اعمال شما ست
ازمنفی بافی ومنفی فکر کردن دور باشید ازکلمات مخرب استفاده نکنید با افراد منفی باف رفت وامد نکنید زیرا آنها انرژیتان را میگیرند هدفتان را در زندگی مشخص کنید وهرشب خود را با افکار مثبت وشیرین به سمت هدفتان مجسم کنید تلاش برای زندگی لذتبخش است پس تا میتوانید تلاش درجهت اهدافتان فراموش نکنید یادتان باشد ما افکارمان را انتخاب میکنیم پس سعی وتلاشتان برانتخاب افکار مثبت ودوری از منفی باشد
هرچند وقت یکبار به خانه تکانی ذهن وافکارتان بپردازید
هرگز بیکار نباشید روزتون را با انجام کارهای خوب پرکنید بطور مثال ورزش کنید با خانواده معاشرت کنید کتاب بخوانید تا ازافکار منفی بدور باشید .

 

نوشته سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تاثیر افکار بر زندگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تاثیر افکار بر زندگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.