زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین شرکت های فروش یونولیت در تهران

بهترین شرکت های فروش یونولیت در تهران

یونولیت در ایران بنام پلاستوفوم، یونولیت و آکاسیف شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی یا EPS...

polystyrene3
polystyrene3

یونولیت در ایران بنام پلاستوفوم، یونولیت و آکاسیف شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی یا EPS است. یونولیت ماده ای سبک و متخلخل و معمولاً سفید که در بسته بندی و عایق کاری کاربرد دارد در بعضی مواقع به آن فیبر سفید نیز می گویند. با این مقدمه، پورتال آسمونی در این بخش مطالب مفیدی و کاربردی در مورد یونولیت از جمه تعریف یونولیت، کاربردهای یونولیت، مواد تشکیل دهنده یونولیت و ... را برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

 - شرکت هایی یونولیت VIP در تهران

محل تبلیغات 
star-5
star-5
معرفی شرکت یا مجموعه در زمینه یوتولیت
آدرس کامل address
تلفن تماس telephone
آدرس سایت website

 یونولیت چیست

پلاستوفوم در ایران بنام یونولیت شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی (Polystyrene) و یا پلاستوفوم است، نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و حرارت است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود. از این ماده برای عایق‌سازی، ساخت وسایل نیازمند عایق حرارتی و بسته‌بندی ابزار حساس الکتریکی، الکترونیکی و مکانیکی استفاده می‌شود. پلاستوفوم ماده ای سبک با قابلیت های بسیار زیاد می باشد و عامه مردم آن را به اشتباه" کائوچو (نوعی ماده طبیعی)"، " آکاچو " و یا "یونولیت" می نامند. پلاستوفوم نوعی از مواد پلیمری است که یک نمونه از آن با نام پلی استایرن انبساطی و علامت اختصاری EPS شناخته می‌شود و کاربردهای متعددی در امور بسته بندی، عایق سازی، آموزشی، تبلیغاتی و ... دارد. این مواد با دانه بندی های ریز و درشت و با وزن حجمی گوناگون بصورت گرانول ، ورق و بلوک در اندازه ها و ضخامتهای گوناگون در بسته بندی های تعدادی، قابل ارائه است. همچنین با دستگاههای برش توسط سیم داغ یا Hot Wire موجود در بازار، به اشکال و طرح های مختلف درمی‌آید. با توجه به اینکه دمای گذار شیشه ای شدن پلی استیرن خیلی بالاتر از دمای معمولی است پلاستیک مفیدی است. این ویژگی باعث می شود که پلاستیک فوق العاده سخت، کمی شکننده, شفاف و صیقلی باشد که چگالی ان حدود 1.09 - 1.04 g/ml است. نور معمولی را تا حدود 90 درصد از خود عبور می دهد و ماده مناسبی جهت تهیه شیشه مصنوعی و ویترین ها در فضای بسته است.

polystyrene1
polystyrene1

کاربرد یونولیت

از یونولیت در سردخانه‌ها، استودیوهای صدا برداری و ایزولاسیون صدا در فضاهای دارای آلودگی‌های بالای صوتی و همچنین ساخت ماکت، تابلوهای تبلیغاتی موقت و دکوراسیون‌ها استفاده می‌شود از استایروفوم در صنعت ساختمان در اندازه های مختلف و استاندار به عنوان بلوک های سقفی استفاده می شود.

یکی از رایج ترین کاربرد یونولیت استفاده از ورقهای فوم در ساختمان سازی به عنوان یک ساختمان عایق و کامل میباشد که این ساختمان عایق از مزایای زیادی برخوردار میباشد. ورق یونولیت در دیواره ها و یا در زیر سقف یا نمای سایدینگ نصب و برای کمک به بهبود مقاومت حرارتی و صوتی بین سطوح داخلی و خارجی در ساختمان استفاده میشود.یونولیت ورقه ای همچنین در مصالح ساختمانی تخصصی , از جمله پانل های سه بعدی عایق شده ,فوم بتن های عایق ( ICFS ( ورقهای داخل سفال , فوم داخل آجر ,استفاده میشود. امروزه در ساختمانها و یا کارخانجات با سقف بلند و سوله ای به جای مقاومت حرارتی به شکل سنتی و قدیمی (پشم شیشه ) با عایق ورقهای یونولیت عایق بندی میشوند. در صنعت ساختمان اینک به غیر از ساخت اصلی بنا که یونولیت به کار میرود. شاخه های دیگر که مربوط به ساختمان میشوند هم کاربرد فراوانی دارند مثلا در کابینت های اشپزخانه , حد فاصله بین دیوارها 2 چوب که در گذشته خالی بود اینک با یونولیت فضای آن پر میشود یا درب های داخل واحد های ساختمان بخاطر استحکام بیشتر و عایق بودن صدا و حرارت داخل ان از یونولیت استفاده میشود. این ورقهای فوم عایق و یونولیت به غیر از ساختمان  و ساختمان سازی در دیگر موارد همچنین در صنایع دستی و هنر کاربرد فراوان دارد.

