زمان مطالعه: 5 دقیقه
زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت

زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت

زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی نگاهی به کشتی ایران در سال 96 و چالش...
زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت
زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت

زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

نگاهی به کشتی ایران در سال 96 و چالش های پیش رو در سال 97

 

به گزارش ژاپن در جایگاه پنجم قرار گرفت تا مشخص شود حاشیه های انتهایی سال تا چه اندازه روی کشتی تاثیر گذاشته است. در این میان حسین نوری چهره ماندگار مسابقات بود که در مسابقات فرنگی 2017 و 2018 صاحب دو طلا شد و به این ترتیب در سال 96 دو بار قهرمانی آسیا را جشن گرفت.

the-bad-fortune-and-beauty-of-the-iranian-wrestling
the-bad-fortune-and-beauty-of-the-iranian-wrestling

حوادث تلخ وشیرین درسال 1396

به گزارش آسمونی ، کشتی ایران سال 1396رادرحالی سپری کرد که با حوادث  تلخ وشیرینی روبروبود. از کسب مدال طلای حسن یزدانی در مسابقات جهانی فرانسه تا باخت ثانیه های آخر گوش شکسته ها درپاریس ، درگذشت عباس زندی  نامدارترین پهلوان و دارنده اولین نشان طلای تاریخ کشتی آزاد، فوت ابوالفضل انوری پرچمدارالمپیک 1968مکزیکو پس از مدتها بیماری، باخت مصلحتی علیرضا کریمی در رقابت های جهانی امیدهای دنیا که خطر تعلیق کشتی را درپی داشت. قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی درجام تختی ، برگزاری مسابقات دررده های مختلف ، میزبانی لیگ باشگاه های جهان و..... که  حکایت از فعالیت های فراوان کشتی ایران درسال گذشته بود.

زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت
زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت

شورای فنی وسرمربیگری خادم

اگر اغراق نباشد باید اذعان داشت تنها فدراسیون کشور که درراس آن یک قهرمان جهان والمپیک با تحصیلات عالیه وجود دارد فدراسیون کشتی است. فدراسیونی که ازصبح تا شب  به رتق وفتق کارها پرداخته وبرای موفقیت کشتی تلاش می کند.

از مسائلی که سال قبل مطرح وموافقان ومخالفان بسیار داشت بحث سرمربیگری رسول خادم بود که شورای فنی این مسولیت را برعهده خادم گذاشت. رسول که درمسابقات جهانی 2013 تیم ایران را بعد از48 سال خارج از کشوربا سمت سرمربی قهرمان جهان کرده بود و درسالهای 2014و 2015 نیز به نایب قهرمانی دنیا رساند. درالمپیک 2016 ریو بود که برای نخستین باردر 6 وزن یک مدال طلا ، یک نقره ویک برنز به دست آوردیم درحالی که همین تعداد مدال درالمپیک آتلانتا در10وزن به دست آمد.

به گزارش آسمونی ، درسال 2017 خادم از سمت سرمربیگری کنارکشید. در حالی که از فرانسه با تک مدال طلای حسن یزدانی به کشوربازگشتیم . انتخابات فدراسیون کشتی هم دردی ماه برگزارشد که رسول خادم با 40رای مجمع انتخابات به مدت 4سال دیگر رییس فدراسیون کشتی شد

the-bad-fortune-and-beauty-of-the-iranian-wrestling
the-bad-fortune-and-beauty-of-the-iranian-wrestling

فعالیت کشتی های سنتی واگذارمی شود اما....

شاید یکی از انتقاداتی که به کشتی وارد است اینکه فدراسیون کشتی به دلیل جذب کشتی های سنتی تمرکز لازم را دررشته های آزاد وفرنگی نداشته که خروجی آن به نفع کشتی نبوده ونخواهدبود. البته درواپسین روزهای سال با خبرشدیم به تدریج کشتی های سنتی به فدراسیون های مربوطه واگذارخواهدشد اما اعزام تیم ها به خارج ازکشوربا هماهنگی فدراسیون کشتی وفدراسیون مربوطه خواهد بود. چرا که اتحادیه جهانی فعلیت های کشتی سنتی رابرعهده فدراسیونهای ملی کشتی واگذارکرده است.

زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت
زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت

حسن یزدانی وحسین نوری برترین های کشتی آزاد وفرنگی سال

به گزارش آسمونی ، در آخرین روزهای سال با رای گیری که از سوی سایت فدراسیون کشتی انجام شد حسن یزدانی درکشتی آزاد وحسین نوری درکشتی فرنگی به عنوان برترین کشتی گیران سال ازسوی مردم انتخاب شدند .محمدابراهیم امامی( داوربرترسال)، فراست مبتدی( مربی زن برتردرکشتی سنتی)، زهرایزدانی( کشتی گیربرترسنتی زنان) ،محمدنادری( کشتی گیرسنتی برتر مردان) ،محمدعلی چمیانی( مربی برترسازنده کشتی فرنگی) ومحمدرضا چایچی( مربی برتر سازنده کشتی آزاد) با رای گیری عنوانهای برتر را به دست آوردند.

 

بازنگری درتاریخ مسابقات

با مروری بر برنامهای کشتی وفاصله نزدیک رقابت های قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی ، جام جهانی، مسابقات انتخابی تیم های ملی ، مسابقات قهرمانی جهان .....مشخص می شود که تاریخ مسابقات نیازبه بازنگری دارد

به گزارش آسمونی ، براساس علم کشتی یک کشتی گیردرسال نباید بیش ازدو بار وزن خودرا کاهش دهد، همان طورکه درحال حاضر قهرمانان بلندمرتبه جهان والمپیک با چنین شیوه هایی درمسابقات شرکت می کنند که از آن جمله رسول خادم بود.

