زمان مطالعه: 8 دقیقه
چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی

چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی

حال و هوای روزهای پایانی تابستان خانواده ها را بیشتر به فکر مسافرت انداخته است. چادر مسافرتی وسیله ای برای...
چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی
چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی

حال و هوای روزهای پایانی تابستان خانواده ها را بیشتر به فکر مسافرت انداخته است. چادر مسافرتی وسیله ای برای لذت بیشتر از سفر است. اگر قصد خرید چادر مسافرتی را دارید پس این بخش آسمونی را از دست ندهید چرا که به معرفی چادر مسافرتی و همچنین انواع چادر مسافرتی می پردازیم.

با کمی دقت متوجه می شویم که چادر مسافرتی امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم سفر گوشه‌ای از صندوق اتومبیل قرار گرفته و بنابراین اگر قصد خرید این وسیله را دارید به توصیه‌های ما توجه کنید تا چادری راحت و ایمن را برای سفرهای خود تهیه کنید و از راحتی داخل آن هنگام سفر با خانواده لذت ببرید.

چادرهای مسافرتی بهترین وسیله برای اکثر گردشگران و علاقه مندان به کمپینگ می باشد که در سایز و رنگهای متفاوتی موجود می باشند. در کنار وسایل دیگر برای سفر، مکانی امن و مطمئن برای سرپناه و استراحت نیاز است. بیشتر در شهر های ساحلی به چشم می خورد و قابل استفاده در هر مکانی می باشد. پیشنهاد می شود قبل از خرید اطلاعاتی راجع این محصول داشته باشید چون که انواع مختلفی دارند و ممکن است در حین خرید آن گمراه شوید.

با کمی دقت متوجه میشویم که چادر مسافرتی امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین لوازم سفر گوشه‌ای از صندوق اتومبیل قرار گرفته و بنابراین اگر قصد خرید این وسیله را دارید به توصیه‌های ما توجه کنید تا چادری راحت و ایمن را برای سفرهای خود تهیه کنید و از راحتی داخل آن هنگام سفر با خانواده لذت ببرید.

چادر مسافرتی به انگلیسی= TRAVEL TENT

ظرفیت چادر مسافرتی

هرگاه که قصد خرید یک چادر مسافرتی را دارید در اولین مرحله باید به این موضوع فکر کنید که چه تعداد از افراد می خواهند آن را استفاده کنند بنابراین ظرفیت در انتخاب چادر بسیار مهم است که با کف آن سنجیده می شود در ضمن وسایل همراه خود را در نظر بگیرید.

اگر قصد خرید چادری با ظرفیت 5 نفر را دارید حتما چادری با ظرفیت 6 نفر تهیه کنید چون وسایل همراه شما یقینا به اندازه یک نفر فضا نیاز دارند البته اگر به موضوع مهمان در این گونه سفرها زیاد توجه نکنیم. این فضای اضافه هیچ وقت بلااستفاده نخواهد ماند.به یاد داشته باشید که ظرفیت هر چادر نسبت به فضای کف آن در نظر گرفته می‌شود و برای خوابیدن هر نفر با کیسه خواب استاندارد در نظر گرفته شده و هرگز مثل اتاق خواب فضای اضافی نخواهید داشت.

tent
tent

جداره چادر مسافرتی (نما از خارج)

بسیاری از گردشگران و در رابطه با جنس دیواره های چادر سفر مشکل دارند چون که اکثر چادرهای مسافرتی دارای ضخامتی نازک هستند که در هنگام شب، داخل چادر دیده می شود. بهتر است که دیواره آن دولایه باشد تا حریم خصوصی تان در زمانی که در آن ساکن شده اید، حفظ شود. این موضوع زمانی که چادر مورد استفاده خانواده است از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. می توانید در زمان خرید از فروشنده بخواهید که یک مدل از آن را برای تان باز کند. 

نصب آسان چادر مسافرتی

نصب بعضی از مدل های چادر مسافرتی خانوادگی سخت است و ممکن است شما در نگاه اول فکر کنید که از عهده نصب  آن بر نمی آیید اما در اینجا باید به نصب آسان چادرهای مسافرتی اشاره کنیم. این محصول همراه لوازم جانبی قابل دسترس است و به راحتی می توانید با استفاده از میله های موجود، آن را نصب کنید.

لوازم جانبی و کمکی چادر مسافرتی

چادر سفری شامل لوازم و اجزای مورد نیاز می باشد که داخل محصول موجود می باشد. هنگام خرید دقت کافی نسبت به این لوازم را داشته باشید چون که برای نصب چادر بسیار مهم هستند. در اینجا به خدمات پس از فروش این محصولات اشاره می کنیم که در صورت بروز هر گونه خرابی مانند شکستن میله یا بست ها می توانید از آن استفاده کنید.

