زمان مطالعه: 1 دقیقه
سگ نژاد تریر

سگ نژاد تریر

سگ نژاد تریر به گزارش آسمونی کلمه تریر (terrier) به زبان فرانسه، به معنای سوراخی است که بعضی از حیوانات مانند...

سگ نژاد تریر

سگ نژاد تریر
سگ نژاد تریر

به گزارش آسمونی کلمه تریر (terrier) به زبان فرانسه، به معنای سوراخی است که بعضی از حیوانات مانند خرگوش, روباه و غیره در زمین حفر می‌کنند و از این جهت به سگهای این گروه تریر گفته می‌شود که در اصل عادت داشتند شکار را تا سوراخ خود تعقیب نموده، به دام اندازند.

سگ‌های نژاد تریر

به گزارش آسمونی سگهای تریر سگهایی هستند که گونه‌های گوناگونی دارند و به‌طور نوعی کوچک، پرجنب جوش، پر طاقت و همچنین بسیار شجاع و بی باک هستند.خیلی از انواع سگهای تریر در انگلیس و ایرلند به وجود آمدند.از آن‌ها برای کنترل جمعیت موشها و خرگوش و روباه استفاده می‌شد و از نوع بزرگتر آن‌ها برای شکار گورکن استفاده می‌شد.در واقع کلمه تریر از زبان فرانسوی گرفته شده که نتیجه کلمه «ترا» در لاتین به معنی زمین می‌باشد.

terrier-dog-breeds
terrier-dog-breeds

به گزارش آسمونی خیلی زود از تریرها در مسابقات شکار استفاده شد و مثلاً در مسابقه برای گرفتن موش صحرایی از درون لانه اش. و سگی که از همه سریع تر موشها را می‌کشت برنده می‌شد. در سال 1700 میلادی بول‌داگ‌ها با تریرها پیوند داده شدند که انواع مختلفی را بوجود آورد.بعدها از آمیزش تریرها با برخی گونه‌های دیگر تریرهای دیگری نیز به وجود آمد. در زیر به برخی از انواع تریرها اشاره می‌کنیم:

سگ نژاد تریر
سگ نژاد تریر

وست هایلند وایت تریر.( سگ نژاد تریر سفید هایلند غربی)

بول و سگ نژاد تریر ؛ که این از پیوند این دو نزاد انواعی چون تریر بوستون و بول تریر به وجود امد نوع دیگر بول تریر بول تریر مینیاتوری می‌باشد.

terrier-dog-breeds
terrier-dog-breeds

سگ نژاد تریر اسکاتلندی

سگ نژاد تریر شکارچی؛ از این سگ هنوز در پیدا کردن یا تعقیب یا آوردن حیوان شکار شده استفاده می‌شود.نزاد این سگها معمولاً خالص نمی‌باشد.از انواع این نزاد می‌توان به این دو گونه زیر اشاره نمود:



  • تریر جسور؛ این نوع تریر در شمال انگلستان برای شکار روباه پرورش داده شد.
  • تریر شکار؛ که در جنوب انگلستان برای رم دادن شکار و پیدا کردن محل روباه‌ها پرورش داده شد.

سگ نژاد تریر
سگ نژاد تریر

سگ نژاد تریر عروسکی؛ که می‌توان از آن‌ها به تریر عروسکی انگلیسی و تریر یورکشایر اشاره نمود.

نظر خود را درباره «سگ نژاد تریر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سگ نژاد تریر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.