زمان مطالعه: 1 دقیقه
علت جالب استفاده گنجشک ها از ته سیگار

علت جالب استفاده گنجشک ها از ته سیگار

 گنجشک به پرندگان خانوادهٔ گنجشکیان گفته می‌شود که خود در راستهٔ گنجشک‌سانان می‌گنجند. گنجشک خانگی...

1
1

 گنجشک به پرندگان خانوادهٔ گنجشکیان گفته می‌شود که خود در راستهٔ گنجشک‌سانان می‌گنجند. گنجشک خانگی معروفترین گونهٔ گنجشک است که در تعداد بسیار زیاد در تمامی قاره‌های جهان و عمدتأ در مناطق شهری زندگی می‌کند. گنجشک‌ها را نزدیک‌ترین حیوان وحشی به انسان توصیف می‌کنند.

گنجشک پرنده‌ای است کوچک با منقار کلفت و مخروطی و پاهای نسبتاً کوتاه که اغلب پر و بال رنگارنگ ندارد. گنجشکان بیشتر بصورت اجتماعی بسر می‌برند و بطور دست‌جمعی زاد و ولد می‌کنند. پروازی نیرومند دارند. در بیشتر گونه‌ها دودیسی جنسیتی (تفاوت نر و ماده) مشاهده می‌شود. در سوراخ‌های درختان، شکاف دیوار و صخره‌ها لانه می‌سازند. بیشتر از دانه‌ها و مواد گیاهی و گاه جانوری تغذیه می‌کنند.
   زیستگاه گنجشک ها
زیستگاه گنجشک مناطق مسکونی، کشاورزی است و بندرت دور از محل آدمی زندگی می‌کند. در سوراخها وپرچین‌ها، روی شاخه‌های درخت ودر مناطق مختلف لانه می‌سازد. گنجشک امروزه تقریباً در همه جای دنیا یافت می‌شود. بیشتر گنجشکان آوازی دلفریب وموزیکال دارند. اغلب گنجشکان لانه خودرا در بوته زارها وعلفزارها می‌سازند، اما نوعی گنجشک لانه اش را در جاهای بلندتری نسبت به گنجشکان دیگر می‌سازد. گاهی لانه را بر فراز درختان همیشه سبز تا 8 متر ارتفاع می‌سازد. لانه آنها از خار و خاشاک و الیاف گیاهی، وگاهی از شاخه‌های کوچک درختان است.

The cause of the cigarette butts used interesting Sparrow (2)
The cause of the cigarette butts used interesting Sparrow (2)

  علت  استفاده گنجشک ها از ته سیگار

گنجشک‌ها به ساختن آشیانه از ته‌سیگار مشهور هستند اما دلیل علاقه آنها به این جسم بدبو چیست؟
نتایج مطالعات نشان داده است که پرندگان شهری نظیر گنجشک‌ها از سمی بودن نیکوتین موجود در ته سیگارها برای دور کردن میکروب‌ها از آشیانه خود بهره می‌برند. گنجشک‌ها به تجربه آموخته‌اند که ته‌سیگارها محتوی ماده سمی نیکوتین هستند به طوری که حتی انگل‌ها و میکروب‌ها هم از این ماده دوری می‌کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «علت جالب استفاده گنجشک ها از ته سیگار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره علت جالب استفاده گنجشک ها از ته سیگار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.