ارتفاع چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی خانوادگی باید ارتفاع مناسبی در رابطه با نوع مصرف خود داشته باشند. هر کدام کاربرد خاص خود را دارند پس در این صورت ارتفاع آنها متفاوت می باشد. برای مثال برای مصارف خانوادگی طوری طراحی شده اند که به راحتی در آن می توانید بایستید. در این صورت بهتر است ارتفاع آن را قبل از خرید بسنجید به علاوه ممکن است چادرهای مناسب کوهنوردی فضا و ارتفاع زیادی نداشته باشند.

نکته: نوع کاربرد خود را از خرید چادر مسافرتی مشخص کنید.

وزن چادر مسافرتی

اکثرا بر این باورند که همه چادرهای مسافرتی سنگین هستند و به راحتی قابل حمل و نقل نمی باشند اما باید ذکر کنیم که در کنار محصول، لوازم جانبی هم وجود دارد و همچنین بستگی به مدل چادر و موارد استفاده آن، وزن متغیری دارند. همیشه در نظر بگیرید که جایی که برای سفر و نصب چادر انتخاب کرده اید نزدیک اتومبیل تان نخواهد بود.

نکته: قبل از خرید وزن آن را چک کنید.

چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی
چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی

اندازه بسته بندی چادر مسافرتی

قبل از خرید یک نمونه از آن به اندازه بسته بندی چادر دقت کافی داشته باشید تا با کمبود جا مواجه نشوید. اندازه های متفاوتی دارد که روی بسته بندی آن چاپ شده است.

فضای داخلی چادر مسافرتی

امروزه اکثر افراد از فضای کم و کوچک چادرهای مسافرتی ناراضی هستند. بهتر است قبل از خرید تمام جوانب را در رابطه با خرید آن در نظر بگیرید. اگر تعداد افراد زیادی در هنگام سفر یا کمپینگ هستید بهتر است مدلی را جست و جو کنید که فضای داخلی اتاق آن بزرگتر باشد.

نکته: نه تنها تعداد افراد بلکه وسایل جانبی همراه خود را برای اندازه فضای داخلی اتاق در نظر بگیرید.

پنجره های چادر مسافرتی

وجود پنجره بر روی چادر الزامیست چون که موجب می شود تا نور کافی به داخل چادر بتابد و موجب تهویه هوا شود. پنجره ها باید دارای محافظ باشند تا از ورود حشرات جلوگیری کنند.

جنس چادر مسافرتی

یکی از مهم ترین ویژگی های چادر جنس آن است باید مرغوب و با کیفیت باشد. اکثر چادرها از جنس پلاستیکی ساخته شده اند. به جنس آن دقت کنید و موارد مصرف را در نظر بگیرید.

  • انواع چادر مسافرتی

همه ما دنبال بهترین نمونه از چادر سفر هستیم که می خواهیم بخریم پس تمام جوانب را می سنجیم اندازه، فضا، جنس و .. را مورد بررسی قرار می دهیم تا بهترین نمونه را پیدا کنیم. چادرهای مسافرتی انواع مختلفی از نظر شکل ظاهری دارند که به اختصار به توضیح آن ها می پردازیم تا بتوانید محصول مد نظر خود را انتخاب کنید.

1- چادر مسافرتی چارچوب دار

بهترین مدل از چادرهای مسافرتی هستند که ارتفاع و فضای داخلی بالایی دارند به راحتی می توانید داخل آن بایستید جنسی محکم و مقاوم در برابر شرایط بد جوی دارد. مناسب برای مصرف خانوادگی است. همراه لوازم جانبی آن به آسانی نصب می شود.

2- چادر مسافرتی گرده ماهی (Ridge Tent)

این مدل چادرها مثلثی شکل هستند. سایز و اندازه بزرگی دارند که به وسیله 2 چوب عمودی نگه داشته می شوند. از سقف پهنی برخودار می باشند به وسیله طناب به زمین وصل می شوند تا در برابر باد محکم باقی بماند.

3- چادر مسافرتی گنبدی(Dome Tent)

یکی از مدل های پر فروش در چادرهای مسافرتی هستند. وزن سبک و حمل و نقل آسان دارند. سقف چادر مانند یک گنبد می باشد و جنس بدنه آن محکم، مقاوم و از جنس پلاستیک است. سایز و تنوع رنگ دارد و به آسانی نصب می شود.

tent
tent

4- چادر مسافرتی ژئودزیک (Geodesic Tent)

مانند مدل قبل سقف گنبدی شکل دارد فقط سقف آن توسط طناب به زمین محکم می شود تا استقامت زیادی را برای چادر بوجود بیاورد. این چادر انعطاف پذیر، سبک و قابل حمل و نقل آسان است که یکی از گزینه های مورد علاقه برای افرادی است که به دنبال این ویژگی ها میباشند.

5- چادر مسافرتی گردشی (Touring Tent)

این چادر مسافرتی به وسیله میله های موجود در آن نصب می شوند. ویژگی منحصر به فرد این محصول، داشتن سایبان است که در جلوی چادر می باشد. از جنس نایلون و پلی استر است.

