زمان مطالعه: 4 دقیقه
بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت

وقتی به مهاجرت فکر می‌کنید، اولین سوال و دغدغه مهمی که به ذهن می‌رسد این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است.

وقتی به مهاجرت فکر می‌کنید، اولین سوال و دغدغه مهمی که به ذهن می‌رسد این است که بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کدام است؟ پاسخ این سوال به هدف شما از مهاجرت، میزان سرمایه مالی و نیازهایی که شما از کشور مقصد دارید، بستگی دارد. تحقیق و مقایسه کشورهای مختلف بر اساس نیازها و اولویت های فردی قبل از تصمیم گیری بسیار مهم است. با آسمونی در این بخش همراه باشید.

نکات مهم قبل از مهاجرت

مهاجرت
مهاجرت
  • ایمنی و امنیت در کشور مقصد
  • محیط زیست و آب و هوا
  • سیستم آموزشی
  • بخش درمان
  • هزینه های زندگی
  • آزادی های اجتماعی
  • میزان رضایت از زندگی و امید به آن
  • شرایط اخذ ویزا

بهترین کشورها برای مهاجرت

رتبه کشورها از نظر کیفیت زندگی

رتبه اول

سوئد

رتبه دوم

دانمارک

رتبه سوم

کانادا

رتبه چهارم

سوئیس

رتبه پنجم

نروژ

رتبه ششم

فنلاند

رتبه هفتم

آلمان

رتبه هشتم

هلند

رتبه نهم

استرالیا

رتبه دهم

نیوزلند


سوئد Sweden

کشور قدرتمند سوئد دارای یک ملت خنثی با قدرتی بر پایه‌ی حقوق بشر و خدمات عمومی می باشد. در واقع این کشور به دلیل در نظر گرفتن نرخ بالا در مالیات ‌های بهداشت عمومی و تحصیلات عالی برای همه شهروندان، از نظر کیفیت زندگی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. علاوه بر این کشور سوئد در محیط زیست، تساوی جنسی و شفافیت تجاری و دولتی نیز دارای رتبه بالایی می باشد. سوئد تنها در مواردی مانند میراث فرهنگی و تفریحات از شهروندان خود نمره های پایینی دریافت کرده است.

دانمارک Denmark

کشور دانمارک در رتبه دوم از نظر کیفیت زندگی در لیست کشورهای برتر جهان قرار گرفته است. در واقع نرخ انواع فساد اخلاقی و اجتماعی در دانمارک بسیار پایین می باشد. با وجود اینکه چرخه اقتصادی با ثباتی در این کشور برقرار است، نرخ مالیات دریافتی در دانمارک بالا بوده و شهروندان با برخورداری از توانایی بالای مالی نسبت به این موضوع ناراضی می باشند.

کانادا Canada

کشور کانادا به دلیل تنوع نژادی، چند فرهنگی و چند ملیتی بودن به کشور 70 میلیتی با استاندارهای بالای کیفیت زندگی معروف می باشد. در واقع شهروندان این کشور با زندگی در کانادا نمرات بالایی در ثبات سیاسی، امنیت و بازار کار مناسب، رتبه سوم در میان کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی را بدست آورده است. این کشور همچنین در تحصیلات و سیستم آموزشی نیز رتبه سوم را بدست آورده است. شهروندان کانادا در مورد سطح کیفیت تفریحات و میراث فرهنگی، نمره های پایینی ثبت کرده اند.

سوئیس Switzerland

همان طور که اشاره شد، کشور سوئیس در سال های اخیر در رتبه نخست در لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی قرار داشته است. سوئیس اصلی ترین فاکتور های تعیین کننده سطح کیفیت زندگی مانند اعتماد، محیط زیست، حقوق بشر، تحصیلات، بهداشت عمومی و ثبات اقتصادی بالا را دارا می باشد. پایین ‌ترین نمره ثبت شده برای سوئیس از جانب شهروندان آن برای دو فاکتور توانایی مالی و قدرت نظامی می باشد.

نروژ Norway

طبق مهم ترین ویژگی کیفیت زندگی کشورهای برتر جهان، کشور نروژ در رتبه پنجم، دارای تساوی تحصیلات عمومی و شفافیت تجاری، بالایی می باشد. در واقع نروژ به دلیل حقوق ‌های بالا، رونق بخش خصوصی و فرهنگ اسکاندیناوی متمایز، محیط زیست شناسی، حقوق بشر و آزادی مذهبی نمرات بسیار بالایی از جانب شهروندان خود دریافت کرده است.معروف است. شهروندان نروژی تنها در مواردی مانند قدرت سیاسی و نظامی نمرات پایینی ثبت کرده اند.

