زمان مطالعه: 1 دقیقه
جشن شکرگزاری در چند قدمی سال نو میلادی

جشن شکرگزاری در چند قدمی سال نو میلادی

جشن شکرگزاری هر سال مصادف با چهارمین پنجشنبه نوامبر است که خانواده های مسیحی را دور هم جمع میکند.

جشن شکرگزاری یکی از مراسم دینی و مذهبی کشورهای برزیل، کانادا، و ایالات متحده امریکا است که البته در کشورهای اروپایی مانند هلند نیز مرسوم است اما از دوران قدیم در هلند شکرانه نعمات خود را با نیکوکاری به دیگران نشان میدادند.

شکرگزاری هلند
شکرگزاری هلند

در هر شریعتی آداب شکرگزاری وجود دارد و جشن شکرگزاری ریشه در دوران پروتستان در نیوانگلند از سال 1680 دارد.

 

اما امروزه در آمریکا بسیار مرسوم تر از سراسر جهان است. در سال 1863 توسط آبراهام لینکلن تاریخ یکسان و مشخصی برای این رویداد اعلام شد و بنا بر آن شد که روز شکرگزاری را در آخرین پنجشنبه نوامبر اجرا کنند و جشن بگیرند. بعد از آن هم در سال 1939 وقتی که به خاطر گردش روزها و تغییرات تقویم ماه نوامبر به جای داشتن 4 پنجشنبه، دارای 5 پنجشنبه شد و این رخداد مصادف بود با رکود بزرگ اقتصادی آمریکا در دوره ریاست روزولت.

برای بهبود این وضعیت، رییس جمهور وقت آمریکا تصمیم گرفت تاریخ روز شکرگزاری را از آخرین پنجشنبه نوامبر به چهارمین پنجشنبه نوامبر تغییر داد تا در این بازه زمانی یک هفته ای، مغازه داران نیز قبل از شروع تعطیلات سال نو، سودی از خرید های قبل از کریسمس ببرند.

خرید کریسمس
خرید کریسمس

سنت های جالب این روز چیست؟

در کشورهایی که جشن شکرگزاری دارند، نیکوکاری، پخت و سرو غذاهای مخصوص مانند بوقلمون و کدو حلوایی، شکر خداوند و سفر و جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم از آداب این رویداد به شمار میروند.

چند دهه است که جمعه روز بعد از جشن شکرگزاری را نیز به خرید کریسمس اختصاص میدهند و جالب است بدانید این خریدها معمولا با تخفیف های 70% انجام میشوند که درواقع همان بلک فرایدی است!

در زیر تصاویر بهترین غذاهای شکرگزاری را میبینید

شکرگزاری
شکرگزاری
شکرگزاری
شکرگزاری
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جشن شکرگزاری در چند قدمی سال نو میلادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جشن شکرگزاری در چند قدمی سال نو میلادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.