زمان مطالعه: 9 دقیقه
جاذبه های گردشگری و توریستی تایلند

جاذبه های گردشگری و توریستی تایلند

تایلند یکی از کشورهای بسیار دیدنی و پرطرفداری است که هر ساله سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند. این...

تایلند یکی از کشورهای بسیار دیدنی و پرطرفداری است که هر ساله سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می کند. این کشور جاذبه های طبیعی و جغرافیایی و دیدنی بسیاری دارد که آسمونی در این بخش تعدادی از مکان های دیدنی تایلند را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

thailand-attractions10
thailand-attractions10

رزگاردن بانکوک

یکی از دیدنی ترین مکان های بانکوک، رزگاردن است که در 30 کیلومتری این شهر واقع شده و دریاچه زیبایی در آن قرار دارد. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور،‌ مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رزگاردن حدود 750 کیلومترمربع بوده و و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

thailand-attractions3
thailand-attractions3

بازار روی آب بانکوک

در 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک، بازار روی آب این شهر قرار دارد که در آن زنان محلی میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند. شلوغ ترین ساعات کار بازار 6 تا 11 صبح است و از این رو بهتر است که گردشگران از این شیوه سنتی خرید و فروش کالا در ساعات اولیه صبح بازدید کنند. این کانال آب که در سال 1868 به دستور پادشاه رامای چهارم برای سهولت در سفرهای آبی بین شهری ساخته شده است، محلی بسیار جذاب برای گردشگران است و آنها می توانند با کرایه قایق از این مکان کم نظیر دیدن کنند.

thailand-attractions8
thailand-attractions8

شام در کشتی

سفر با کشتی بر روی رودخانه چائوپرایا در بانکوک، شیوه خوبی برای تماشای جاذبه های ونیز شرق است. این عنوانی است که اروپاییان در مورد بانکوک به کار می برند زیرا علاوه بر جریان داشتن رودخانه چائوپرایا Chao Phraya در این شهر، کانال های بسیاری نیز در آن وجود دارند.

صرف شام بر روی کشتی گراند پرل Grand Pearl در فضای آرام این رودخانه و به دور از هیا هو و شلوغی بانکوک، تجربه ای به یاد ماندنی برای گردشگران است. این کشتی شامگاه از لنگرگاه ریورسیتی River City حرکت کرده و پس از صرف شام در نور شمع و همراه با مناظر زیبا، از زیر پل رامای هشتم دور زده و به لنگرگاه باز می گردد.

thailand-attractions7
thailand-attractions7

دنیای وحش

بزرگترین باغ وحش آزاد تایلند با مساحت 2000 کیلومترمربع در خارج از شهر بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است: یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی در آن وجود دارند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند.

اصلی ترین جاذبه این باغ وحش، محوطه ای است که در سال 1988 ایجاد شده و در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. مسیر بازدید از این محل 8 کیلومتر بوده و 45 دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیز ترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آنها هستند.

در بخش دیگری از این پارک نمایش بوکس میمون ها اجرا می شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ وحش نیز، دلفین ها که باهوشترین حیوانات دریایی خوانده می شوند، نمایش هایی را با توپ اجرا کرده ،آواز خوانده، گردشگران را بوسیده یا با آنها دست می دهند.

thailand-attractions4
thailand-attractions4

دریم ورلد

شهربازی بانکوک با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای کودکان فراهم می کند: شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است! رویاهای کودکان در سرزمین رویاها، به حقیقت می پیوندند.

کاخ پادشاهی

یکی از مکان هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می کند، کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین Emerald Buddha است. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن 18 تا نیمه های قرن 20 محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند.

ساخت این کاخ با چوب در سال 1782 آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به پایان رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به امارتی مستحکم تر کرد. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده، ابتدا مساحت آن حدود 510 کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی 600 کیلومترمربع رسیده است.

ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده اما پادشاهان بعدی بخش هایی ازآن را تغییر داده، نوسازی کرده یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول 1900 متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.

thailand-attractions1
thailand-attractions1

معبد بودای زمردین

بودای زمردین مقدس ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک واقع شده است. این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته و با لباسی زرین پوشیده شده، 45 سانت بلندی دارد. بودای زمردین از تاریخچه ای طولانی برخوردار است:

بر اساس افسانه ها، این بودا سال 43 قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از 300 سال برای در امان ماندن ازجنگ داخلی به سریلانکا برده شد. پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار توفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال های بعد پس از گذر از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید. در آن زمان حکمران چیانگ رای آن را مخفی کرد ولی در سال 1434 به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس به شهر چیانگ مای برده شد و تا سال 1552 در آنجا ماند. سرانجام در قرن 18، رامای اول که در آن زمان فرمانده بود، با تصرف بودای زمردین، آن را به ایالت خود آورد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال 1784 به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد.

این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند.

معبد بودای طلایی

یکی از معروف ترین وات های تایلند است که پس از کشف اتفاقی بودای آن به شهرت رسید. حدود نیم قرن پیش این بودا که برای جلوگیری از تاراج آن توسط برمه ای ها با ساروج پوشیده شده بود، به هنگام جابجایی به زمین افتاده و بخشی از آن کنده شد و مجسمه بودایی از طلای خالص به ارتفاع 3.5 متر و وزن 5.5 تن در زیر آن کشف شد. این معبد در محله چینی ها واقع شده است.

thailand-attractions9
thailand-attractions9

معبد بودای خوابیده

بزرگترین و قدیمی ترین معبد بانکوک است که در مجاورت کاخ پادشاهی واقع شده و بیش از هزار مجسمه بودا را در خود جای داده است. این بودا در دوران رامای سوم ساخته شده و نخستین مکان برای ماساژ سنتی تایلند به شمار می رود. بودای خوابیده 46 متر طول و 15 متر ارتفاع داشته، با طلا پوشیده شده و در چشمهای آن مروارید به کار رفته است.

thailand-attractions5
thailand-attractions5

رودخانه کوای

رودخانه کوای که به سبب پل روی آن شهرت جهانی دارد، در 130 کیلومتری غرب بانکوک واقع شده است. شهرت این پل به این علت است که در دوران جنگ جهانی دوم، نزدیک به 16 هزار اسیر جنگی متحدان به هنگام ساخت « خط آهن مرگ » بر روی این پل، جان خودرا از دست دادند.

در آن زمان ارتش امپراتوری ژاپن، این اسیران را مجبور به ساخت این خط آهن استراتژیک از میان جنگل و رودخانه های خطرناک این منطقه کرده بود. ساخت این پل در سال 1942 آغاز شد و آنطور که تخمین می زدند، 5 سال به طول می انجامید تا تایلند و برمه را با راه آهن به هم متصل کند اما ارتش ژاپن اسیران را وادار کرد که این خط آهن 415 کیلومتری را در طول 16 ماه بسازند با این حال پس از ساخت آن هم تنها 20 ماه مورد استفاده بود و در سال 1945 متحدان آن را بمباران کردند.

پس از جنگ جهانی دوم، نیروهای متحدان اجساد را در دو قبرستان در نزدیکی رودخانه کوای به خاک سپردند و هر ساله در اولین هفته ماه دسامبر به یادبود این واقعه، در این پل نورافشانی می کنند و نمایشگاه هایی در مورد این واقعه برپاست که در میان تایلندی ها و گردشگران این کشور هم بسیار طرفدار دارد.

thailand-attractions11
thailand-attractions11

شهر سوخته

شهر تاریخی آیوتایا که به مدت 417 سال پایتخت تایلند به شمار می رفته، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است که در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است.

پادشاهی آیوتایا که در سال 1350 ایجاد شده بود و در واقع دومین پایتخت سیام پس از سوخوتای Sukhotai به شمار می رفت، در قرن 16 به اوج قدرت، ثروت و فرهنگ رسید و قلمرو آن فراتر از لائوس، کامبوج و برمه کنونی گسترش یافته و حتی با فرانسه زمان لویی چهاردهم رابطه داشت. آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای است. این شهر که بسیاری در قرن 17 آن را از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال 1991 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.

