زمان مطالعه: 2 دقیقه
زمان برگزاری آزمون صحت حفظ قرآن مجید

زمان برگزاری آزمون صحت حفظ قرآن مجید

به گزارش آسمونی به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور اسامي آن‌ دسته از حافظان كل قرآن مجيد (ديپلم و غيرديپلم)  و...

azmoon (4)
azmoon (4)

به گزارش آسمونی به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور اسامی آن‌ دسته از حافظان کل قرآن مجید (دیپلم و غیردیپلم)  و کارشناسان رسمی علوم قرآنی که در آزمون کارشناسی ارشد سال95 شرکت نموده و حائز شرایط می­باشند، جهت شرکت در آزمون صحت حفظ در سایت سازمان سنجش اعلام شده است. لذا رعایت موارد ذیل برای تمامی داوطلبان گرامی الزامی است:

 
الف) براساس مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی آن دسته از حافظان دیپلم، غیردیپلم و لیسانس علوم قرآنی که دارای یکی از مدارج به شرح جدول ذیل می باشند از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.
درجه تخصصی
عنوان
شرایط لازم
1
استاد حفظ قرآن
حافظ ممتاز قرآن، آشنا با تفسیر علوم قرآنی و دارای 10 سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن
2
حافظ ممتاز قرآن
تسلط بر تلاوت مرتل کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن
3
حافظ کل قرآن
تسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات
 
بنابراین به منظور استفاده از هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان قرآن چنانچه دارای یکی از مدارک تخصصی فوق به امضای رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشید با ارائه اصل و تصویر مدرک در روز آزمون از شرکت در آزمون صحت حفظ معاف خواهید بود.
1- حافظان دیپلم و زیردیپلم که از آزمون صحت حفظ معاف هستند برای صدور مدرک کارشناسی، لازم است تا تاریخ 95/5/30 مدارک ذیل را به آدرس سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی 4378/15875 حوزه معاونت فنی و آماری سازمان  ارسال نمایند:
1-1) تصویر شناسنامه و کارت ملی
1-2) 2 قطعه عکس4*3 تمام رخ، تهیه شده در سال جاری
1-3) تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد
2- حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی که از آزمون صحت حفظ معاف هستند برای استفاده از تسهیلات لازم است تا تاریخ 30/5/95 مدارک ذیل را به آدرس سازمان سنجش آموزش کشور، صندوق پستی 4378/15875 حوزه معاونت فنی و آماری سازمان  ارسال نمایند:
2-1) تصویر مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایشهای علوم قرآن مجید، تفسیر قرآن مجید، فنون قرائت مجید، تلاوت و کتابت قرآن مجید، تربیت معلم قرآن و تربیت مربی عقیدتی سیاسی ، الهیات و معارف اسلامی با گرایش علوم قرآن و حدیث.
2-2) تصویر مدرک تخصصی صحت حفظ که در دفاتر اسناد رسمی برابر اصل شده باشد
2-3) فهرست رشته­ها و دانشگاهای انتخابی در مجموعه امتحانی الهیات و معارف اسلامی ( کد رشته 1111)- این فهرست از دفترچه شماره 2 آزمون کارشناسی ارشد قابل بهره برداری می باشد.
 
ب) حافظان دارای مدرک کارشناسی رسمی علوم قرآنی با گرایشهای یاد شده در بند 2- ( اسامی ذکر شده در جداول ذیل) که از آزمون صحت حفظ معاف نمی­باشند ، می بایست تصویر مدرک کارشناسی رسمی خود را تا تاریخ ­شنبه مورخ 30/5/95 به نمابر 88922237-021 فاکس نمایند.
تذکر: به همراه داشتن اصل و تصویر مدرک کارشناسی مورد تایید در روز آزمون الزامی است.
 
دارندگان دیگر مدارک کارشناسی غیر علوم قرآنی حق استفاده از این تسهیلات را دارا نمی باشند.
 
حافظان کل قرآن مجید که در سالهای گذشته  از تسهیلات قانون اعطای مدرک کارشناسی و بالاتر استفاده کرده اند، حق استفاده مجدد از این تسهیلات را  نخواهند داشت.
 
زمان برگزاری آزمون صحت حفظ از روز دوشنبه مورخ 95/6/8  لغایت جمعه 95/6/12 خواهد بود. لازم به ذکر است داوطلبان معرفی شده می توانند جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و آگاهی از زمان و مکان برگزاری این آزمون از روز چهار­شنبه مورخ 95/6/3 لغایت جمعه مورخ 95/6/5 به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.
 
مواد آزمون صحت حفظ:
آزمون صحت­حفظ به میزان 10 سوال از کل قرآن کریم (هر سه جزء یک سوال به صورت شفاهی)
آزمون تلاوت شامل نکات تجویدی، وقف و ابتدا، صوت و لحن
مفاهیم
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «زمان برگزاری آزمون صحت حفظ قرآن مجید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره زمان برگزاری آزمون صحت حفظ قرآن مجید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.