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی

بلوک های یونولیتی «پلی استایرن» مدتی است که برای ساختمان سازی در کشور و در آپارتمان های بلند به دلیل سبکی و کم هزینه بودن مورد استقبال انبوه سازان (بساز بفروش های سابق) قرار گرفته است. این بلوک ها در دو نوع «قابل اشتعال» و «غیر قابل اشتعال» در بازار عرضه می شوند.

وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به کار می رود، 15 کیلوگرم است، در حالی که وزن بلوک های یونولیتی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود. با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی این بلوک را محصور کرده است، در صورت آتش سوزی در ساختمان، این بلوک ها تنها تا 20 دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ایمنی اماکن مسکونی در برابر حریق و حادثه از جمله مواردی است که باید از نظر ایمنی شهری مورد توجه قرار گیرد. در ایمنی یک ساختمان موارد زیادی نقش دارد که می توان به مصالح به کار رفته در آن به عنوان یکی از مهم ترین موارد اشاره کرد.

بلوک های «پلی استایرن» به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم می کنند، به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. بلوک های یونولیتی نقش باروری ندارند و به همین دلیل در برابر زلزله ایمن هستند. اما این بلوک ها، در برابر آتش به راحتی حجم خود را از دست می دهند و تنها اشکال این بلوک ها، کمی مقاومت در برابر حرارت و شعله وری آنها است. در صورتی که از جنس مرغوب این بلوک ها در ساختمان سازی استفاده شود، در برابر آتش مقاوم تر خواهند بود. در ایران نه تنها این نوع از مصالح ساختمانی بلکه تعداد بی شماری از مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد که از استانداردهای اجباری برخوردار نیستند و همچنان در ساختمان سازی به کار می روند.

با توجه به بحران خیز بودن کشورمان در ساختمان سازی نباید از بلوک های قابل اشتعال استفاده شود و نوع غیرقابل اشتعال این بلوک ها نیز با رعایت ضوابط محدود شود تا از حریق های گسترده در ساختمان ها جلوگیری شود. همچنین انبار و نگهداری این مواد به دلیل واکنش هایی که ممکن است داشته باشند، بسیار خطرناک است و تاکنون شاهد مواردی از حریق انبار این بلوک ها بوده ایم. جالب اینکه این بلوک ها برخلاف تصور و ذهنیت برخی از کارشناسان، به دلیل یکپارچه نبودن در برابر ضربه کوبه ای اثرات مثبت ندارند و بر عکس در تقویت صدا اثرگذار خوبی هستند.یونولیت جاذب صوتی بهتری نسبت به بتن است و عایق صوت برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل یونولیت به تنهایی تاثیری در افت صوت ندارد. به گفته کارشناسان تنها در صورتی که بین دیوار دو جداره یونولیت به کار رود، افت صوتی افزایش می یابد. همچنین عایق های حرارتی هم به تنهایی عایق صوت نیستند و در صورتی که داخل سیستم قرار بگیرند، می توانند موجب کاهش صوت شوند.

polystyrene4
polystyrene4

ماده اولیه

ماده اولیه یونولیت استایرن است و در پتروشیمی بدست می‌آید. پلی‌استایرن یا حرف اختصاری EPS ماده اولیه می‌باشد.

عایق بودن

یونولیت عایق خوبی برای صدا و گرما است:

یونولیت معمولی به ضخامت 10 سانتی‌متر در برابر صدا 42 دسی‌بل عایق است .

یونولیت معمولی به ضخامت 10 سانتی‌متر در برابر انتقال گرما حدود 35٪ عایق حرارتی است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین شرکت های فروش یونولیت در تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین شرکت های فروش یونولیت در تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.