فنلاند Finland

کشور فنلاد در میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، بهترین سیستم آموزشی را در تحصیلات عمومی شهروندان خود دارا می باشد. از جمله فاکتور های کیفیت زندگی دیگری که از جانب شهروندان این کشور بالاترین نمره را دریافت کرده اند، می توان به تساوی جنسی، آگاهی محیط زیستی، و حقوق اشاره کرد. فنلاند در مورد قدرت نظامی خود دارای نمره پایینی می باشد.

آلمان Germany

کشور آلمان به دلیل وجود نیروی کار قوی و تخصصی خود، بالاترین نمره در کارآفرینی را میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی به خود اختصاص داده است. علاوه بر این آلمان دارای فاکتور های اساسی کیفیت زندگی دیگری مانند ارتباط سیاسی مناسب با سایر کشورها، تحصیلات، ثبات اقتصادی و اتحاد بین المللی نیز می باشد.

هلند Netherlands

بالاترین نمره حقوق بشر در میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی، به کشور هلند اختصاص دارد. هلند به عنوان اولین کشور، ازدواج همجنسان را در سال 2001 قانونی اعلام کرد. از این رو شهروندان هلندی نمره بالایی برای تساوی جنسی، تحصیلات، زیر ساخت، ثبات اقتصادی و همچنین حقوق های دریافتی بالا و اقتصاد کشاورزی قدرتمند ثبت کرده اند.

استرالیا Australia

کشور استرالیا یکی از ثروتمندترین کشورها با نرخ امید به زندگی بالا در شهروندان خود شناخته می شود. شهروندان استرالیایی با زندگی در استرالیا برای سیستم تحصیلات عمومی، زیر ساخت و ثبات سیاسی استرالیا، بالاترین نمره ها را ثبت کرده اند. پایین ترین نمره های ثبت شده از جانب شهرواندان استرالیا به قدرت سیاسی و میراث فرهنگی این کشور اختصاص دارد.

نیوزلند New Zealand

کشور نیوزیلند بالاترین نمره در ایجاد صلح جهانی و امنیت بین ‌المللی را در میان لیست کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی به خود اختصاص داده است. در واقع نیوزلند با وجود طبیعت و مناظر چشم نوازی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و یکی از قوی ترین صنعت گردشگری در جهان را به خود اختصاص داده است. مردم نیوزیلند بالاترین نمره را برای وجود فاکتور های آگاهی محیط زیستی، خوشحالی و ثبات اقتصادی بالا به ثبت رسانده اند.

بررسی کشورها برای مهاجرت

 بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت
  بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت 

آزادی

رتبه کشور آزادی فردی آزادی اقتصادی شاخص کلی آزادی انسان
1 سوئیس 9.56 8.48 9.11
2 نیوزیلند 9.33 8.46 9.01
3 دانمارک 9.56 8.17 8.98
4 استونی 9.48 8.11 8.91
5 ایرلند 9.40 8.21 8.90
6 فنلاند 9.52 7.92 8.85
7 کانادا 9.40 8.06 8.85
8 استرالیا 9.30 8.20 8.84
9 سوئد 9.63 7.72 8.83
10 لوکزامبورگ 9.48 7.84 8.80

 

سلامت و بهداشت

رتبه کشور نمره کل
1 کره جنوبی 78.72
2 تایوان 77.7
3 دانمارک 74.11
4 اتریش 71.32
5 ژاپن 70.73

 

آموزش

رتبه کشور کیفیت فرصت رشد
1 انگلستان 78.2 69.79
2 آمریکا 72 68.74
3 دانمارک 69.8 62.54
4 کانادا 69.8 61.01
5 آلمان 69.5 60.64
6 ژاپن 68.2 59.46

درآمد و بازارکار

رتبه کشور بازار کار راحتیِ اخذ ویزا درآمد
1 کانادا 8 8 8
2 آلمان 9 9 7
3 استرالیا 7 7 7
4 امارات 5 7 6
5 دانمارک 6 4 9
6 لوکزامبورگ 6 2 9

 

هزینه‌های زندگی

رتبه کشور
1 پرتغال
2 عمان
3 اسپانیا
4 یونان
5 امارات
6 قطر
7 آلمان
8 ایتالیا

امنیت

رتبه کشور
1 دانمارک
2 ایسلند
3 کانادا
4 ژاپن
5 سنگاپور
نظر خود را درباره «بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.