آیوتایا تا سال 1767 محل حکومت 33 تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن 18برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند. از این شهر که زمانی بیش از 400 معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است.

thailand-attractions12
thailand-attractions12

جزیره پی پی

این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره پی پی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت روزانه برای آن قایق می روند. پی پی که در ?? کیلومتری پوکت واقع شده، در کل شش جزیره را شامل می شود ولی دو جزیره اصلی آن، پی پی کوچک Phi Phi Lei و پی پی بزرگPhi Phi Don هستند که جزیره کوچک ساکن ندارد اما ساکنان جزیره بزرگ را مسلمانانی از جنوب تایلند تشکیل می دهند. اصلی ترین جاذبه پی پی کوچک، غار بزرگی به نام Viking Cave و به مساحت ?.? کیلومتر مربع است که نام آن را از نقش های روی دیوار غار گرفته اند.

بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان و عمق زیاد، برای غواصی بسیار مناسب است. مجموع مساحت آنها ?? کیلومتر مربع است و یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد! بهترین زمان برای سفر به پی پی نیز از ماه نوامبر تا فوریه است زیرا در این زمان دریا آرام است. سفر با قایق پارویی Kayaking و صخره نوردی Rock Climbing نیز از دیگر جاذبه های موجود در این جزیره هستند.

thailand-attractions13
thailand-attractions13

آکواریوم (دنیای زیر آب)

دنیای زیر آب پاتایا یکی از دیدنی ترین مکان ها برای گردشگران است که در آن می توانند گونه های مختلف حیوانات آبزی را در آکواریم بسیار بزرگی مشاهده کنند.این آکواریم که به شکل تونل استوانه ای شیشه ای است 100 متر طول دارد و بیش از 4000 موجود آبزی در 200 گونه متفاوت را در خود جای داده است.

thailand-attractions2
thailand-attractions2

خانه مقدس حقیقت

خانه مقدس حقیقت بنای چوبی عظیم و با ابهت معبد مانندی است که در شمال پاتایا در کنار دریا واقع است و بلندترین نقطه آن 105 مترارتفاع دارد. این بنا طوری ساخته شده است که در برابر باد و نور آفتاب ساحل دریا مقاوم باشد.

این بنا بر اساس قوه ابتکار و خلاقیت تایلند قدیم ساخته شده و با مجسمه های کنده کاری شده چوبی تزئین شده است. هدف از به کارگیری این مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگی بوده است که منعکس کننده دیدگاه قدیم، دانش کهن و حکمت و فلسفه شرقی است. این موارد سبب می شود که بازدیدکنندگان زندگی کهن، مسئولیت انسان، افکار اولیه، چرخش زندگی، ارتباط زندگی با جهان و هدف مشترک از زندگی  به سوی یک مدینه فاضله را درک نمایند.

سرگرمی های دیگری نیز همچون شوی دلفین ها در این مکان اجرا می شود.

thailand-attractions6
thailand-attractions6

دهکده فیل ها

دهکده فیل ها ( Elephant Village ) که در سال 1973 برای مراقبت از فیل هایی که از کارافتاده شده اند و دیگر توانایی کارهای سنگین در جنگلهای تایلند را ندارند ساخته شد. در اینجا فیل ها آزاد هستند و به دقت ار آنها مراقبت می شود. نمایش هایی همچون فوتبال فیل ها، رژه فیل ها و فیل سواری در جنگل در این مکان اجرا می شود.

پارک پاتایا که در شمال ساحل جومتین پاتایا واقع شده شامل شهر بازی، یک پارک آبی بزرگ ( Water Park ) و یک برج ساحلی با رستوران گردان است که می توان از آن منظره ای زیبا از پاتایا را مشاهده نمود.

نظر خود را درباره «جاذبه های گردشگری و توریستی تایلند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های گردشگری و توریستی تایلند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.