که درگذشته با رعایت این مسله دررقابت ها شرکت می کرد ضمن احترام به برنامه ریزان کشتی پیشنهاد ما این است ،سال 1397بگونه ای برنامه ریزی شود که ازترافیک سنگین کشتی کاسته شود.

به اعتقادما همان قدرکه برگزاری اندک مسابقات درطول سال به ضرر کشتی است ، انجام بیش ازحد مسابقات هم می تواند ، مربیان، کشتی گیران، داوران، عوامل مسابقات و تماشاگران را هم کشتی زده کند.

the-bad-fortune-and-beauty-of-the-iranian-wrestling
the-bad-fortune-and-beauty-of-the-iranian-wrestling

"اگر قرار به باختن است همه با هم ببازیم"

به گزارش آسمونی ، اما پایان سال برای کشتی پر بود از حاشیه و استعفا. این ماجرا از محرومیت علیرضا کریمی آغاز شد و به استعفای خادم ختم شد که البته مورد قبول وزیر واقع نشد. گزیده ای از متن دومین نامه رسول خادم را با هم مرور می کنیم:

" به عنوان عضو کوچک این خانواده پرافتخار، تقاضا دارم در کنار کشتی بمانید و لحظه‌ای آن را رها نکنید. کشتی باندازه کافی تنها است....

حکایت من  هم داستان خسته شدن و تسلیم شدن نیست...

نکته دیگر این که، در این چند روز، در مواجه با برخی از اظهارنظرهای مقامات محترم وابسته به نهادهای سیاسی و بعضا نظامی درباره صحبت‌های اعلام شده از سوی بنده، درباره رقابت ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی، بسیار متعجب شدم. این عزیزان یا واقعاً متوجه موضوع نمی‌شوند و یا خود را به ندانستن می زنند...

بنده هیچ مرجعیت و مسئولیتی در قبال اینکه ورزشکاران ایرانی با چه کشوری مسابقه بدهند یا ندهند، نداشته و ندارم.... این گونه موضوعات مراجع خود را دارد... تمام سخن من به عزیزانی  که نام "رژیم صهیونیستی" آنها را بیاد خط قرمز نظام سیاسی می‌اندازد این است که، اگر به آنچه می‌گویید به عنوان یک اصل در مواضع نظام سیاسی کشور اعتقاد دارید، به شهید مصطفی چمران و سردار قاسم سلیمانی تاسی نمایید، سلاح بردارید و پیشاپیش ورزشکاران ملی پوش حرکت کنید. نه اینکه قهرمانان ملی را سپر بلای خود قرار دهید.

شما می‌توانید رسما و با صدای بلند مواضع نظام سیاسی ایران را در ارتباط با عدم انجام مسابقه با حریفان رژیم صهیونیستی به کمیته بین المللی المپیک اعلام کنید و در این مسیر از توان دیپلماتیک خود نیز استفاده نمایید. مطمئناً اگر به اهمیت کسب افتخارات ملی از سوی قهرمانان ملی کشور، اعتقاد داشته باشید، می توانید کمیته بین المللی المپیک را در تعاملات دیپلماتیک خود از فضای یک‌طرفه امروز که متاثر از لابی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس علیه این سیاست ایران است، به تعادلی مناسب‌تر برسانید، تا ضمن حفظ خط قرمز مورد نظرتان، قهرمانان ملی مان نیز بتوانند از هجمه  محرومیت‌های سنگین  و تعلیق ها در امان باشند و یا شاید به راهکارهای جدید دیگری نیز برسید.

لازمه ایجاد این فضای متعادل برای تیم های ورزشی ما در کمیته بین المللی المپیک این است که دستگاه دیپلماسی جلو حرکت کند و قهرمانان ملی در سایه حمایت دستگاه دیپلماسی و در هماهنگی کامل با آنها پشت سر.

به گزارش آسمونی ، حال ما قهرمان ملی را منفعلانه و مظلومانه جلو می‌فرستیم، بدون هیچ حمایت دیپلماتیکی. بعد مجبور می‌شویم بر خلاف ادعایمان از ورزشکار بخواهیم پیش از مواجه با رژیم صهیونیستی، ببازد و یا مریض شود....

آیا این مسئله از موضوع برجام پیچیده تر است؟ آیا مسئله هسته‌ای را کارشناسان امور هسته‌ای ما دنبال کردند؟ یا قدرترین تیمهای دیپلماسی مان؟

بدیهی است تیم دیپلماسی به هر نتیجه ای برسد قهرمانان ملی همان را اجرا خواهند کرد.

هیچ راهی جز این نداریم....

اما متاسفانه گویا قهرمانان ملی و اهمیت افتخاراتی که برای مردم ایران کسب می کنند، برای رجال مسوول یک نوع سرگرمی اجتماعی است، که بود و نبود آن چندان هم فرقی نمی‌کند. از این روست که به راحتی قهرمان ملی را بدون هیچ حمایتی به میدان جنگ می‌فرستیم...

 

به هرروی ،سال 1396با همه خبرهای تلخ وشیرینش به پایان رسید که امیدواریم سال پیش رو سالی توام با موفقیت وپیروزی برای مردم ایران وخانواده بزرگ کشتی باشد ..

(پایدارباشید)

منبع: اختصاصی آسمونی
نظر خود را درباره «زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زشت و زیبای کشتی ایران در سالی که گذشت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.