زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; اولین میزبانی که حذف شد

دیدارهای خاطره انگیز ; اولین میزبانی که حذف شد

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیاولین میزبانی که حذف شد به...

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

اولین میزبانی که حذف شد

به گزارش آسمونی ، در دو دوره نخستین جام جهانی، قهرمانی به میزبانان جام رسید. اما در سال 1938 و در مرحله دوم قرعه ای نامناسب برای میزبان افتاد؛ رویارویی مقابل مدافع عنوان قهرمانی. به این ترتیب یکی از دو تیم فرانسه( میزبان) و ایتالیا( قهرمان سال 1934) باید از دور رقابت ها کنار می رفت..

در اولین مسابقه دور دوم جام و از ساعت 17 روز 12 ژوئن، ایتالیا در حضور 58455 تماشاگر استادیوم کلمب پاریس مقابل فرانسه قرار گرفت. استادیومی که برای مسابقات جام جهانی توسعه یافته و حتی تا 85 هزار نفر هم می توانستند در آن جای بگیرند. هر دو تیم به مسابقه قبلی خود در برابر هم می اندیشیدند که در ماه دسامبر 1937 با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود.

the-first-host-that-was-deleted
the-first-host-that-was-deleted

تغییرات تاکتیکی در ایتالیا

ویتوریو پوزو مربی ایتالیا برای این مسابقه ترکیب جدیدی را به میدان فرستاد. بدین ترتیب که آلفردو فونی مدافع 26 ساله یوونتوس را به جای ارالدومونزگلیو مدافع 31 ساله رم قرار داد. مونزگلیو که در بازی قبل مقابل نروژ تعداد بازیهای ملی خود را به 33 رسانده بود از بازماندگان جام جهانی قبل بود. ولی دیگر فرصت بازی پیدا نکرد. به گزارش آسمونی ، همچنین پوزو از آمادئو بیاواتی( فروارد 23 ساله بولونیا) و جینو کولاوسی( فروارد 24 ساله تریتینا) در جناح راست استفاده کرد. ولی پیترو سرانتونی( هافبک 31 ساله رم) در جای اصلی خود قرار گرفت. سرانتونی در روز اول در مارسی بازی درخشانی ارائه نداده بود اما پوزو تصمیمی به جا گرفته بود زیرا سرانتونی در تمام مسابقات جام جهانی بازیهای بسیار جالبی ارائه داد و وجود او موجب الهام و دلگرمی سایر نفرات شده بود.

 

مردی که سرنوشت بازی را عوض کرد

به گزارش آسمونی ، در چنین شرایطی ناگهان پیولا جریان بازی را تغییر داد. پیولا با چنان قدرت و تحرکی بازی می کرد و جای خود را با سرعتی عوض می کرد که نه تنها موجب تهدید دروازه فرانسه شده بود بلکه در همان شرایط با سر و هر دو پای خود توپ را بین بازیکنان تقسیم می نمود. او در نهایت زیرکی از این جناح به آن جناح زمین می رفت. به طور کلی بازی او نرم و انفجاری بود چنانکه گابریل هانو از بازیکنان قدیمی فوتبال فرانسه که به حرفه روزنامه نگاری پرداخته بود، گفت: به جز پیولا، از بین تمامی سنترفرواردهای اروپایی او فقط شش نفر را که در جریان جنگ جهانی دوم کشته شده بودند فرواردهایی ایده آل می دانست.

دیدارهای خاطره انگیز ; اولین میزبانی که حذف شد
دیدارهای خاطره انگیز ; اولین میزبانی که حذف شد

دو گل در دو دقیقه

پیولا در چنین شرایطی بازی می کرد و هنگامی که در نیمه دوم مسابقه آگوست ژوردان بازیکن اتریشی الاصل فرانسه لحظاتی او را به حال خود گذاشت نتیجه ای وحشتناک برای فرانسه رقم خورد. به گزارش آسمونی ، دیدار فرانسه و ایتالیا بسیار پرنشیب و فراز بود. هنوز 9 دقیقه از بازی نگذشته بود که کولاوسی توپی را تصاحب کرد و ژان باستین مدافع فرانسه را دور زد و با شوتی مورب دروازه فرانسه را تهددی کرد. این توپ به دستان دی لورتو دروازه بان فرانسه هم خورد و وارد دروازه شد. هنوز یک دقیقه از این گل نگذشته بود که ادموند دلفور فروارد 30 ساله فرانسه، پاسی عالی به امیل وینانت فروارد 30 ساله ریسینگ گلاب پاریس داد. او هم مدافع مستقیم خود را فریب داد زیرا وانمود کرد که توپ را به آلفرد استون مهاجم فرانسه می دهد. کاری که باعث شد او به طرف استون بدود ولی توپ به اسکار هیسرر فروارد راست فرانسه رسید و او هم گل مساوی را برای این تیم به ثمر رساند.

 

دو گل سرنوشت ساز در نیمه دوم

به گزارش آسمونی ، در نیمه دوم بازی پیولا نتیجه مسابقه را مشخص کرد. در دقیقه 51 وهنگامی که آگوست ژوردن و رائوی دیاژنه دو هافبک فرانسه توپی را به سمت دروازه ایتالیا می بردند، بیاواتی توپ را از دیاژنه گرفت و پاس بلندی برای پیولا فرستاد. او هم به توپ رسید و آن را وارد دروازه ساخت. پس از آن بود که پیولا، کولاوسی را به انتهای چپ زمین فرستاد و آن گاه توپی بلند به بیاواتی رسید. او ماتلر را به سمت خود کشید و سپس به سرعت به پیولا پاس داد. پیولا نیز با یک ضربه سر توپ را وارد دروازه ساخت. دقیقه 72 بود و تنها 18 دقیقه به پایان مانده بود

the-first-host-that-was-deleted
the-first-host-that-was-deleted

من معجزه نمی کنم

به گزارش آسمونی ، در جریان مصاحبه مطبوعاتی که پوزو برگزار کرد، در حالی که در نهایت درجه مشعوف بود، فروتنانه گفت: من معجزه نمی کنم. من فقط خود را به این راضی می سازم که با درایت و فکر بازیکنان را رهبری کنم. آن وقت وجدان و دیسیپلین بازیکنان بقیه کارها را انجام می دهد. ژنرال واکارد رییس فدراسیون گفته های وی را تایید کرد.

سایر مطالب با عنوان دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی را اینجا بخوانید.

منبع: اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; اولین میزبانی که حذف شد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; اولین میزبانی که حذف شد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.