زمان مطالعه: 2 دقیقه
فواید ماساژ تای (ماساژ تایلندی)

فواید ماساژ تای (ماساژ تایلندی)

ماساژ تای یکی از انواع ماساژ است که فواید بسیار زیادی دارد. به ماساژ تای، ماساژ تایلندی هم گفته می شود. برای...

ماساژ تای یکی از انواع ماساژ است که فواید بسیار زیادی دارد. به ماساژ تای، ماساژ تایلندی هم گفته می شود. برای آشنایی با فواید ماساژ تای این بخش آسمونی را بخوانید.

فواید ماساژ تای (ماساژ تایلندی)
فواید ماساژ تای (ماساژ تایلندی)



فواید ماساژ تای (ماساژ تایلندی)

تای ماساژ Thai Massage از سبک های شرقی می باشد و بصورت سینه به سینه و همچنین لوایح باستانی در بین مردمان کشور تایلند چرخیده است . در اجرای تکنیک های تای ماساژ درمانگر از دست ها، زانو ها، پاها و دستان خود استفاده می کند تا شما را با یک سری از حرکات نظیر یوگا حرکت دهد و همچنین فشرده سازی عضلات عمقی و طب فشاری را اعمال کند. ماساژ تایلندی نیز از انرژی استفاده می کند، که طبق فرهنگ آسیایی باستان باعث ایجاد تعادل در بدن می گردد.



کاهش کمردرد

کمردرد به عنوان یک درد مزمن ممکن است شبها هم با شما همراه است یکی از مطالعات نشان داده افرادی که درد این ناحیه شان با ماساژ تای درمان شده اند نسبت به درمان های دیگر احساس بهتری دارند.



بهبود ناحیه حرکت 

ماساژ بستگی به حالت بدن دارد ،کشش با ماساژ و فشار نقطه ای از بدن همراه است .محققان می گویند شبیه ماساژ سوئدی است ماساژ تای ناحیه ی حرکت وعضوهای های دیگر بدن را بالا می برد و همچنین حرکت در شانه ها قوزک پا بهبود میابد.



بهبود حال و کاهش عصبانیت

ماساژ درمان رایج و مکمل برای عصبانیت و افسردگی است محققان بر این باورند ماساژ تای مشکلات روانشناسی مثل عصبانیت گیجی ناراحتی را درمان میکند.



کاهش استرس

اس ای ای آنزیمی است که در فضای دهان پیدا میشود واسترس را نشان میدهد ،وقتی که دچار استرس می شوید سطح این آنزیم بالا میرود .ماساژ تای استرس را کاهش می دهد ودرپی ان این آنزیم پایین می آید ؛البته این ماساژ هورمون کورتیزول را در نیز بدن کاهش و موجب آرامش می شود.

thai-massage
thai-massage



درمان میگرن و سردردهای مزمن

دربرخی مطالعات پیشنهاد شده افرادی که از سردردهای مزمن ومیگرن رنج می برند ماساژتای انجام دهند ،این ماساژ نسبت به خیلی داروها در تسکین سردرد موثر تر است.



درمان درد زانو و مفاصل

ماساژ تای به خاطر تاثیری که روی ساختمان ماهیچه ها می گذارد در درمان درد مفاصل و زانو کمر گردن موثراست وتستی بین افراد50تا85سال صورت گرفته ونشان داده افرادی که ماساژ تایی انجام داده اند در مقایسه با افرادی که فیزیوتراپی ورزش ماساژ سوئدی انجام داده اند حال بهتری دارند.



توانبخشی بعد از سکته

سکته می تواند موجب ضعف و حتی دست دادن بخشی از فیزیک بدن شود افسردگی درد و شکلات احساسی را در پی دارد پرستاران بیان می کنند با وجود چنین بیماری های افراد چگونه بهبود میابندمطالعات نشان داده افرادی که ماساژدرمانی می کنند 3ماه بعدازشروع ماساژبهبود میابند وکمتر احساس درد می کنند و الگوی خواب شان تنظیم می شود.



بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

این ماساژ بدن، ماساژ خشکی است اما می توانید از روغن هایی مثل زیتون نارگیل استفاده کنید و از فواید آنها بهره مند شوید ، مثلا روغن اسطوخودوس برای استرس و عصبانیت داروی مسکن است. یکی از مطالعات نشان داده ماساژ با روغن نارگیل و زنجبیل در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و درمان سرطان موثر است



چه کسانی نباید ماساژ تای فشاری انجام دهند

این ماساژ نسبت به سایر ماساژ ها قویتر است اما اگر در انجام آن دقت نکنید ممکن است روی سلامتی تان تاثیر عکس بگذارد.

افرادی که بیماری های بحرانی فشار خون یا دردهای مفاصلی دارند و یا باردار هستند یا افرادی که اخیرا عمل جراحی انجام داده اند و پوستهای حساسی دارند که با ماساژ روغن واکنش نشان میدهند و افراد زیر 18 سال یا خیلی پیر این ماساژرا انجام ندهند.

 

همچنین اگر قصد دارید به مراکز ماساژ و اسپا مراجعه کنید مطلب زیر نیز ممکن است مفید باشد:

بهترین مرکز ماساژ و اسپا
نظر خود را درباره «فواید ماساژ تای (ماساژ تایلندی)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فواید ماساژ تای (ماساژ تایلندی) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.