6- چادر مسافرتی رو در رو(VIS-A-VIS Tent)

یکی از مدل های مورد علاقه کوهنوردان است. این چادر مسافرتی شامل 2 قسمت می باشد که تکه ای از آن مانند چادر گنبدی شکل است و قسمت دیگر، مانند مدل گرده ماهی است که به وسیله طناب به زمین وصل می شود. این مدل هم دارای سایه بان می باشد.

7- چادر مسافرتی تونلی یا حلقه ای (Hoop Tent)

این مدل نیز بیشتر مورد علاقه کوهنوردان می باشد. مانند یک تونل می ماند  که از سقف به زمین بوسیله طناب وصل می شود. فضای داخلی آن بسیار زیاد است. سقف و بدنه ای مقاوم دارد.

8- چادر مسافرتی اتوماتیک (Automatic tent)

چادر های مسافرتی اتوماتیک در حقیقت نسل جدید چادر هایی هستند که براحتی قابل نصب و همینطور جمع آوری میباشند، در  حقیقت فرم ساختار چادر مسافرتی ذکر همان چادر عصلیی بوده با این تفاوت که این چادر ها توسط یک سیستم بسیار ساده با سازه عصایی روی بدنه خود نصب شده اند و براحتی بعد از خارج کردن از کیف حمل خود میتوان آنها را راه اندازی نمود.

چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی
چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی

از انواع  مختلف این چادرها میتوان به چادر مسافرتی کیت با نام مستعار kit یا همان چادر خاوران و چادر مسافرتی اتوماتیک فیت با نام مستعار fit یا همان چادر فخر ایران اشاره کرد، این چادر ها ساخت ایران میباشند و پایه های این چادر ها فلزی بوده که که از نظر استاندارد های جهانی ساخت چادر مورد تایید نمیباشند چرا که پایه های فلزی اولاً موجب سنگینی چادر شده و در ثانی باعث میشود ابعاد بسته بندی چادر بزرگ تر شود و حمل و نقل آن سخت تر باشد، ایراد دیگر که باید به آن اشاره کرد فشار پایه ها در حالت ایستا است که مخصوصا در حالت هایی که باد باشد دچار فشار بهمین پایه ها میشود.

تاریخچه چادر مسافرتی اتوماتیک کیت (kit)

چادر صنعت خاوران بیش از سی سال در زمینه تولید انواع چادر های نظامی و امدادی فعالیت دارد و بیشترین سهم تولید این چادر ها را داشته است، تولید اولین چادر امدادی اسکلتی مطابق با استاندارد های هلال احمر توسط این شرکت در سال 1379 تولید شده است و در حال حاضر در حوادث استفاده میشود، در سال 1389 این شرکت با تکیه بر تجربه و با هدف بهره گیری از دانش روز جهانی در جهت رشد کیفی محصول در صنعت چادر مسافرتی و محصولات وابسته اقدام به طراحی و ساخت محموعه کامل تولیدی چادر مسافرتی در این زمینه نموده است.

محصول جدید این شرکت با نام چادر مسافرتی اتوماتیک کیت اولین چادر اسکلت فلزی متصل بهم میباشد که با نصب راحت و بسیار سریع خود یکی از مشکلات اساسی مصرف کنندگان را برطرف کرده است، ضمن اینکه طراحی مهندسی و تولید صنعتی این چادر توانسته علاوه بر مزیت های کیفی قیمت چادر را نسبت به محصولات مشابه خارجی تا 50 درصد کاهش بدهد.

این چادر طی شماره ID7130 در اداره کل مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده و در حال حاضر با نام تجاری KIT عرضه میگردد، استفاده از روش های خاص ، علمی و مهندسی در تولید و ساخت این چادر مهمترین تفاوت را با روشه ای سنتی تولید چادر مسافرتی ایجاد کرده است و دارای مزیت های ذیل شده است.

مزیت چادر مسافرتی اتومات کیت (INSTANT KIT):

نصب و جمع آوری سریع چادر مسافرتی در یک دقیقه * نصب ساده و آسان چادر اتوماتیک فقط با یک بار مطالعه یا تماشای تصویری CD آموزشی * فضا و ارتفاع مناسب در داخل چادر سفری کیت * پارچه چادر مسافرتی کیت ضد آب (WATER PROOF) * استحکام مناسب چادر کیت با استفاده از فریم فلزی * وزن مناسب چادر مسافرتی با توجه به قطعات مصرفی و مقاوم * تولید پوشش سقف جداگانه که در صورت نیاز به خریداران چادر مسافرتی کیت عرضه میگردد * دارای ضمانت نامه یک ساله پایه های چادر مسافرتی اتوماتیک کیت و 5 سال خدمات پس از فروش چادر

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چادر مسافرتی چیست + انواع چادر مسافرتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.