زمان مطالعه: 2 دقیقه
روز شکرگزاری؛ چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر

روز شکرگزاری؛ چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر

در حال حاضر بر طبق قوانین، در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر هر سال این جشن در آمریکا برگزار می‌شود.

مراسم روز شکرگزاری (Thanksgiving Day) یک تعطیلی ملی در آمریکا و کانادا و همینطور در بعضی دیگر از کشورهای جهان است. در این روز مردم به شکرانه برداشت محصولات جشنی برگزار می‌کنند.

جشن‌ های مشابهی هم در برخی نقاط دیگر دنیا برگزار می‌شود. در آمریکا روز شکرگزاری در چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر و در کانادا در دومین دوشنبه ماه اکتبر جشن گرفته می‌شود. جشن شکرگزاری ریشه در اعتقادات مذهبی و فرهنگی مردم دارد.

تاریخچه روز شکرگزاری

تقریباً در هر منطقه از جهان و در میان هر قومی و دینی، جشن و شکرگزاری‌ای بعد از برداشت محصولات برگزار می‌شود. ریشه روز شکرگزاری را به منطقه بین‌النهرین نسبت می‌دهند اما جشن گفتن این روز در آمریکای شمالی ریشه در آداب و رسوم انگلیسی داشته و بعد از اصلاحات پروتستانی رایج شد.

جشن شکرگزاری در آمریکا

ریشه اولین جشن شکرگزاری در آمریکا به سندی که به تاریخ 1621 اشاره دارد برمیگردد. در این سال جشنی در منطقه ماساچوست امروزی برای شکرانه برداشت محصول برگزار می‌شد. همچنین مهاجرت زائران از انگلستان به آمریکا، باعث شد تعدادی جشن سنتی مردم انگلیس نیز با آن‌ها به آمریکا و به محل سکونتشان که نیوانگلند بود منتقل شود. به همین دلیل چندین روز مختلف در نیوانگلند برای شکرانه محصول جشن گرفته می‌شد که امروز آن جشن‌ها تحت نام «جشن شکرگزاری اولیه» شناخته می‌شوند. چندی بعد نیز در سال 1623 جشن شکرگزاری به شکل رسمی تعیین شد ولی با این حال در ایالت نیوانگلند تا حدود 1660 تاریخ مشخصی را قبول نداشته و در تاریخ‌های مختلف جشن می‌گرفتند.

روز شکرگزاری؛ چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر
روز شکرگزاری؛ چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر

تا سال 1682 مرجع اعلام جشن شکرگزاری، کلیساها بودند، ولی بعد دولت محلی نیز در کنار کلیسا و تا پیش از انقلاب آمریکا این کار را انجام می‌دادند. بعد از انقلاب آمریکا اعلام این روز تحت تأثیر عوامل سیاسی قرار گرفت. کنگره قاره‌ای، جورج واشینگتن و جان هنکاک هرکدام اعلامیه خود را داشتند. همچنین جورج واشینگتن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، اولین اعلامیه ملی آمریکا را برای جشن روز شکرگزاری در 26 نوامبر 1789 قرائت کرد.

در حال حاضر بر طبق قوانین، در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر هر سال این جشن در آمریکا برگزار می‌شود. در روز شکرگزاری امروزی، رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر اعلام روز شکرگزاری، یک بوقلمون را عفو می‌کند. با این کار بوقلمون حق ادامه زندگی خود را به شکل آزاد در مزرعه (و یا گاهی حیاط کاخ سفید) خواهد داشت.

پختن بوقلمون در روز شکرگزاری

بوقلمون یکی از محبوب‌ترین غذاهایی است که تقریباً در هر میز غذایی در روز شکرگزاری یافت می‌شود. انتخاب بوقلمون از این جهت بود که مثل سایر مواد غذایی، همچون گوشت گاو و … هر روزه استفاده نمی‌شد و برای یک جشن مخصوص مناسب بود. از این رو به روز شکرگزاری حتی «روز بوقلمون» نیز گویند.

ریشه استفاده از بوقلمون به سال‌های بسیار قبل و به زمانی که اولین بار جشن شکرگزاری برگزار می‌شد برمی‌گردد. طبق اسناد به دست آمده، در حدود سال 1621 مردم مهاجری که به آمریکا آمده بودند بوقلمون‌ های وحشی را برای این روز شکار می‌کردند.

نظر خود را درباره «روز شکرگزاری؛ چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روز شکرگزاری؛ چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.